Welke afmix Koptelefoon?

Beyer DT 880 of gewoon de oudere DT 990? Welke van de twee klinkt beter? Ze zijn allebei half-open en hebben een redelijk vlakke weergave van het geluid. Is er behalve het verschil van uiterlijk en prijs (verschil is zowaar €50,-) nog een ander punt dat anders is aan de DT 880?

Ik heb zelf de DT990 en ben d'r best tevreden mee. Het is alleen dat hij van zijn eigen al warm klinkt. En de transactie naar een hifi installatie of niet-hoofdtelefoons zeer slecht is. Maar dat zal je ook met meerdere hoofdtelefoons zijn.

Een hoofdtelefoon is eenmaal niet mee om af-te-mixen.

Ik gebruik een AKG 240Studio en een AKG 66...

De AKG 240Studio is een erg goede monitorheadphone die supergoed is in het weergeven van gedetailleerde stereobeelden. Klinkt ook 'eerlijk', niet teveel laag of iets dergelijks... echt een monitorheadphone dus en niet duur! Ik heb 'm voor 100 euro gekocht 1,5 jaar geleden.

De AKG 66 was een stuk goedkoper.. kostte 35,- in een aanbieding en wordt nu gemiddeld voor 50-60 euro verkocht... De 66 klinkt ook niet eens zo slecht, maar is totaal niet geschikt voor monitor-werk. Geeft veel te veel (wollige) bas weer bijvoorbeeld. Maar voor het beluisteren van een paar albums, gebruik bij een MP3/MD-speler etc is hij wel erg goed geschikt.

De 66 is bijna onverwoestbaar... de mijne is al 2 jaar oud en is talloze keren gevallen en op andere manieren mishandeld en werkt echt op alle fronten nog prima. Dit kan ik van de 240Studio niet zeggen: die heeft al wat schade door een paar keer te zijn gevallen.. geen serieuze schade (de buitenste 'ring' van de linkeroorschelp komt vaak los; moet even vastgelijmd worden).

Succes met je keuze.. en tja... het beste kan je gewoon met een paar cd's ergens gaan luisteren naar headphones die binnen je budget vallen....

Ik kan de AKG K 240 DF aanraden: een goede, half open koptelefoon met een zeer neutrale en behoorlijk gedetailleerde klank en daarom vooral geschikt als referentiekoptelefoon en minder als hifikoptelefoon. Door zijn natuurlijke klankweergave lijken veel andere koptelefoons in vergelijking met de 240 DF op het eerste gezicht 'mooier en directer' te klinken, doordat die het geluid iets meer kleuren (vaak door meer basweergave), maar als eerlijke monitor koptelefoon is hij geweldig. Als enige minpunt kan ik noemen (net als ez` hierboven al aangaf), dat als hij valt (bijv. van je bureau), in veel gevallen de buitenste ring van de oorschelp loskomt, die je overigens wel zo weer kunt herstellen en hij gaat er niet minder lang door mee (heb hem al jaren).

koptelefoon

koptelefoon

ik werk zelf met de philips SBC-HP910 koptelefoon
en die klinkt zeer goed
groet padokit

meer hifi audionerd hoofdtelefoon maar kheb net
voor 40 eur n zo goed als nieuwe grado sr80 gekocht
en voor t geld klinkt t heel lekker

ik werk zelf met de philips SBC-HP910 koptelefoon
en die klinkt zeer goed
groet padokit
37245.jpg

Origineel geplaatst door Flesje
sennheiser HD250 linear 2.
De fijnste HP die ik ooit gehad heb.

Yep, die nieuwe sennheiser range zuigt nogal.
Ze hebben naam gemaakt met hun lineair range en nu lopen ze die weer te verkloten met middelmatige rotzooi IMHO.

Laatst gewijzigd:
afmix hoofdtelefoon?

je kan beter gewoon afmixen, bij een koptelefoon hoor je alles toch even anders (ten minste, vind ik.) dan door je stereo. een koptelefoon geeft een mooi en gedetailleerd beeld en zo. ik heb een keer een super lekker klinkende mix gemaakt op een koptelefoon en die bleek echt super rommelig en vaag te klinken door de speakers. als referentie zou ik het zeker aanraden. luister je mix op zoveel mogelijk manieren. maar om puur alleen op een koptelefoon te mixen lijkt me niet echt aan te raden.

