soundtracs megas

Soul C

gecalibreerde soul augurk
hoi forumleden;

ik heb vd week een soundtracs megas stage mixer op de kop getikt
ben er heel blij mee, maar een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:

er zitten 2 matrix modules in, wat kun je hiermee in de mix? zijn ze evt te vervangen voor extra kanalen?
zoja, waar zou je losse kanalen kunnen kopen en:
hoe kun je de broodjes eruit halen indien nodig, ik zie nergens schroeven zitten, daar zijn strips over heen gemonteerd..
ik zou ook graag de zij flappen en armsteun tijdelijk verwijderen ivm ruimtegebrek, maar wederom: geen schroef te bekennen..

voor de rest een te gek ding, heeft 6 mute groepen , superhandig.
en stil ook.. als ik alles vol open zet hoor ik niks..geen ruis.. bijna griezelig
zodra de pijn in mn rug over is ga ik alles aansluiten ;)

ik hoop dat meer mensen hier ervaring met deze bak hebben, er valt niet zo heel veel info over te vinden.
o ja schema's zijn ook altijd welkom!

groeten soul c

Een matrix kun je een beetje zien als een aux send op de master.

ha leuk..Ik heb een megas stage sindskort. Hij doet vrij weinig ivm verbouwing, maar ik hou deze thread in de gaten.

Ik ben zeer thuis in de megas range. De stage niet zo mar zit hetzelfde in elkaar en heeft idd mutegroepen en een matrix. Ik zou voor je masterrecorder de main out gebruiken. De matrix is eigenlijk bedoeld om speakerclusters in andere ruimtes aan te sturen. Je kan je subtropen trouwens ook als kanalen gebruiken met 2 voddige eq en 2 sends als het goed is. Ik heb schemas van de source psu en van de megas studio mixer.

Laatst gewijzigd:
hee, ik hoopte al dat jij meer info had :)
ik had bedacht om de main outs op te splitsen naar mn recorder en naar mn monitors

helaas kreeg ik vanmiddag een telefoontje van de vorige eigenaar dat de mixer gestolen zou zijn
en dat ze m weer op willen komen halen :stupid zwaar klote dus,
eerst een halve hernia naar boven getild, 2 dagen rugpijn, net plaats gemaakt en alles aangesloten , mn ouwe mixer al op een haar na verkocht en dan krijg je dat te horen..
nou ja maar even afwachten hoe het verder loopt..begon me net te hechten aan de sound..
ik ben zeer ontevreden :frons: rare gasten

Ow dat is idd wel heel erg kut. De sound van de megas range is idd erg lekker, zier voor reggae. Low end is heerlijk nl. Heb ik in nog geen andere desk gehoord. Je zou ook 2 bussen kunnen gebruiken voor je monitors ipv de matrix.

Ik heb zelf nu na mn Megas studio 36:16 een Solo 8 32:8. Zelfde broodjes als de megas en ook mutegroepen maar qua formaat wat handiger dan de megas. De Megas nam bij 2m20 in beslag en de solo 8 slechts 1m60

Maar ode ik hoop voor je dat het goed komt met de console voor je. Ze worden niet heel vaak aangeboden of ze zijn gaar of de PSU is rot.

hee, ik hoopte al dat jij meer info had :)
ik had bedacht om de main outs op te splitsen naar mn recorder en naar mn monitors

helaas kreeg ik vanmiddag een telefoontje van de vorige eigenaar dat de mixer gestolen zou zijn
en dat ze m weer op willen komen halen :stupid zwaar klote dus,
eerst een halve hernia naar boven getild, 2 dagen rugpijn, net plaats gemaakt en alles aangesloten , mn ouwe mixer al op een haar na verkocht en dan krijg je dat te horen..
nou ja maar even afwachten hoe het verder loopt..begon me net te hechten aan de sound..
ik ben zeer ontevreden :frons: rare gasten

hoezo gestolen?
dan heeft de verkoper een probleem, niet jij...

mocht hij hem terug willen kopen, dan zou ik wel je rug gaan meerekenen...

