Nazomerdeuntje... (W.I.P.)

Dank, waarde Doctor! Ik heb 'm een dagje laten rusten... En nu ik'm weer hoor, vind ik 'm ook wel wat lastig om te volgen... Het is misschien iets te druk?

Het is inderdaad zo dat ik vanuit een drum en basloop verder werk. Gedurende het proces ontstaan dan vanzelf de akkoorden... Op een gegeven moment ga ik dan weer dingen weghalen en ontstaat zo een structuur.

Meestal is de melodie iets wat al langer door mijn hoofd heeft gespeeld.

Ik weet even niet hoe ik het anders zou moeten doen op dit moment...

Maar er wordt aan gewerkt! :-)

Laatst gewijzigd:
Vond het plaatje aan het begin wel mooi alleen die hieronder wat minder... nah.. kom bij de volgende update wel weer ff spieken enzo.. take care :okdan:

0TS45YAw3s9lfvS2Eika1A

Ja, hij's ff offline voor 'n onderhoudsbeurtje! :-)

Het moet minder druk worden in't trackje vind ik..

:mega:

Helaas heb ik de vorige versies moeten missen.. maar ik vind hem erg prettig om te luisteren.. met name hoe het thema overvloeit qua akkoorden.. erg lekker :okdan:
Maar.. hou je vast.. :D heb een beetje moeite met de modulatie rond 1:52 en wederom rond 2:20. :)

Het gehele arrangement wordt volgens mij getransponeerd op de aangegeven punten maar het wordt voor mijn fris luisterend oor beetje waterig qua akkoordverschuivingen daar.
De "return home"rond 2:46 vind ik wel weer kunnen dan maar je houdt hier even in qua drums en rond de andere overgangen gaat het als een sneltrein door.. wat afbouw voordat je de modulatie laat plaatsvinden is dan wel prettig om daarna weer verder te kunnen in een nieuwe toonsoort.

Wat ook nog eens zou kunnen helpen is om op het moment dat je in de nieuwe toonsoort verder gaat de feedback van de delay('s) te reduceren.. De staartjes (herhalingen van de vorige toonsoort) wringen naar mijn idee ook een beetje met de toonsoort waar het vervolgens mee doorgaat.

Het is natuurlijk jouw keuze en compositie maar het thema opzich is sterk genoeg.. en dat bedoel ik als een compiment. :) Volgens mij met wat afbouw en weer opbouw in dezelfde toonsoort zou het zeker erg goed kunnen werken.. maar nogmaals, dat is mijn bescheiden mening.. :) Take care :mega:

@MacGyverGear Dank!

Je hebt helemaal gelijk dat die echostaartjes teveel naklinken bij de transponaties.. Ik zal ze eerder laten ophouden. Ook zal ik in de volgende edit proberen die twee overgangen wat draaglijker te maken!

Vind je het geluid ook te dun?? :o:

Maar prettig dattie toch min of meer om aan te horen is... :D

Laatst gewijzigd:
Beter :)

Vind die donkere geluid wel erg lekker.. mooie akkoorden ook :)

Een mooie variatie zou nog zijn als je de modulatie die rond 2:18 begint wat aanpast qua akkoorden.. het is nu 3 keer hetzelfde.
Als je daar nou eens dat septiem akkoord, wat op ongeveer 2:21 begint weglaat (da's dat akkoord waar de E in zit) heb je volgens mij een mooie variatie.. dus gewoon die akkoorden laten aanhouden.. of tweak naar eigen smaak :)

Anyway.. hij's best al wel lekker zo.. just some thoughts :mega:

Een mooie variatie zou nog zijn als je de modulatie die rond 2:18 begint wat aanpast qua akkoorden.. het is nu 3 keer hetzelfde.

Hmm, ja ik heb 't vanaf 2:18 iets veranderd, maar twijfel of de overgang bij 2:45 daarna nog klopt..

Zouden @Gloomer, @PabloDeMode, @Dr van Lansberg en @elkuefo er inmiddels ook meer over te spreken zijn? :-)

Op zich vind ik het grappig om vanaf scrap mijn deuntjes te laten horen, maar een nadeel is dat in't prille begin er veel meer luisteraars zijn dan wanneer het muziekje gestalte begint te krijgen! :-S

*edit* Daarnet heb ik'm ook maar even naar wat privécontacten gestuurd....
Ben benieuwd wat daar voor reacties van komen!

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-64

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-64

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 102.jpg
    102.jpg
    69,7 KB · Bekeken: 61
  • 101.jpg
    101.jpg
    70,7 KB · Bekeken: 54
  • 100.jpg
    100.jpg
    71,1 KB · Bekeken: 53
Laatst gewijzigd:
Kijk eens aan! Deze versie klinkt beter hoor! Ik hoor meer "leven" en meer ruimte, petje af hoor met de verbetering!

Basfrequentie is niet heel aanwezig. Het komt omdat je in een hoofdtelefoon luistert die al veel bas heeft, dus voor jou klinkt het stevig, maar heb moeite met het vinden van de "basis". Als je me deze track zou toesturen en ik een bas-kick drum/snare boven deze plaats met de nodige compressie en sidechaining (iets stampende beat/punch) heb je hier een knaller.

Over de melodie heb ik niets om op te merken, je hebt een bijzondere sfeer neergezet met de akkoordenwisseling en dat vind ik weer knap hoe je het deed.

Kijk eens aan! Deze versie klinkt beter hoor!

Gelukkig maar! :-)

Basfrequentie is niet heel aanwezig. Het komt omdat je in een hoofdtelefoon luistert die al veel bas heeft, dus voor jou klinkt het stevig, maar heb moeite met het vinden van de "basis". Als je me deze track zou toesturen en ik een bas-kick drum/snare boven deze plaats met de nodige compressie en sidechaining (iets stampende beat/punch) heb je hier een knaller.

Zelf luister ik nu op redelijk grote hifi speakers. En voor mij lijkt de bas precies in balans..

Maar ik ben benieuwd wat je bedoelt.

Ik heb de downloadoptie even aan gezet. Dan kun je een 32-bit wav downloaden... Red je het daarmee? Geef ff een gil wanneer je'm binnen hebt? Dan zet ik die optie weer uit! :-)

Ik zal er wat aan proberen, bedankt voor de optie! Hij is binnen.

Wat is de BPM? Ik zal deze in Studio One importeren en kijken hoe ik het kan aanpakken :)

Volgens mij hoor ik de bas niet zo omdat je een acid-bas hebt gebruikt in een hoger octaaf dan waar de bas zou staan. Ik ga aan de slag!

Wat is de BPM? Ik zal deze in Studio One importeren en kijken hoe ik het kan aanpakken

140 bpm. Succes! Ik ben benieuwd of ik het mooier zal vinden...

Ook heb ik daarnet Studio One gedownloaded. Maar ik lees dat deze alleen werkt op Windows 7&8... :-(

140 bpm. Succes! Ik ben benieuwd of ik het mooier zal vinden...

Ook heb ik daarnet Studio One gedownloaded. Maar ik lees dat deze alleen werkt op Windows 7&8... :-(

Het klopt. Opzich jammer want je hebt ook als optie een legale gratis versie, geen externe vst's maar je kunt loops toevoegen zoals je het maar wilt.

De aanpassingen die ik zal brengen zullen er minimaal zijn, ik zal mijn best doen om jou sound zo veel mogelijk te "respecteren".

Back