Welke afmix Koptelefoon?

Philips HP890 (heeft diverse prijzen gewonnen
en heeft een goede kwaliteit/prijs verhouding, ca 45 euri) en beyerdynamic DT990
(is wat beter dan de Philips maar ook enkele malen duurder).

De Beyerdynamic heeft wel iets te veel HF boost naar mijn smaak; verder
is de response behoorlijk vlak.

Origineel geplaatst door DJB
Philips HP890 (heeft diverse prijzen gewonnen

is de response behoorlijk vlak.

8) Dat bedoel ik,.. ik loop alweer achter met de modellen,.. van philips... maar ze zijn erg natural qua sound,.. dus bere goed als monitor hoofd telefoon te gebruiken :D

Een Beyerdynamic DT250, koste me een paar jaar geleden 300 gulden (ja, nog voor het eurotijdperk dus). Heel erg tevreden over en onverwoestbaar, hoewel...........heb hem een keer onbedoeld niet zo aardig behandeld helaas! Stak hem in de headphone output van mijn Z8 toen het mastervolume vol open stond (gelukkig had ik hem niet op!). Sindsdien hoor ik soms bij zware bassen een kraakje aan mijn rechterkant, echt zonde dus.

Off topic: ik houd wel heel erg mijn gehoor in de gaten. Neem regelmatig pauze als ik de hoofdtelefoon op heb en zorg dat ik hem niet lang te hard heb staan, ook al is het soms verleidelijk. Heb wel eens gelezen dat Pete Townsend met name door (dronken) gebruik van zijn hoofdtelefoon zo goed als doof is geworden.

Sennheiser HD 570 en deSony MDR-V700 maar die is meer voor het draaien, je kan hem wel voor muziek gebruiken maar hij klemt te hard om je hooft om hem ff een avondje op te zetten. Daarin tegen de HD 570 die ik heb is echt heerlijk. Hij heeft een open schelp zo dat het geluid ook weg kan, schijnen je oren erg ver moeit van te raken anders. He geluid zelf is ook heel helder zowel in hoog, mid, en laag. Kosten 109 euro zo`n 2 jaar geleden.

prodjuser.jpg

ProDJuser 127dB MKII koptelefoon

Specs SPL 127:

gesloten hoofdtelefoon
enkelzijdige kabelinvoer
50 mm Mylarcon luidsprekers
impedantie 32 Ohm
gevoeligheid >115 dB/mW
belastbaarheid 1500 mW
frequentie bereik 20-20K
kabellengte 2.10 meter met 6.3mm steker
gewicht 354 gram.

prijs: €59,-

Top voor dat geld.

Beyer DT770pro.

Niet heel goedkoop, ongeveer 150 euro bij FB. Gebruik hem hoofdzakelijk voor zang opnames, het is gesloten type.

Attachments

• beyer.jpg
    beyer.jpg
    13 KB · Bekeken: 132
ik heb de AKG k240 Studio
kost +- 150€ en is een geweldige en eerlijke koptelefoon voor het muziek maken.
zit ook los op je hoofd maar niet te los precies goed gewoon hehe

Als je iets wilt dat lekker laag gaat, en ook zeer hard, kortom, lekker blaast, dan moet je echt eens een IXOS ministry of sound 1002 (of naastliggend model 1001 of 1003) proberen. Ze zijn zeker niet om accuraat te monitoren, hij kleurt best wel, maar t is wel een aardig mooi kleurtje! Hij is super heerrrlijk om gewoon lekker mee naar muziek te luisteren. Helaas zal je er voor 30,- treuri's niet zomaar een hebben. Als je t kan veroorloven, zeker ff proberen!

IXOSMOS1002.jpg

AKG K141 Monitor

Kreeg hem voor 30 euro bij mijn abonnement op keyboards.
Ik vind het best een redelijk koptelefoon en hij zit ook best goed.:D

image1043354186_import3e2d90f287ed5.JPG

Ik gebruik een Sony MDR-V900 (gesloten). Fantastisch vind ik het, maar wel aan de dure kant (200 of zo). Ik heb ook eerst 2 goedkopere gebruikt maar was nooit echt tevreden.

MDR_V900.jpg

sennheiser HD250 linear 2.
De fijnste HP die ik ooit gehad heb.

