10 jaar Beatport verkoop

De jeugd wil geen dromerige techno of disco denk ik zo. Alles straight to the point en zonder achterliggende gedachte. Had ergens iets opgepikt van Aeroplane hij zei. It's hard to play for 4000 hyperactive kids when there are also a hundred people who love you for the music you make. So either I have to keep my fans happy by playing slower more cosmic jams, or I have to make those hundred fans disappointed and make 3900 kids dance.

Deep house is nu wel echt zwaar opgepikt en gaat richting mainstream, misschien wel de volgende dubstep.

http://youtu.be/UoZ2hZAQq8M?t=5m9s

Hiervan heb je het ;)
Is me ook bijgebleven van dat interview..

Daarom dat podium's in genre scheiden niet altijd slecht is.. :P

Ik snap geen flikker van de Y-as.

Ja idd..
Mss klopt de ranking wel. Bij Beatport ontbreken er veel genre's. :D

Ik was een beetje in de war denk ik, en dacht dat deep house wel cool was. maar ik ben in de war met minimal of iets dergelijks denk ik. Ik heb maar eens naar wat stukjes 'deep house' op youtube geluisterd, en moet zeggen dat het me vooral aan de 90's doet denken. Vocal sampletjes mogen weer, en allerlei andere cheesy bende.

Deephouse is tegenwoordig hetzelfde als electrohouse toch sjappie anita muziek

dit is echte deephouse

fockin' Larry Hard :biertje:

Is dit de internationale chart?

Overigens is de huidige deep-house gewoon weer een subgenre van techno en electro-house. maar t word toch allemaal verkeerd gelabeled.

Het maakt niet uit welk genre maar populariteit krijgt het wel kapot. Denk maar niet dat iedereen nu Omar-S, Moodymann of andere heersende diepe shit massaal goed aan het vinden is, wel nee. Het is gewoon een lijst met panklare ingrediënten voor "echte deep house" wat gemaakt wordt door precies de zelfde sjappies die eerst nog "Electro", "Dubstep" of "Trance" maakten die ook precies aan de formule voldeed.

Alles op de kompjoeter & lekker pompen :mega:

Het maakt niet uit welk genre maar populariteit krijgt het wel kapot. Denk maar niet dat iedereen nu Omar-S, Moodymann of andere heersende diepe shit massaal goed aan het vinden is, wel nee. Het is gewoon een lijst met panklare ingrediënten voor "echte deep house" wat gemaakt wordt door precies de zelfde sjappies die eerst nog "Electro", "Dubstep" of "Trance" maakten die ook precies aan de formule voldeed.

Alles op de kompjoeter & lekker pompen :mega:

De pareltjes lopen altijd net buiten t lijntje van die formule. worden dan onder techno geclassificeerd..

Grappig, als je deze grafiek verticaal spiegelt gaat hij over het technisch vernuft nodig om de verschillende subgenres goed te doen. :kimono:

Vind ik.

de grafiek spreekt voor zich toch? is het verkoop volume t.o.v. elkaar.
i.i.g. een duidelijke behoefte naar lagere BPM's
Breakbeats zijn niet populair

Mensen die geen muziek kopen zijn hier natuurlijk niet in meegenomen
Staat je favo genre er niet bij, dan betekent dat niet dat Beatport het niet verkoopt, maar dat het gewoon niet populair is :)

Like Mike, Showtek, Garrix en andere telekids kinderdisco/kermismuziek valt tegenwoordig on "progressive"

Mensen die niet achter de kudde aanhobbelen, kunnen met bovenstaand überhaupt weinig want die trekken hun eigen pad wel.

Goh, wat een ontzettend interessant synthesizer neiuws is dit weer zeg. Super informatief dit.
Ik ben erg blij dat er ruimte is voor zulke grafiekjes hier op SF. Nu weet ik eindelijk wat ik moet gaan produceren. lol

waarom zou je je smaak van deze grafiek laten afhangen?
e.e.a. is natuurlijk wel relevant als je kijkt naar wat er door leden zoal gepost wordt in de "tracks" sectie.

Ik heb net pukkelpop gedaan en tommorowland dreunt tot in mijn huiskamer. Ik had eerder de indruk dat Netsky en Dimitri & like mike fo weet ikveel hoe ze heten de musts zijn. Ik kan vooral die laatste stijl niet echt als 'favo' aanstippen.
'kijk mij eens met mijn lead' house -> - ik krijg er uitslag van.

Moet dat niet zijn "Kijk eens hoe goed ik kan dj-en zonder handjes" :D ?

Blij dat die dubstep rage op de terugweg is, maar vrees dat er ooit wel iemand met nieuwe, meer irritante tering herrie zal komen.

Iemand zin om akoestische "deep polka dub reggaeton step techno and bass" te maken? Das pas een uitdaging...

iedereen koopt dubstep tegenwoordig op vinyl dus beatport is niet zo'n goede graadmeter.
en sjonnies en anita's luisteren tegenwoordig naar Legowelt.. rare tijden :D

Back