1ste track (tech house,minimal)

cajmere

Ingeburgerd
Paar weken geleden dit in elkaar gestoken met Bitwig.
Ik heb geen ervaring met 'producen' dus moet nog heel veel leren.

Misschien hoor ik hier wat er verkeerd aan is of wat goed is.

https://soundcloud.com/sethbe/untitled-1

Niet verkeerd hoor voor een eerste productie. In dit stijltje kan je denk ik het best beginnen met de basis: de kick en de bas. Die mogen best een stuk harder (net als de hele track trouwens) en moeten elkaar versterken, bijvoorbeeld door gebruik te maken van (sidechain)compressie. Verder kan ik weinig zinnigs over deze stijl zeggen.

Qua creativiteit klinkt het goed… je hebt een goede basis.

Het is een dancetrack, maar qua mix klinkt het slap en punchloos. Als je daar in duikt dan heb je een toffe track..

Dus ik zou met deze track aan de gang gaan om de sound vet te krijgen.. eq'en, compressie enzo…
Heb je al een goede hoofdtelefoon op te mixen? Of speakers/monitors? Kan je goed horen of iets goed klinkt?

Ga op youtube eens op zoek video's over mixen..

succes!

Qua creativiteit klinkt het goed… je hebt een goede basis.

Het is een dancetrack, maar qua mix klinkt het slap en punchloos. Als je daar in duikt dan heb je een toffe track..

Dus ik zou met deze track aan de gang gaan om de sound vet te krijgen.. eq'en, compressie enzo…
Heb je al een goede hoofdtelefoon op te mixen? Of speakers/monitors? Kan je goed horen of iets goed klinkt?

Ga op youtube eens op zoek video's over mixen..

succes!

Ik beschik over Yamaha hs8m monitors, die zijn wel goed genoeg normaal. Op hoofdtelefoon (sennheiser hd25) heb ik nog niet geluisterd.

Maar ja zoals je zegt, ik moet veel leren over mixen. Voor de bass gebruik ik wel sidechain compressie met de kick, en hier & daar wat eq voor onnodige frequentie weg te filteren en wat compressie,beetje te braaf waarschijnlijk, maar verder heb ik er nog geen kaas van gegeten.
Ga om te beginnen ook eens tracks beluisteren er op die ik ken, dat lijkt mij al een goede basis om te beginnen en effectief leren leren leren.

Ik vond de track zelf redelijk klinken, maar vond ook wel dat het wat miste, het klonk niet 'vet' genoeg in mijn oren. Nu als ik bestaande tracks zal beluistert hebben op de monitors, zal ik misschien heel veel missen :). Nu goed, ik weet waar ik aan toe ben en welke richting ik uit moet.

Bedankt om eens te luisteren!

Het namaken van de sound van een track die je vet vindt, vond ik sowieso heel leerzaam.

De mix kan echt heel veel beter en ik denk dat dat voornamelijk door de (al eerder genoemde) kick/bas combinatie komt. Dat moet wat mij betreft een stuwend geheel zijn, maar nu vind ik dat een slappe brij waar geen lekker laag in lijkt te zitten.

De ride cymbal begint me op een gegeven moment ook te storen, die vind ik wat schel.

Qua inhoud vind ik de track wel spannend, dus ik zou er zeker tijd in steken om hem dik te laten klinken! :)

Back