Attachments

• headphone.jpg
    headphone.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 129
Ik had ooit een Sennheiser HD414SL, daarna vanwege de reserve onderdelen die niet meer voorradig waren een HD410 erbij gekocht. Is wel handig, deze hang ik soms aan een synth of ander apparaat als ik effe direct de uitgang wil tjekken om te horen of 'ie wat doet..

Voor het serieuse binnenwerk; luisteren, genieten, en editten maak ik met veel plezier gebruik van mijn HD580.

Als ik buiten ben, in het bos, of op de hei, waar ik mijn soundscapes maak, gebruik ik een HD25SP, omdat deze weerbestandig is.

3 x AKG 240 DF - Half open - Als referentie een van de natuurlijkste en beste Hoofd telefoons IMHO.

3 x Beyer DT 100 - Gesloten systeem - studio standaard in veel studio's eerlijk en goed maar
wel zwaar op het hoofd na verloop van tijd en je krijgt de bekende rode oortjes.

1 x AKG 500 (voorloper van de u verkrijgbare 501) goede HIFI hoofd telefoon met iets teveel hoog.
Wel erg veel detailering, je hoort echt alle foutjes tikjes en vervorming in het hoog en midden.

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik heb de HD-600 en die kan ik iedereen aanraden. Je hoort zelfs in platen die je al 10 jaar kent details die je nog nooit hebt gehoord.

Helemaal mee eens!
Ik heb zelf de HD580, dat is dezelfde electronica maar een andere behuizing (de HD600 is stijver waardoor er nog minder resonantes en zo kunnen ontstaan kortom die is rete strak en errug goed)

Vooral die gedetailleerde weergave viel mij op nadat ik deze hoofdtelefoon beluisterde.

Echt een muzikale verwennerij voor je oren :)

(Jaja, dit is een oude thread... maar ik haal 'm toch ff uit de sloot.)

Mijn huidige Sennheiser HD435 is nodig aan vervanging toe (kraak, versleten oorkussens, soldeerfoutje waardoor links en rechts omgedraaid zijn, etc.)

Op internet (o.a. deze thread) was voldoende informatie te vinden om er een paar te kiezen die beluisterd moesten worden:

1) Beyer DT990 Pro (EUR 149,-)
2) Beyer DT770 Pro (ook EUR 149,- dacht ik?)
3) AKG K240 Studio (EUR 139,-)
4) Sennheiser HD575 (EUR 109,-)

Bij Feedback hadden ze ze alle 4 (al weet ik niet zeker of de Beyers Pro-versies waren) en ik heb ze dan ook alle 4 geluisterd. De CD die op stond was Norah Jones (die eerste). Prima muziek, leek me.

Nou...

Op de 990 klonk Norah alsof ze met d'r beste make-up bij kaarslicht live een deuntje wegpingelde.
Op de 770 klonk 't min of meer hetzelfde, maar dan betrof het de DVD-opname: prima, maar wat minder detail en laag.

Op de AKG klonk het alsof ze heel relax naast je de toetsen beroerde voor de CD opname, raampje open, zonnetje erbij.
Op de Sennheiser was het alsof ze met één oog op d'r horloge en met ongekamde haren en een voet naast d'r kruk ff voordeed wat ze kon...

Met andere woorden: de Beyers kleurden het geluid. Daarnaast viel het laag van de 770 een beetje tegen.

De AKG was toppie: veel definitie, genoeg laag en heel rustig op de oren (de Beyers vroegen veel aandacht).

Die Sennheiser heb ik 3 seconde opgehad en toen weer in het rack gehangen... Nog los van de wat onsolide constructie, klonk deze koptelefoon fragiel met een nogal aanwezig mid-hoog.

Qua draagcomfort is er eigenlijk nauwelijk verschil tussen de Beyers en de AKG. De Beyers zitten iets steviger en hebben fluwelen randen. De AKG drukt minder op je hoofd, maar de randen zijn van kunstleer. Ze zijn even zwaar.

De Sennheiser heeft ook fluwelen randen, maar de doppen neigen open te gaan staan aan de onderkant (afstellen van de hoofdband veranderde niets). Bovendien is hij half zo zwaar als die andere 3, waardoor 't wat goedkoopjes aanvoelt.

