Welke afmix Koptelefoon?

net terug van de winkel ... DT990pro was maar 150 , foutje van mijzelven.

Nu heb de HD280 getest en de 990pro, moet zeggen dat voor mij de HD280 beter (gedefinieerder) klonk.

Wat mij wel opviel : de HD ging merkbaar veel luider en meer bass dan de DT990pro.

Dus moet er ff nogn nachtje over slapen.

He mensen!

Heeft iemand wat ervaring met de AUDIO TECHNICA ATH-M50?

plaatje:
478744.jpg

inmiddels heb ik al een andere headphone gekocht.

Ik ben voor de Ultrasone pro 2500 gegaan. Erg fijne headphone!

Ik maak mijn tracks eerst op de sennheiser hd -215. Daarbij probeer ik hem zo dik mogelijk te laten klinken, omdat de hd 215 in mijn oren super neutraal zijn klinken mijn tracks veel dikker op monitors en andere koptelefoons.

Ik mix (begin) het daarop af omdat ik als eerste geen herrie kan en mag maken hier, ten tweede kan je je stereobeeld heel goed afmixen (wat ik belangrijk vind), ten derde de balans kan je d.m.v een mono plugin op je master beter beoordelen.

Alleen lukt het mij niet om de bas goed af te mixen, daarvoor heb ik altijd monitors voor nodig. Je moet je mix gewoon overal draaien (auto, moeders keuken apparatuur, vriendin, zwager en weet ik het waar nog meer!).

afmixen op puur hoofdtelefoon lijkt me zowieso niet echt ideaal.
maar ik dacht dat die sennheisers juist niet echt neutraal klinken, maar teveel laag doorgeven. Maargoed, is alweer even geleden dat ik een sennheiser op mijn hoofd heb gehad.

Ik heb zelf de HD280 en vind hem echt super. Wel even een paar uurtjes laten intrillen, dan gaan ze alleen maar mooier klinken :eureka:

Mochten er mensen de Ultrasone Pro750 willen testen, wat niet al te makkelijk is in alle delen van het land, kom gewoon even langs om te luisteren.

Het is zijn geld dubbel en dwars waard, rond de 280 inclusief btw, maar het is het zo waard. Mixen is hier echt geen probleem op, tevens het mooiste laag wat ik ooit gehoord heb!

Dus, ben je op zoek naar goede cans en woon je in Amsterdam, kom gerust even langs voor een test drive, neem wel je eigen muziek mee voor een goede test (je favo muziek dus, niet per se je eigen spul)

ik heb de bayer dts 770 zo uit me hoofd.

Vond die subliem klinken. Heb ook sennheisers van paar honderd euro en vind die persoonlijk echt minder. Als je 1 maal bayer heb gehad ;-)

Maargoed Zowieso doe je afmixen niet op je koptelefoon maar op goede monitors.

Back