De meest onbetrouwbare synth ooit

In mijn eigen collectie ging de Crumar Performer regelmatig stuk, maar was wel altijd nogal simpel te repareren (kapotte 741, de boel eens doorsolderen...). Verder viel het allemaal best mee, maar ik koop ook bewust de meer betrouwbare modellen. Dé reden waarom ik geen Polymoog heb.

Hangt van de eigenaar af.Net zoals met auto's,je verzorgd het of kijkt er niet naar om.

TT-303 cheap Chinees spul al paar mense gehoord dat die de geest geeft. En dat merk je al aan de buitenkant!

Misschien moeten we een onderverdeling maken of de "onbetrouwbaarheid" een design fout was, of gewoon falende componenten..

Misschien moeten we een onderverdeling maken of de "onbetrouwbaarheid" een design fout was, of gewoon falende componenten..

Alle componenten gaan uiteindelijk stuk. Sommige gaan wel weer veel langer mee dan in eerste instantie werd gedacht. (ARP Odyssey VCO's met CMOS hadden een levensverwachting van 20 jaar, de mijne doen het nog prima! (Vervanging ligt wel al in de la :)))

Mee eens, maar als bv door een ontwerpfout een component teveel voor zijn kiezen krijgt dan zal hij sneller om zeep zijn dan bedacht.

Ik kan me nauwelijk voorstellen dat de ontwerpers van de oude synth's hun ontwerpen op zich nu slecht vinden. Ik denk dat over hun ontwerpen geldmanagers overheen zijn gegaan die op bepaalde dingen hebben bezuinigd op onderdelengebied en eventueel gedwongen waren een wat simpelere circuit voor een bepaalde functie te ontwerpen. Ongetwijfeld wisten ze dat het beter kon - maar slecht?

Ik zie ook wel eens in ontwerpen dat de dimensionering scherper had gekund of een bepaald onderdeel zwaarder had moeten uitgevoerd. Zij vonden het toen mogelijk optimalisatie in context tot de beschikbare middelen en nu hadden ze dat wellicht anders willen zien.

Dat is net zoiets als politici die na hun carriere het licht ineens zien.

Crumar ds-2. de tranen schieten je al in de ogen als je de klep omhoog doet..;-)

klep dichtlaten, dan valt het wel mee, niet teveel vervoeren, alhoewel ik, er enkele jaren geleden nog gewoon mee optrad.
vind de neuron wel een ellend, jammer want op zich wel een lekkere aparte synth, maar waar vind je iemand die zich wit gooien in een oude generatie pentium met linux erop?, en dan die condensatoren erop, als ik geld heb het liefst het hele moederbord vervangen

Don Buchla heeft zijn oudere ontwerpen letterlijk achterhaald genoemd.
Ik kan me goed voorstellen dat als electro technicus die circuits ontwerpt je na 35 jaar er niet meer tevreden over bent en/of dingen nu anders zou doen.
Bovendien kunnen ze andere eisen hebben aan hun gebouwde apparaten dan jij, ik of andere freaks/muziekanten.

Mijn eigen gemaakte muziek word in mijn hoofd nooit 'echte' muziek.

Polymoog / OSCar zijn beide rete vet.
Maar je moet ze niet te veel verplaatsen.
Cheap Ass plastic behuizingen.

Back