Live gemixed in Ableto live met o.a.Maschine Mikro

Het duurt maar een minuutje of 5.....dus ik ga er maar vanuit dat het zelf bouw is.
HEb er net naar geluisterd en ik kan er niet zoveel mee.
Waar wil je heen met je track?

Bedankt voor het luisteren.Ik wil helemaal nergens heen met mijn track.Je hoeft er niks ook mee te kunnen.

Hee de track is verdwenen. Er is naar geluisterd, doel bereikt.. snel offline? :)

ach ja. er is weer iemand gelukkig gemaakt hier op synthforum.. Prachtig..

https://soundcloud.com/djdennisk/dj-wiseguy-feat-eazy-e-saw2014-live-on-stage3

Ik vind het op zich wel een interessante track. Als je die beat en vocal samples wegdenkt, zou het ineens zomaar een leuke basis voor een lounge track kunnen zijn. Vocal staat echt veel te zacht, zeker ten opzichte van die distorted kick die er ineens zonder aankondiging weer inkomt op 1:50 (trouwens ook in het, eigenlijk is er niet echt een intro). Ik denk dat je die ook even netjes moet inleiden met een fill of iets dergelijks.

Ik ben geen fan van hard core (of hoe heet het eigenlijk), maar ook zonder dat gegeven denk ik dat die hard corde elementen eigenlijk allemaal veel te hard staan ten opzichte van de rest van de track. Echt veel te nadrukkelijk aanwezig. Het valt me ook op dat er wat meer structuur in je track zou kunnen zitten. Het lijkt erop dat die female vocal bijvoorbeeld redelijk willekeurig is geplaatst. Daarnaast mag je wel wat variatie in de backing track aanbrengen. Ik hoor steeds dezelfde 4 maten aan strings/choir.

Het idee nogmaals, vind ik verrassend, maar er is nog wel behoorlijk wat werk aan de winkel.

Ik wil helemaal nergens heen met mijn track.Je hoeft er niks ook mee te kunnen.

Wat is dan het nut van deze track?
Experimenten zijn zeker tof, maar waarom dan meteen delen? Het net staat al vol met middelmatige tracks, waarom de hoop vergroten?

Als het bedoeld is als muziek, dan gaat je track gewoon ergens over, of dan brengt die toch op zijn minst een gevoel over. Deze track doet me echter totaal niets, en in tegenstelling tot Dr van Lansberg luister ik wel naar hardcore.

Die 'tok'-bassdrum klinkt heel snel heel oud en afgezaagd, waarom doe je eens niet iets zot? Experimenteer ècht en zet eens iets totaal nieuws en eigenzinnig online!
De combinatie van stijlen is wel gewaagd, en kan een super resultaat opleveren. Maar nu klinkt het gewoon alsof het op elkaar gegooid is. Geen spanningsopbouw, geen dynamiek, povere overgangen, niks dat blijft hangen in mn kop en dat ik terug moet horen...

Ga ff serieus aan de bak en kom dan terug en dan luister ik met plezier weer, maar dit is kansloos gewoon...

Dat dacht ik dus ook......en ik breng genoeg harde zooi uit op vinyl om een mening erover te hebben.
Maar blijkbaar is dit iemand die nog met zijn hoofd in de wolken hangt.

Buiten stijl en smaak geef ik even een mening (toch). Loopjes plakken in Ableton moet kunnen, maar masker de geluiden a.u.b. naar je eigen sound. Dit klinkt alsof er alle partijeen even druk willen schreeuwen, maar bijzonder genoeg, niet loud! Dus je kunt per kanaal aan de mix werken. Speel met volumes, eq, panning, etc. Geef een thema en een richting uit je track en begin met enkele sporen van het thema en bouw de rest eromheen.

Ik snap het heel goed dat je er plezier hebt gehad met het spelen met de geluiden, snel resultaat en catchy sounds in een half uurtje. Als het voor jezelf is en je bent blij met het resultaat, ga zo door.

Het enige advies die ik kan geven is: goede oren/leren luisteren = goede muziek/genieten. That's all.

Back