Pittsburgh Modular Voltage Lab 2 - exp 001

ModuSpaSm

Music Is Expanded Present
2-stemmige improvisatie met de Pittsburgh Modular Voltage Lab 2 die ik aan het BE- & INstuderen ben

kort overzichtje:

VCO 1 én 2 worden elk aangestuurd door een eigen dynamics controller
florist en echos worden gebruikt (overigens: waarom heet "florist" "florist"? kwisvraagje, ik ken het antwoord dus :P )
en dan via de onboard mixer naar de main out
sequence: VCO1 telt 8 noten, VCO2 laat ik "dronen" middels 2 noten
verder "spelen" met de knopjes om het simplistisch uit te drukken ;)
tempo 20

ingewikkelder dan dat is het niet

het staat ook op YouTube

"regengeluidje" heb ik toegevoegd via Ableton
extern effect Valhalla Supermassive
video met ClipChamp gemanipuleerd, bron video: https://www.pexels.com/video/an-astronaut-looking-around-in-an-outdoor-area-8475055/

ikzelf ben alvast onder de indruk van de sound die je eruit krijgt - hands on live performance met de PMVL2: no problem!

Attachments

• VL 2 exp 002.mp3
    13,2 MB
"middels twee noten"... eerst dacht ik "over-used", maar erna dacht ik: "dat hoort erbij, dat hoort zo te zijn". Dus uiteindelijk heb ik met plezier geluisterd.

vind dat er net iets te weinig gebeurd.
zeker tot 1.50.
Maar daarna komen wel aardige stukjes voorbij.
sound is lekker. lijkt erg op de Buchla Easel.
Maar pet 2 voices of 2 note parafoon kun je een hoop idd.

Alvast dank om te luisteren!

Terechte bemerkingen, en, ik denk er hetzelfde over. De samenhang is er wel degelijk, maar wat sneller opbouwen en meer variatie is zeker welkom: het lijkt me wél een zeer goede basis om verder iets mee te doen, hoewel "modulair werken" niet het meest dankbare is in de zin van "dat was het exacte proces dat ik heb gevolgd"; ongetwijfeld herkenbaar ;)

Sound & Buchla Easel: absoluut, en, niet onlogisch dat je dit vermeldt: daar valt wel wat over te zeggen, en, te vinden op het net!

modulair is een stuk moeilijker.
Maar als je dingen goed synced en quantizers gebruikt ook weer niet zo.

Maar juist daarom is het vrij relaxed met semi modulars te werken. Omdat dit meer geintegreerde instrumenten zijn.

ik gebruik beide. geen probleem om bv gitaar met modular te combineren.
of op een semi een begin te maken.

de laaste track waar ik mee bezig ben is een duophonic arp 2600m patch met een bas noot. Dat is uiteindelijk een hele uitgebreide track met instrument ed geworden.

wat ik vaak doe met minimalistische tracks is 1 vco spelen en de ander via de sequencer doen. Als je hoort wat mensen uit een Easel krijgen is echt geweldig.

kun je op die lab2 niet de bas via de toetsen spelen en dan met verschillende noten de harmonie open trekken?

ik ben gek op dit soort synths. maar ben al goed voorzien met de Syntrx, Arp2600m en Easel.

modulair is een stuk moeilijker.
Maar als je dingen goed synced en quantizers gebruikt ook weer niet zo.

Maar juist daarom is het vrij relaxed met semi modulars te werken. Omdat dit meer geintegreerde instrumenten zijn.

ik gebruik beide. geen probleem om bv gitaar met modular te combineren.
of op een semi een begin te maken.

de laaste track waar ik mee bezig ben is een duophonic arp 2600m patch met een bas noot. Dat is uiteindelijk een hele uitgebreide track met instrument ed geworden.

wat ik vaak doe met minimalistische tracks is 1 vco spelen en de ander via de sequencer doen. Als je hoort wat mensen uit een Easel krijgen is echt geweldig.

kun je op die lab2 niet de bas via de toetsen spelen en dan met verschillende noten de harmonie open trekken?

ik ben gek op dit soort synths. maar ben al goed voorzien met de Syntrx, Arp2600m en Easel.
Het is vaak zo dat iets makkelijker wordt, mits voldoende oefening, dat eerst moeilijk was :duivels:

Wat die minimalistische tracks betreft: inderdaad.

Lab 2: inderdaad, perfect mogelijk omdat de 2 kanalen apart aanstuurbaar zijn!

De synths die je al hebt: ook heel fijne dingen, absoluut!

Back