De AKG staat in bestelling (uitverkocht, goed teken) en zal vanaf volgende week trots gekoesterd worden in m'n "studiootje". :dj:

Als 't voor hifi was geweest, was ik overigens voor de Beyers gegaan.

Ik heb net de Sennheiser HD595 besteld. Dit is een vrij nieuw model en nog moeilijk verkrijgbaar. Ik heb echter al een hele avond op een geleende geluisterd.

* Goedkoper dan de HD600.
* Open, dus minder snel vermoeide oren.
* Heeft 'angled drivers' zodat het geluid meer 'van voren' komt zoals je bij speakers hebt.
* De constructie is veel beter dan de oudere modellen (eindelijk hebben ze wat aan die kabel gedaan).
* Heeft een standaard 120 ohm impedantie. Om van duurdere headphones zoals de HD600 (300 ohm!) echt goed gebruik te maken heb je een headphone amp nodig en dat is iets wat veel mensen vergeten.
* Hij ziet er ook nog eens erg 'bomdiggy' uit, om maar eens termen van de straat te gebruiken.

05343_pro2.jpg

beyerdynamic

beyerdynamic

beyerdynamic DT-880!

http://www.beyerdynamic.com/com/product/index_s.php3?find=880

ik heb net mijn DT-990 vervangen door de nieuwe DT-880. voor zover ik weet is er geen enkel alternatief voor de DT-880 vwb. draagcomfort; net als de 990 hiervoor kan ik hier van 's-ochtends tot 's-avonds mee werken, zonder rode, zwetende oren of oncomfortabele druk op het hoofd. na een uurtje of wat heb je niet eens meer door dat je een 'foon ophebt.

hij is half-open, en heeft een bijzonder gedetaileerd geluid, met hele vlakke weergave. prima om tracks mee te maken (niet om af te mixen natuurlijk!), maar niet zo goed voor het luisteren van je mp3-collectie; je gaat je nl. de tiefus ergeren aan hoe slecht de meeste mp3'tjes dan ineens klinken :engel: (zelfs op 320kbps)

twee nadelen:

1) hij kan niet zo 'hard'. van mijn 990 is één cone licht gescheurd, en dat gebeurde ver onder de geluidsdruk die ik graag zou willen (daarvoor had ik de sony mdr-700v, totdat ik tot de conclusie kwam dat die gewoon kut klinkt)

2) hij kost zo rond de €220

Ik zal ook nog even mijn steentje bijdragen. Ik heb me ook veel ingelezen over alle koptelefoons. Ik had eerst een oude sennheiser hd535 een jaar of 7 gehad, stuk of 4 keer de koptelefoonkabel vervangen. Ik was wel aan iets nieuws toe. De sennheiser was ook te bassy. Maar goed, ik heb dus naar de volgende modellen gekeken:

beyerdynamic dt-990,931,880,770
Sennheiser:hd575-590-600
Akg:240df, 240S

Toen de be beyerdynamics opzette schrok ik: damn, echt teveel bass en het hoog doet soms gewoon pijn aan je oren. De dt-990 klonk wel iets beter, maar had nogsteeds dezelfde kwalen. Daarna de sennheisers, de 575 heb ik welgetelt 1 seconde opgehad, de 590 was wel aardig, maar kleurde nog teveel naar mijn menig. De hd-600 klonk echt goed, ongelofelijk wat een detail. Daarna de akg's. De akg 240Studio klonk goed strak en neutraal. Mijn keuze was ineens beperkt tot de hd-600 van sennheiser en de 240 studio van akg. Na de koptelefoon een paar keer goed geluisterd te hebben, kwam ik tot de volgende conclusies: de sennheiser kleurde net iets meer dan de akg, maar klonk erg open. De hd-600 zat eigenlijk net iets te strak rond m'n hoofd. Nadeel van deze hd-600 is dat ze nog steeds dezelfde fragiele hoofdtelefoonkabeltjes gebruiken. De Akg klonk wat kil, dat was wel even wennen, maar je hoorde wel elk detail en de respons klonk erg flat. De hoofdtelefoonkabel is vervangbaar en oogt 10x steviger dan die van sennheiser. Mijn keuze was gemaakt

AKG 240 Studio

Back