De meest onbetrouwbare synth ooit

Tja, als je de vrijwel gegarandeerde lekkende batterij ellende van de Polysix meetelt, dan is dat een goeie kandidaat.
Aan de andere kant, als ze er allemaal last van hebben (je kan er de klok op gelijk zetten...) dan is het niet echt onbetrouwbaar meer. Misschien juist betrouwbaar, dan... :D

Tja, als je de vrijwel gegarandeerde lekkende batterij ellende van de Polysix meetelt, dan is dat een goeie kandidaat.
Aan de andere kant, als ze er allemaal last van hebben (je kan er de klok op gelijk zetten...) dan is het niet echt onbetrouwbaar meer. Misschien juist betrouwbaar, dan... :D

Polysix en vooral ook Poly-61 staan bekend om de slechte toetscontacten

De Ensoniq Fizmo had fabrieksaf een nogal explosief component in de behuizing zitten (voeding regulator oid)..
Als deze de geest gaf (voordat je em zelf had verwijderd) was het einde Fizmo.
Oh.. en..

Alle synths die Behringer nog gaat maken :D Geintje :)

Oh.. en..

Alle synths die Behringer nog gaat maken :D Geintje :)

~

Slightly off-topic: ik had van de week een Behringer VM-1 Time Machine pedaal gekocht, (de nogal bejubelde, en erg goedkope rip-off van de Memory Man). In YouTube video's was me al opgevallen dat die al met oscilleren begint wanneer de feedback knop iets hoger dan 5 (=halverwege) gezet wordt. Het exemplaar dat ik had ging echter bij stand 2,5 al helemaal over z'n nek. Bij een wat langere delay tijd kwam -ie amper aan één herhaling toe. En herhaling vind ik zelfs bij een goedkope delay toch wel een minimum vereiste :P

~

Dus toch een design fout :D

Ik las ook eens een verhaal over het mainboard van de Oasys.. en dat er meer gevallen waren.. ik zou er altijd nog wel eens willen (voor een leuke prijs dan he... :walker:)
Dat A6 verhaal is een beetje groot uitgemeten volgens mij..

Toch jaren een A6 gehad, nooit problemen gehad en nadien in prima staat verkocht.
De koper heeft nadien ook nooit iets gemeld qua problemen. Ik vermoed dus dat hij
nog steeds tevreden is.

Voor de rest met alle machines die ik ook had... no problem behalve met de XW-P1 van Casio.
Update misgelopen en mogen opsturen. (Doch snel verkocht wegens toch niet wat ik zocht om
te herbeginnen... )

De meest onbetrouwbare die ik ooit heb gehad was een M-audio Venom. Had een van de eerste versies, nu blijkt hij beter te functioneren, maar hij frustreerde me zo dat ik hem binnen 2 weken weer verkocht heb. Constant blijven hangen, niet opslaan van ge-editte patches, software die de synth niet herkend, gewoon ruk

De Waldorf Blofeld, mijn hemel de Waldorf Blofeld. Hoevaak ik dat ding wel niet uit het raam heb gegooid.

Vind de klank te gek, vergis je niet. 2 wavetable oscs-> Smullen! Maar ik heb een keys versie gehad en later een desktop. Beiden hadden:

BIZAR veel software bugs. LFO clock sync die niet werkt. Loopt vast als je teveel toetsen indrukt. Instant freeze als je multimode ook maar aan zet (ja ook met laatste OS), veel klikken en kraken op delays en reverb (ja echt glitches enzo)

Daarnaast: skippende encoders ... het zal 's niet. Een hoge piep op de output (ze gaven zelf een hardware fout toe), etcetera etcetera. The list goes on.

Zo. Dat ben ik kwijt :)

De meest onbetrouwbare die ik ooit heb gehad was een M-audio Venom. Had een van de eerste versies, nu blijkt hij beter te functioneren, maar hij frustreerde me zo dat ik hem binnen 2 weken weer verkocht heb. Constant blijven hangen, niet opslaan van ge-editte patches, software die de synth niet herkend, gewoon ruk

Tja ik had hetzelfde met de Venom..na 4 weken was hij ook hier verkocht en je ziet ze nu heel veel op Marktplaats staan dus er zijn meer die de Venom verkopen.
Thomann verkoopt ze weer voor 200 euro maar ik laat hem voorbij gaan.

Qua hardware zou ik zeggen de crumar ds-2, wat een rampenbak, letterlijk na iedere reparatie een week later weer een ander component stuk :)
Qua software massive, die om de een of andere reden voortdurend crashed, ongeacht daw, ongeacht temperatuur, ongacht windrichting, ook na volledige clean install tot win7 aan toe. Onbegrijpelijk. Ik gebruik hem inmiddels niet meer trouwens.

Van mijn rigje heeft de SY77 de meeste problemen. Schuifpotmeters op volume zijn nooit een goed idee, dat gaat kraken. Daarnaast die beruchte belt-driven FDD erin, schermverlichting houdt ermee op, drukknopjes waren half dood... Al denk ik wel dat hij nu weer een aantal jaar meegaat zonder dat hij kapot gaat. Ik maak me meer zorgen over mijn P6, wellicht eens gaan recappen ooit.

de drumstation met orginele adapter :D

Ik heb de V-I (met gele strepen) al sinds 1996 en nog nooit iets met de originele adapter gehad, alles werkt zoals in het begin!
Ik heb maar één slechte ervaring met een synth gehad (heb het in andere topics al vaker aangekaart) en dat was de Elka Synthex (midi versie), meerdere keren reparaties nodig gehad, snel verkocht (nadat alles weer functioneerde) omdat ik geen slapeloze nachten meer wou hebben :eureka:

VIRUS TI.. Ik hem hem nog nooit in een productie kunnen gebruiken. Ik heb er ondertussen zo'n hekel aan dat hij al een jaar ongebruikt in het rack hangt.

- Total intergration sucks
- DSP kracht valt in praktijk flink tegen.
- Note drop functie bij overload is erg fijn.. not..
- Waardeloze midi timing.
- Meest non inspiring GUI van de Virus Control VST die ik ooit bij een plugin gezien heb. Maar dit is misschien misschien een persoonlijk smaak kwestie. Vroeger was deze mooi zwart met donker rood. Sinds een tijdje is er een houten/chrome skin, welke ik maar saai vindt.

Ik heb dit getest met zo'n beetje iedere sequencer op de markt, zowel PC als Mac. Met een eigen dedicated hi-end USB kaart en zelfs nog een HiFi USB kabel (ja jullie lezen het goed) twv 200 euro. Echt een Total waste of time & money. Virus B en C daar heb ik niets over te klagen. Virus Powercore was ook een drama.

Voorlopig even geen "Access Music" meer voor mij..

Laatst gewijzigd:
memorymoog en prophet 5 Rev2..helaas,killer sound synths

in de p5 rev2 manual staat zelfs in dat je bepaalde reeksen van ic's best veranderd omdat ze vroeg of laat (vroeg dus) toch kapot zullen gaan ,hilarisch

de drumstation met orginele adapter :D

Volgens Novation:

"The earlier power supplies were a lower current capacity and the D Station would draw every mA available from these.

If you get a new power supply 9v, center pin +, 1000mA, the Drum station wont be pushing the power supply to its limits."

Back