10 jaar Beatport verkoop

Johndoe11

Gedeactiveerd account
leuk om te zien hoe genres zich (niet) ontwikkelen

BEATPORT1.jpg

Dubstep vind ik wel grappig gaan. Ik merk dat meer en meer jonge mensen liggen te luisteren naar deep house.. alhoewel ze meestal geen idee hebben wat het echt inhoudt. Electro zal wel electrohouse zijn neem ik aan.

Yep Dubstep is dood, zelfs Skrillex kon deze gigantische drop niet aan :D

t_468d8744b13f40d9800505db239d54d4.jpg

en alles wat breaks heeft is sowieso niet populair
mensen zijn klaar met de "amen break"

Heerlijk toch die fads? Kan nooit wachten wanneer ze zijn afgelopen.. vooruit op naar de volgende non muziek!

Leuk grafiekje inderdaad. Dubstep dus inderdaad een kortstondige hype, al vind ik nog steeds dat er leuk spul tussen zit. Ik vind alleen wel die genre typeringen some wat vaag; op een gegeven moment krijgt iets ook een labeltje om in de lijstjes omhoog te komen; zo zal iets wat men 10 jaar geleden 'progressive' noemde nu misschien eerder 'deep' noemen omdat dat genre het nu beter doet terwijl het qua stijl misschien vrij dicht bij elkaar ligt.

kan wel met bijv de oude electrohouse (complextro zoals dat destijd heette) en progressive, maar deephouse aar progressive bruggen is echt een stapje te ver
progressive is trouwens ook heel breed van Deadmau5 to Garrix

Zegt dat eigenlijk iets, die grafiek. Misschien shoppen dubsteppers gewoon elders. Of kopen ze trap, en zit die niet in de grafiek.
Ik heb op beatport 2 nummers gekocht, ooit. En ik koop normaal voor duizenden euro's muziek per jaar. 85% online.

Alle deep house is toch een matte 909 kick met het zoveelste "oh kijk ik kan wel vier toetsen tegelijk indrukken" zaagtand akkoordje door een tape echo sim?

Alle deep house is toch een matte 909 kick met het zoveelste "oh kijk ik kan wel vier toetsen tegelijk indrukken" zaagtand akkoordje door een tape echo sim?

De jeugd wil geen dromerige techno of disco denk ik zo. Alles straight to the point en zonder achterliggende gedachte. Had ergens iets opgepikt van Aeroplane hij zei. It's hard to play for 4000 hyperactive kids when there are also a hundred people who love you for the music you make. So either I have to keep my fans happy by playing slower more cosmic jams, or I have to make those hundred fans disappointed and make 3900 kids dance.

Deep house is nu wel echt zwaar opgepikt en gaat richting mainstream, misschien wel de volgende dubstep.

Deephouse...what :? wellicht mijn turn up de base tape selectie eens op marktplaats zetten.....:walker:
Wat een achteruitgang zeg, kazigge jaren 80 house, bah bah.

Volgens mij is het toch voornamelijk Big Room House wat tegenwoordig erg hip is. Of valt dat ook weer onder Deep House? Al die genrenamen ook, daar valt geen touw aan vast te knopen.

Ik heb net pukkelpop gedaan en tommorowland dreunt tot in mijn huiskamer. Ik had eerder de indruk dat Netsky en Dimitri & like mike fo weet ikveel hoe ze heten de musts zijn. Ik kan vooral die laatste stijl niet echt als 'favo' aanstippen.
'kijk mij eens met mijn lead' house -> - ik krijg er uitslag van.

Ik was een beetje in de war denk ik, en dacht dat deep house wel cool was. maar ik ben in de war met minimal of iets dergelijks denk ik. Ik heb maar eens naar wat stukjes 'deep house' op youtube geluisterd, en moet zeggen dat het me vooral aan de 90's doet denken. Vocal sampletjes mogen weer, en allerlei andere cheesy bende.

Back