MOXF Series???

Paulogic

Stamgast
Zoals al even aangehaald in mijn 'voorstelling'...

Als ik genoeg bij elkaar krijg, zou ik gaan voor een MOXF van Yamaha.
Ik heb hier al wat gezocht op het forum, doch vind niet zoveel threads met info.

Zijn er hier gebruikers van deze synths en zo ja wat zijn uw bevindingen.

Mijn idee : krachtige sound, veel mogelijkheden met zelfs audiointerface.
Cubase 7 AI of zo bijgeleverd.
Geen sampler maar indien gewenst kan ik nog een VST sampler aankopen en
dat kunnen we dan ook weer.

Thx voor alle respons (of geen respons :D)

Zelf heb ik geen MoXF maar een Motif XF8.

Wat de 'engine' betreft zit er gewoon een Motif XF in hoor. Geluiden zijn identiek. Alle libraries, inclusief samples, voor de Motif XF kunnen ook in de MoXF geladen worden.

De audio interface van de MoXF is een 4 in / 2 uit. en Cubase AI7 wordt meegeleverd.

Je kan inderdaad niet zelf samplen op de MoXF maar je kan wel samples inladen. Je kan zelfs een flash board installeren. De Motif XF kan 2 flash boards bevatten, de MoXF slechts 1 maar tegenwoordig zijn er ook flash boards met 2 GB. Kaarten zijn er in 512 MB, 1GB en sinds kort ook 2 GB uitvoering.

De flash kaartjes zijn nogal prijzig maar soms willen dealers zo'n kaartje er wel bij doen bij aanschaf. Er zijn ook goedkopere kaarten van Mutec en die blijken het ook prima te doen.

Als je niet onmiddellijk van plan bent om veel (grote) samples te gebruiken dan is zo'n kaartje niet onmiddellijk een must. Zeker niet als je vooral thuis/in de studio aan de slag gaat met je MoXF.

Sinds een aantal maanden heb ik een MOXF6. Ik ben er erg tevreden over. Heb in mijn leven een hoop synths gehad maar ik vind dit echt wel de beste die ik gehad heb. Heb ook nog gedacht aan de Roalnd FA, maar omdat de Fantom XA een echte tegenvaller was, ben ik voor de Yamaha gegaan.

De yamaha heeft voor mij gewoon lekkere geluiden straight out of the box en er heoft voor mij weinig aan getweaked te worden. De interface is misschien wat onhandig, maar ondanks ik geen yamaha ervaringen heb vanuit het verleden, is het mij aardig gelukt om de synth zonder handleiding te laten doen wat ik wil en dat is songs schrijven en inspelen.

(Sorry voor de late reactie - vrij druk in de business)

Dank u voor jullie bevindingen.

De MoXF wordt dus duidelijk gesmaakt. Ook op UwBuisje vindt je veel demo's en klankvoorstellingen.
Ik vind daar eigenlijk wel mijn ding in qua klankkleur en timbres. Hmmm... nog even sparen en het wordt
een MoXF 8, ook al heb ik wat last van arthrose. Ik heb het toetsenbord even mogen proberen bij SFF en
het is minder 'hard' dan mij Kawai piano. Spijtig genoeg was het daar druk en heb ik slechts enkele klanken
zelf kunnen bewonderen.

Leuk om weten dat er ook 2 GB flashboards bestaan. Hierover ga ik toch meer info vragen bij de dealer.
Lijkt mij wel wat om te samplen via imac en dan de samples te gebruiken op de MoXF. Je kan vooral
met stemgeluiden leuke dingen doen vind ik (a la JM Jarre - Zoolook) Onlangs een gratis soft sampler
gevonden maar nog niet geprobeerd. Misschien wel genoeg voor wat ik zoek.

I

I

Sinds Woensdag de trotse eigenaar van een MOXF8.
Toch gegaan voor het grote keyboard (ook al heb ik last van Arthrose maar het valt mee).
Ik heb nog maar enkele uurtjes de tijd gehad om even te bladeren door het machien maar...
man man, wat een beest zeg. Ik zal heeeel lang zoet zijn met deze synth.
En dan moet ik ook nog wennen aan Cubase AI enz enz.

En laat het nu net druk zijn in mijn werk... foei :D

Back