New track [House]

BrutalForce

Ingeburgerd
Hey muziekvrienden,

net een nieuwe house track gemaakt, mocht je wat tijd hebben check it! :)

https://soundcloud.com/d-force/untitled

groeten,
Danny

Niet verkeerd, lekker funky. Beetje oldschoolsound. Misschien dat een iets duidelijker baslijn de boel nog iets zou kunnen verbeteren. En wat meer pannen van sounds kan ook geen kwaad. Verder prima track, goed opgebouwd ook.

Stijltje is prima te verteren, hoewel ik hem ook best in een veel gladdere versie zou willen horen. Twee kleine dingen die me opvielen:

- Die sample sequence is gedurende de track hetzelfde. Je zou hier nog iets kunnen variëren.
- Het outro vind ik wat minder goed gekozen. Wel gemakkelijk in de mix, maar ik hoor een track als deze liever met een BANG vertrekken, dan met een gefilterde fade out.

Swing zit er in elk geval heerlijk in.

Leuke track! Fluitje erbij klinkt goed. Doet beetje aan carl cox denken, meets ministry of sound, maar dat komt door de vocal. In mono doet ie t ook uitstekend. Stab kan nog wel een lage layer gebruiken, als je er dan voor kiest om geen baslijn te doen.

Oldskool soundje, nice. Ik zou inderdaad meer varieren. De bassline kan wel vetter, misschien ook wat heftiger side chainen. De Crash zou ik eens bekijken of die hoger of lager er mooier bij klinkt. Geldt ook voor de hats.

Misschien een idee om hem max 4:30 te maken en daarin meer met de opbouw en variatie te werken.

Heej allemaal, bedankt voor de nuttige feedback. Kan ik wel wat mee! :)
Bassline heb ik vetter gemaakt.

grtz,
Danny

Back