Nieuwe release(s) Aphex Twin?...

Vind het allemaal maar een beetje niets-aan-de-hand-Analords, erg poppy, nergens echt spannend anders dan technisch knap gedaan. Voel er niets bij afgezien van een sporadisch meetappende teen of swingende hand. Ik pas.

Saai....zelfde achtig, ouderwets en tikkie laf.
Niet dat ik het zelf beter kan, maar van iemand die windowlicker heeft gemaakt, had ik toch meer verwacht....in ieder geval progressie. Wel beter dan druqs.....die was echt irritant.

drukqs een slecht album? zijn jullie gek? :)

windowlicker een goede grap ja.. maar voor de rest verre van zijn beste werk imo.

Ik herinner me dat ik toen drukqs uitkwam totaal niet onder de indruk was, maar met de tijd wel.
Zelfde met analord.. dusdanig erg dat ik ze niet allemaal gekocht heb, en dus pareltjes zoals dit zelfs niet in huis heb:

Idem met de Tuss, eerst not impressed. ondertussen dankzij de mp3's wel, maar is niet meer zo betaalbaar nu

Wat betreft Syro, die minipops track is ondertussen zwaar ingeburgerd hier, zeker de moeite. De rest van het album nog maar 2,5 keer gehoord nu. En ik ga nu nog eens luisteren!

Wat Rvooh hierboven schrijft heb ik ook heel erg met Aphex Twin en sluit ik me volledig bij aan.
Vond Drugqs eerst echt een slechte plaat (minus de piano stukken) nu is Vordhosbn een van mijn favoriete nummers ooit (zelfs mijn iPhone herkend het woord.. :D)

Heb syro nog maar even doorskippend geluisterd (hoofdpijn heb ik het hele weekend al.. ;)),ik hoorde mooie dingen en minder mooie dingen. Kan nog geen zinnige uitspraken doen.

Drukqs had gewoon een gewoon album moeten zijn met alleen de beste tracks i.p.v. een dubbelalbum. Zo'n dubbelalbum vind ik dan toch altijd een beetje een soort van compensatie. Overall zijn de tracks wat minder, dus geven we er maar extra veel op 2 cd's.

Wat ik begreep uit een interview is dat Syro een verzameling is van tracks van de afgelopen 10 jaar, dus dat het Analord achtig klinkt klopt dan ook wel. Ben wel benieuwd wat het volgende gaat worden, want deze stijl ken ik nu ook wel weer zo onderhand.

een sporadisch meetappende teen of swingende hand
:D

Nou heb 'm ook geluisterd, en vind het nou ook niet bijster bijzonder.
"180dB" had net zo goed door een SF-lid in de K-draad geplaatst kunnen worden bijvoorbeeld ;)
Het Richard D James album vind ik nog steeds ruim zijn beste werk. Voor de rest een beetje overhyped wellicht :bekdicht:
Circlont6a en Circlont14 zijn wel nice. Hoewel 14 me dan weer te lang gaat duren.
Maar zonder gekkigheid vind ik dat er af en toe beter werk voorbij komt van forumleden hier :luv:

180db_ klinkt imo heel veel zoals dingen uit de Mike & Rich periode.
of doet me er tenminste aan denken
velen vinden het misplaatst op dit album, heb ik zelf niet echt last van.

Circlont6a is voorlopig favoriet, maar wellicht dat het een beetje moet groeien. Ik heb verder niks van Analord (wel Drukqs, SAW85-92, Classics) dus voor mij is het eigenlijk wel vers/nieuwe richting.

Eigenlijk vond ik Drukqs gelijk al gaaf, afx237 v7 en Taking Control vooral.

ik vraag me af, als iemand van SF zoiets zou posten, zou men het dan ook net zo goedvinden als een gevestigde naam? :koffie:

ik vraag me af, als iemand van SF zoiets zou posten, zou men het dan ook net zo goedvinden als een gevestigde naam? :koffie:

Dat werkt niet helemaal hetzelfde. Omdat ik al zoveel genoten heb van de muziek van deze man ben ik bereid er meer naar te luisteren en zo geef ik het dus ook meer de kans er aan te wennen. Dit doe ik met een snippet van Raphie minder. Daar heb ik al vaker van geconcludeerd dat het niks voor mij is dus zal ik dit ook eerder weer vinden. Als vervolgens Hooihuis, MonoTron of Dr. Rinkel weer een track post die ik niet denderend vind zal ik weer sneller geneigd zijn hem toch nog een kans te geven, desnoods nog een keer of 4.

kom maar op met die tracks op hetzelfde niveau :okdan:

afgelopen tijd weer duidelijk met die 100den fake Syro leaks, dat er vooral veel mensen zijn die _denken_ dat ze hetzelfde kunnen

Heb de beste man nog een kans gegeven na er niks meer van te hebben beluisterd sinds de 90's. Conclusie: nog steeds niks voor mij. Een hoop heisa om spul met wazige toonladders, kekke beats en moeilijke namen.

Ik denk dat iedereen zijn verwachtingen veel te goog zijn en dat je er daardoor al naar zit te luisteren van Hmm ja leuk wanneer wordt ik van m'n stoel geblazen?

Los van het feit of Drukqz wel of niet een goeie plaat zal zijn, staan er wel een aantal van mijn favoriete Aphex Twin nummers op, Vordhosbn is kwa breakbeats een uitblinker wat dat betreft, maar die piano stukken raken mij echt.. zal moeten toegeven dat er genoeg nummers op staan die mij helemaal niks doen. Die luister ik simpelweg gewoon niet.

Hoor ik daar nou in 4 bit 9d api+e+6 het geluid van Muffit uit de oude Battle Star Galactica?

180px-Muffit.jpg

waarom van die expres moeilijke songtitels?

waarom van die expres moeilijke songtitels?

omdat dat "supercool" is natuurlijk, net als geen of vage interviews geven, je gearlist uit alle macht geheim houden en geforceerd uit de publiciteit en "underground" blijven

Back