Verschil Studio Electronics SE1x en MiniMoog

sander

_
Is er duidelijk hoorbaar verschil tussen een Studio Electronics SE1x en een Mini Moog?
Ik wil die laatste eigelijk wel hebben. Maar als ik die eerste veel goedkoper kan krijgen
wil ik die eventueel ookwel proberen.

Origineel geplaatst door sander
Is er duidelijk hoorbaar verschil tussen een Studio Electronics SE1x en een Mini Moog?
Ik wil die laatste eigelijk wel hebben. Maar als ik die eerste veel goedkoper kan krijgen
wil ik die eventueel ookwel proberen.

JA !

En als je goed zoekt, hoeft een minimoog niet veel duurder te zijn dan een SE1X.

JA JA JA JA

de minimoog klinkt veel beter (in mijn oren) in ieder geval niet zo netjes als de se1. naar mijn idee is het geluid van de minimoog niet te kloppen, in ieder geval niet door de se1.

natuurlijk zijn er de extra mogelijkheden en midi controle van de se1, maar met cv naar de minimoog is eigenlijk leuker werken en ook dat klinkt beter, neiet zo strak.

als je trouwens de aanschaf van een studio electronics overweegt: de atc1 vind ik echt veel beter klinken dan de se1.
nadeel is dat je dan geen draaiknoppen hebt, maar de atc1 is wel weer volledig met midi aan te sturen ( de se1 maar op bepaalde punten + 1 of 2 vrije controllers). de atc1 is veelzijdiger en klinkt echt beter. aansturen/ bedienen zou kunnen met een doepfer knoppenkast, maar bv ook met een nord modular of andere synth met veel draaiknoppen die je een controller nummer kan geven.

Er is een duidelijk verschil, maar ik denk niet dat je de se1x als replica van een Moog moet zien. Een se1x klnkt wat strakker. De een ervaart dat als een minpunt, de ander als een pluspunt.

Ok, was een beetje open vraag. Het was ook oorspronkelijk een reply in een topic,
maar de moderator heeft er een nieuw topic van gemaakt.
Normaal gesproken ga ik natuurlijk eerste het hele internet afzoeken alvorens ik een vraag stel.

Ik denk toch dat ik dan maar ooit een origineel aanschaf. Die ATC1 is dan misschien goed, maar ik moet knoppen hebben,
ookal heb ik een Drehbank. (die ik niet gebruik, maar niet weg doe).

Ook geef ik liever veel geld uit voor een oud apparaat dan zo'n nieuw ding.

In iedergeval bedankt voor de reacties.

Ik ben het ook eens!

Wij gebruiken een ATC-1 met een pocketcontroller en dat werkt super! Maar een mini is waarschijnlijk nog leuker... maar ja.. je kunt niet alles hebben, toch?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wij gebruiken een ATC-1 met een pocketcontroller en dat werkt super! Maar een mini is waarschijnlijk nog leuker... maar ja.. je kunt niet alles hebben, toch?

se1 heb nog nooit gehoord maar heb de atc-1 en de mini wel naast elkaar gehad en de atc-1 houd ze verbuffend goed. maar toch blijt de mini gewoon een mini en de rest een imitatie.

en johnny ik heb je even een PB je gestuurd voor een vraag op het citaatje hierboven :D

Een minimoog Voyager...

Een minimoog Voyager...

...klinkt het best denk ik van de twee, inderdaad minder netjes,bovendien heeft hij midi en een aanslaggevoelig toetsenbord, is nieuw, betrouwbaar en van de Master Himself (Dr.BOB)....

Ja maar de Voyager kost 3.795,00 bij Music House. Die zijn niet de goedkoopste, maar toch.
En ik vindt dat display helemaal niet mooi. :D

Ja maar de Voyager kost 3.795,00 bij Music House. Die zijn niet de goedkoopste, maar toch.

Wat boeit dat display nou?! Je hebt een megagave synth en zodra ze klaar zijn met het OS heb je nog een megagave midicontroller erbij voor je andere synths. ;)

Als we het over een minimoog hebben dan hebben we het toch over de oude en niet de minimoog voyager, of ben ik nu gek?

Gek???

Gek???

Hoi Johnny,
als je daar echt antwoord op wil, kan ik wel een afspraak met je plannen om dat te beoordelen.
;)
Weet je, de Voyager en de originele klinken exact hetzelfde, dat kan ook niet anders want het ontwerp is identiek.
Het feit dat er een display en midi op zit is alleen een hele bruikbare toevoeging.
Lees anders ook eens de test op www.sospubs.co.uk van de Voyager.
Ik heb trouwens mijn exemplaar uit de VS geimporteerd en dan ben je echt goekoper uit dan in Europa (maar die discussie is al eens geweest).
Display is misschien niet helemaal in de minimoogstijl maar achter het display zit wel stiekum een geheugentje of 128 en dat werkt toch net even sneller dan elke keer je patches weer uit je knoppen te draaien.
Ook leuk maar dit is echt sneller.
Tja, het is weer een discussiepunt of oud beter is dan nieuw, toch is een tweedehands Mini meestal duur en je hebt geen vier jaar garantie.
De enige kritiek die ik nu op de Voyager heb ik het feit dat de aftertouch hetzelfde is als alle ouderwetse aftertouches, namelijk aan/uit.

Re: Gek???

Re: Gek???

Origineel geplaatst door VL7
Weet je, de Voyager en de originele klinken exact hetzelfde, dat kan ook niet anders want het ontwerp is identiek.
Dit is nieuw voor mij, maar goed.. ik kan ook niet alles weten. Ik dacht dat alle mini's anders klonken en de voyager al helemaal. Maar daar gaat deze thread niet over. Ik geloof je.

de voyager is een geweldige synth, maar geen minimoog. en identiek zijn ze echt al helemaal niet.

3795 euro is trouwens een straffe prijs, in amerka koop je hem nu wel voor rond de 2400 euro, thuisgestuurd en wel, en met een paar leuke extra's.
op marktplaats staat trouwens een knappe minimoog te koop voor 2500 euro.

Uuw ok ik moet ff reageren...

Ik heb de se-1x en de atc-x.....en de se-1x is duidelijk vetter van sound....

Ik ben van mening allebei phatt!!!
Maar de se-1x vind ik cooler!!!!al zijn ze duidelijk verschillend van elkaar...
De se voor het lagen bas werk en de atc voor tussen het mid laag en mid hooge werk....
Das mijn mening....

ps het editen van de atc gaat ook super makkelijk en snel!!!!

Back