[techno] live monotribe met self-oscillating vcf + saturator

geschirrspüler

ex pocketzip
monotribe door de saturator van ableton gejaagd en live opgenomen. deed me denken aan een track van filter fedde die ik hier op plaat heb staan.

hier en daar kan hij even pijn doen aan de oren :D

Attachments

• - saturated tribe.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 58
bedankt!

monotribe is plain vanilla, onvoorstelbaar wat een veelzijdig bakje het is eigenlijk. zeker sinds OS versie 2, maar eigenlijk gebruik ik in deze track maar één nieuwe feature en dat zijn 16-step synth patterns. en in principe had het zelfs zonder gekund.

een mod om de geluiden te mixen zou wel zeer welkom zijn. kan ik meteen die hihats ook wat zachter zetten :D en ook oscillator muten zou zeer handig zijn. nu pas ik een trukje toe met de LFO die de oscillator moduleert tot buiten de hoorbare range. het pattern van de synth laat me dan toe om met de gate van de VCA te spelen, dat is wat je bijvoorbeeld rond 01:00 hoort. zelfde truukje is ook handig als je externe audio wil filteren.

Klopt, dat doe ik ook die truc met het moduleren van de VCO. Ik zou liever helemaal kunnen muten want het is jammer dat de MC-202 het niet trekt om zo hoog CV uit te sturen. Maar heb je dan een S&H op de VCF pitch gezet of wat is dat random geluid in het begin?

En die drums klinken echt nog best aardig met distortion, zeker de snare knapt enorm op!

nee S&H kan ik niet meer, nadeel van het trukje met de LFO is dat je die voor niks anders meer kan gebruiken. voor zover ik het begrijp bedoel je gewoon mijn gefreak met de cutoff knop :D

en ja die snare daar was ik ook zeer positief door verrast de eerste keer dat ik hem solo door de saturator joeg :)

Haha klinkt best gezellig, ik heb na 1 keer die drums van de mono afgeschreven,
maar die filtertje bleib vijn!

Blieberde blieb.. toch wel leuk zo'n monotribe (((:))))(((:))))(((:)))) De snare klinkt sowieso beter als die standaard in de Volca zit :mega:

niet slecht, maar ik krijg het idee om die bleepjes naar beneden te pitchen en te laten eindigen met een flatline.. Zomaar eigenlijk.. Veel plezier nog met het produceren man !! ;)

bedankt voor de reacties allemaal!

De snare klinkt sowieso beter als die standaard in de Volca zit :mega:

zonder distortion is hij nu ook niet echt opwindend hoor :P

bleepjes naar beneden te pitchen en te laten eindigen met een flatline

nu blijkt dus dat ik niet zo onderlegd ben in de knepen van het tracks produceren.. wat is een flatline? :P

Back