Geen gezeik, maar Tonny Eyk.

createthumb++.php

Origineel geplaatst door bliepbliep
afmix hoofdtelefoon?

luister je mix op zoveel mogelijk manieren. maar om puur alleen op een koptelefoon te mixen lijkt me niet echt aan te raden.

Zo hoorde ik eens een verhaal dat gasten zoals krs-one en beastie boys hun nummers ook altijd op Cassettebandje zetten en dan ook nog over verschillende "ghettoblasters"luisterde.. om een goed ruim beeld te krijgen hoe iets zou klinken over verschillende systemen.. conclusie: luister je mix af bij al je vrienden op genelec tot en met YOKO,audiotech-finlux . en werk daaruit weer verder.

De Sennheiser HD 650 klinkt ook erg goed.
Gewoon even door sparen. (dan download je maar een softsynth:D)

Ik heb ook een keer met de Sennheisser HD-250 linear II in mn handen gestaan.
Deze was zo licht dat ik zeker wist dat ie binnen een jaar kapot zou zijn.(bij mij dan he!)

Origineel geplaatst door Flesje
sennheiser HD250 linear 2.
De fijnste HP die ik ooit gehad heb.

Origineel geplaatst door Black Sheep
heb nu een Sennheisser HD-250 linear II

Echt heel duidelijk:okdan:

Heb zelf al vanalles gehad en geprobeerd. AKG, Beyer, Sony, noem maar op.
Persoonlijk vind ik ook de Sennheiser HD-250 II met kop en schouders uitsteken boven alles wat ik gehoord heb.
Heel lekkere sound en comfortabel om dragen.
Alleen zijn de aansluitingen aan de oorschelpen nogal kwetsbaar en gaan keer op keer stuk (draad breekt) Senn vraagt 25€ voor een nieuwe kabel.
De HD 280 gebruik ik in de vocalbooth. Deze is daarvoor zeer geschikt, maar geeft naar mijn gevoel een erg vlakke weergave voor stemmen.
Afmixen gebeurd op monitors, zoveel is wel duidelijk dacht ik.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zo hoorde ik eens een verhaal dat gasten zoals krs-one en beastie boys hun nummers ook altijd op Cassettebandje zetten en dan ook nog over verschillende "ghettoblasters"luisterde.. om een goed ruim beeld te krijgen hoe iets zou klinken over verschillende systemen.. conclusie: luister je mix af bij al je vrienden op genelec tot en met YOKO,audiotech-finlux . en werk daaruit weer verder.

Autoradio's zijn ook een goede extra referentie (tenzij het zo'n boom car systeem is natuurlijk). Eigenlijk is iedere 1-weg speaker prima om een mix op terug te horen, omdat het de meest gare speakers zijn die er bestaan. Als daar alles in balans is, dan is de kans groot dat het overal in balans is. Wat ik ook vaak doe: gewoon de versterker heel zacht zetten, nog zachter dan achtergrond nivo. Eigenlijk zó zacht dat je nèt alles kunt horen. Als er dan iets wegvalt of iets teveel op de voorgrond zit, is er iets mis.

Hey gasten ,

evnetjes een vraagje waar ik na wat googlen enz... niet direct een antwoord op kan vinden. Ik ben momenteel op zoek naar een hoofdtelefoon. Twijfel nog tussen de beyerdynamic DT990pro (190 euro => dit moet 150 worden) en de sennheiser HD265 (160 euro). Moet wel nog duidelijk onderhandelen over de prijs, want ze vragen nog iets te veel in de muziekhandel :-)

Mijn vraag is : worden die HD265 nog geproduceerd of ... ? Want de prijs kan ik niet vinden op de musicstore site!

Alvast dank!

Je vraag over de Sennheiser kan ik niet beantwoorden maar de BD990Pro kost bij Thomann bijv 138Eur... 190 is wel erg duur...

Back