:mega:

tja als ie idd gestolen blijkt moet ie natuurlijk terug naar de oorspronkelijke eigenaar, maar ik wil daar wel eerst een bewijs van . ondertussen hoop ik dat ik m op een of andere manier toch kan houden, dat de rechtmatige eigenaar m alsnog aan me wilt verkopen ofzo

ik zag er nog een te koop, aan de andere kant van het land, maar die is idd half rot
mn ouwe mixer, ook een soundtracs (rx8) klinkt ook ok maar de eq is net wat minder smeuig

misschien maar door sparen voor een solitaire (en een groter huis..)

inmiddels is me wel duidelijk dat het een lulverhaal was dat ie gestolen was ..
gast laat niets meer van zich horen, reageert niet op mail enz..
het viel me al op dat ie nerveus werd toen ik m vroeg om de aangifte ter inzage.
ik hou het maar op een spijtoptant die zich achteraf besefte dat ie een hoop meer had kunnen vangen als die niet op mijn bod was ingegaan, en vervolgens met dit lulverhaal kwam aanzetten om m weer terug te krijgen

eikel :r

anyways ik ben maar weer verder gegaan met aansluiten en na deze slechte start ben ik opnieuw heel blij ermee:luv: ik vind het high end mag er ook wezen trouwens bij deze tafel!
wat me wel opvalt is dat de voeding zelf best een beetje bromt, niet op de tafel zelf gelukkig, maar als ik met een condensatormic ga opnemen kan dat wel een probleem vormen.. ik ben bang dat dat bij een geschakelde voeding hoort..

als Dub Creator of iemand anders nog schema's heeft van de tafel en/of de voeding houd ik me aanbevolen, is altijd handig voor in de toekomst

ik weet niet of er nog iemand interesse heeft in de flightcase (op wielen) ?
anders gaat vd week de zaag erin, mn vrouw wil graag weer het balkon kunnen betreden ;)

de voeding is dacht ik gewoon met een trafo.
en wat mij af en toe opvalt is dat ringkern trafos af en toe flink gaan brommen als er geschakelde voedingen op hetzelfde stekkerblok zitten ( computers enzo)

en misschien past je vrouw wel even in de flightcase......:D

inmiddels is me wel duidelijk dat het een lulverhaal was dat ie gestolen was ..
gast laat niets meer van zich horen, reageert niet op mail enz..
het viel me al op dat ie nerveus werd toen ik m vroeg om de aangifte ter inzage.
ik hou het maar op een spijtoptant die zich achteraf besefte dat ie een hoop meer had kunnen vangen als die niet op mijn bod was ingegaan, en vervolgens met dit lulverhaal kwam aanzetten om m weer terug te krijgen;)

Haha, mooi verhaal :)

Je kan op de voeding de aarde loskopplen met een knopje... ff proberen. Die van mij bromt niet. Zodra ik tijd heb zal ik de schema's even uploaden.

Bedankt , nee dat knopje helpt niet helaas, maar het is niet echt storend
rustig aan met de schema's heeft geen haast.. hoop ze voorlopig niet nodig te hebben

en misschien past je vrouw wel even in de flightcase......:D

dat lijkt me een goed idee, maar alleen als ik er even bij mag kruipen ;)
denk dat we er wel samen inpassen

gisteravond voor het eerst een beetje gemixed en opgenomen met de megas
het is wel fijn met de mutegroepen.
en de groepen/fx return sectie is echt ideaal op deze mixer
alle ruisbakkies vallen wel door de mand op dit ding

Wat nou zo jammer is van goede mengtafels is dat je straks meer wil... en helaas is een een step up vanaf deze mixers ineens heel prijzig. Dan ga je toch echt naar de tridents, cadacs, neve's enzo.

ja, maar dan moet je klein beginnen he?

met zouiets...
Stuart_Price_03.jpg

:koffie:

Back