Iemand ooit gehoord van het merk Eidsond?

Hooihuis

Acta est fabula
Ik kwam laatst een mengtafel van het merk Eidsond tegen. Het ging om de Model MF 9000, een 48/24 input 8 bus studio tafel met geïntegreerde meterbrug.

Ik heb echt nog nooit van dit merk gehoord. Op internet kan ik er vrijwel niets over vinden, behalve dan een website van de (vermoedelijk) Chinese fabrikant. Heeft iemand ooit van dit merk gehoord of, sterker nog, ervaring met deze tafel? Het zag er op zich helemaal niet slecht uit (ik heb hem niet gehoord of zo), het voelde allemaal redelijk degelijk aan en de uitvoering (aansluitingen etc.) was ook behoorlijk compleet.

Ben benieuwd of er misschien gebruikers zijn hier op SF :)

Mmmhh, ja....die videopresentatie is vrij erg inderdaad :)

Ik ga er maar van uit dat het niet veel zal zijn dan. Misschien Behringer kwaliteit (of erger). Maar nogmaals, qua knoppen en algehele indruk van de buitenkant leek het erg mee te vallen.

Die mixer op dat plaatje van Eidsound = Behringer MX 9000 !

Zag die er zo in het echt uit?

behringer_eurodesk_mx9000_main.jpg

zou dit een hele vage Chinese illegale kopie zijn?
Of gewoon gebrande oude stock MX9000s ?

De MX9000 was al een kopie van de Mackie 24-8. Rebranded old stock is een optie, maar het is net zo waarschijnlijk dat ze gewoon de bouwplannen hebben gekocht/geritseld en er opnieuw mee zijn begonnen.

En als dat niet gelijk 7 alarmbellen in je hoofd laat rinkelen heb ik nog een authentieke TB-303 voor 25 euro voor je te koop ;)

Andere mixer van ze.. minimale afname 10 stuks.. sambal bij uiteraard :okdan:
http://eidsond.en.alibaba.com/product/210091998-200141705/audio_mixer_DJ_mixer.html

audio_mixer_DJ_mixer.jpg

'k Weet niet maar doet me heel erg denken aan een soundcraft tafel.. niet die hieronder.. maar de kleurstelling is nog gelijkend.. zoek me suf maar zal vast wel een kopie zijn.
Plaatje van een Soundcraft MPMi-20
MPMI20_1.jpg

Oh.. en in de luidsprekerafdeling was het ook nogal 'n look-a-like tentoonsteling.. meestal wat oudere types..
Kon zo snel niet alles meer terugvinden maar hieronder even een paar exemplaren onder de loep genomen.

professional_monitor_speaker.jpg_220x220.jpg

professional_loudspeaker_subwoofer.jpg

Exacte kopie van een ouder type JBL luidspreken.. (zie hieronder).
Zelfs de maten komen overeen alleen staat hier ipv van een JBL een Chinees in te schreeuwen :dubbel: Om over de specs nog maar te zwijgen..

Verder moest ik nogal lachen om sommige termen/vertalingen op de website.. bv "long effeciency woofer".. er zal wel "long excursion woofer" bedoeld worden waarschijnlijk.. :)

polaroid_jbl_srx718s.png

71SWsO2iPnL._SL1500_.jpg

Laatst gewijzigd:
Zulke producten zijn natuurlijk bagger. Ze weten het leuk te brengen en mooi glimmende buitenkant..
Maar het soldeerwerk en de componenten zullen behoorlijk knudde zijn.

Dat grote merken ook in China laten produceren is toch anders.
Deze bedrijven sturen namelijk QA (Quality Assurance) personeel naar de Chinese productie afdelingen
en zorgen er dus voor dat de kwaliteit gewaarborgd is en blijft..

Die mixer op dat plaatje van Eidsound = Behringer MX 9000 !

Zag die er zo in het echt uit?

behringer_eurodesk_mx9000_main.jpg

Heb even gegoogeld net naar de MX9000 en ik moet zeggen dat het er wel heel erg op lijkt inderdaad. Kwam een foto van een blauwe Behringer tegen en die Eidsond was ook blauw, by the way. Maar goed, qua kleur is het natuurlijk makkelijk aan te passen in de fabriek neem ik aan.

Alleen lijkt die Behringer BNC connectors te hebben boven op de meterbrug en volgens mij zaten die bij de Eidsond ergens anders. Weet het niet helemaal zeker meer.

NIET DIE ALESIS ANDROMEDA KOPEN

Ik heb vandaag een onderzoekje gedaan en het zijn gewoon oplichters.

Je kan alleen maar via bankoverschrijving betalen of met WesternUnion
Dit is al genoeg reden om het niet te doen.

Daarnaast heb ik bedrijfsgegevens van hun ontvangen die helemaal niet van hun zijn.

Je bent gewaarschuwd, want het is gewoon te mooi om waar te zijn!

Eidsond is een OEM fabrikant. Ze hebben al twee jaar achterelkaar een stand op de Messe afdeling china, wat de laatste jaren een aparte hal is. Leuk om door heen te lopen trouwens. tientallen stands met exact dezelfde producten qua uiterlijk, kleuren etc

Kwam gisteren ook weer een mixertje merk "Moon" tegen hier, ook een Behringer kloon.

Net goed dat Behringer nu zelf gecloned wordt... Boontje komt om zijn loontje...!

Vraag me alleen af wat er nog overblijft nadat je een flauw afkooksel maakt van een flauw afkooksel...

Je kan zeggen wat je wilt van Behringer maar de gerevampte BCR2000 ;) door Zaq, vind ik alvast super.
Een veelzijdige stepsequencer voor weinig opleg. ;) Dit zal niet zo gauw gebeuren met zo'n 'meeneem'-chinees.

Denk niet dat Behringer met die mixer "gecloned" wordt. Het is gewoon dezelfde mixer, maar aangezien Eidsound ook OEM manufacturing doet, lijkt het me goed mogelijk dat zij in het verleden ook Behringer producten hebben geproduceerd...

Vergeet niet dat (zeker tot voor kort), de meeste bedrijven zoals Eidsound, en ook andere OEM manufacturers (zoals diegene die spullen maakten voor Behringer), gewoon staatsbedrijven waren. Bestellingen werden onderverdeeld tussen de verschillende bedrijven.
Het idee dat dit een Eidsound re-branded old stock product van Behringer is lijkt zeer plausibel.

Mvg.

CoolRunning

Back