Midi to cv interface - ervaringen?

Kneelz

Reuzebonk
Ik stuur momenteel aan via reason en dan mbv expert sleepers.
Helaas kan je op dit moment geen saves doen en hier zijn ook geen plannen voor.
Dus elke keer opnieuw alles tunen, dat schiet niet op voor mij.

Daarom ben ik op zoek naar een midi2cv en heb interesse in de volgende modules;

Vermona qmi
Mutable instr. Yarns
Muc-400

Iemand ervaring of advies mbt tot deze modules?

Bij voorbaat dank :okdan:

Geen ervaring mee, maar vergeet de Kenton module niet te checken... Ik heb wel een aantal Kenton doosjes en die zijn eigenlijk allemaal super, dus ik ga er een beetje van uit dat hun Eurorack oplossing ook prima zal zijn.

:okdan:Die had ik inderdaad gezien, de kenton. Is ook nog eens wat goedkoper en heeft voldoende cv maar heeft helaas maar 1 gate.

Van Kenton heb ik er vier werkende , waarvan drie in gebruik. Met een, tweedehands gekocht, heb ik pech gehad. Drie reparaties mochten niet baten. Maar de andere werken perfect en zijn veelzijdig, ook de oude Pro-4. Die is eigenlijk nog beter dan de nieuwe Pro-2000 en Pro-2000 Mk2 en kan zelfstandig mididumps uitvoeren..
Verder heb ik een Encore Expressionist, die grote jacks heeft en iets anders is te configureren, bijvoorbeeld om acht monosynths mee aan te sturen. Je hebt dan geen uitgangen meer voor controllers, dus voor mij zinloos, maar het kan.
Ik heb ook een Waldorf Pulse 2, die een onafhankelijke midi naar cv heeft. Nou ja, bijna dan: er is een derde uitgang, een aux voor controllersignalen of velocity en die modulatiebestemming moet je delen met de interne synthesizer.
Doepfer heb ik ook gehad: MCV-8 en MCV-24. Goedkoop, veel aansluitingen maar van slechte kwaliteit en niet stabiel.
Mijn advies dus; Kenton. Koop je die tweedehands, zorg dan dat je de laatste firmware hebt. Op de webstek van Kenton vind je meer informatie. Ze verkopen alle firmware nog, maar die is vrij duur.

Ik gebruik de mcv4 van doepfer voor de kleine monofone synths en kenton pro2000 voor het modulaire werk
Ze doen het alletwee goed, de kenton is wel een klassetje beter ( hoeveelheid aansluitingen en resolutie en instelmogelijkheden)

Ik heb zelf 2 Kenton pro solo's in gebruik. Super spul! Degelijk gebouwd en werkt gewoon altijd en stabiel.
Philip Rees heb ik ook gehad maar was ik minder blij mee. Mindere bouwkwaliteit (plastic) maar veel erger, ook geen mooie stabiele CV. Die varieerde een heel klein beetje mee met de gate.

ik koop er 1 per apparaat, stel ze daarvoor in ( met midicc en instelpot intern) en daarna gebruik ik ze ook alleen voor dat apparaat. dan loopt het eigenlijk altijd wel....
ze zijn goedkoop , zoals gezegd nooit last mee gehad tot nu toe ( klopklop)

kan mss dom zijn wat ik nu ga zeggen, maar is het dan niet beter om het apparaat zelf af te regelen ipv een externe unit?
me dunkt moeten de synths zelf intern getuned worden, niet het toestel die de synth aanstuurt.

dat is zo, maar vaak ( zeker met wat oudere synth's/trimmers) krijg je het niet perfect ( wel via het toetsenbord maar niet ook extern ) en moet je het een beetje fijn-tunen bij de midicv converter

Kenton is dus wel reliable. Ja ik had inderdaad liever wat meer onafhankelijke gates gehad maar dit kan ik wel oplossen door gebruik te maken van de silent way software (gates hoef ik niet telkens te calibreren namelijk).

Alleen vraag ik me af of ik de aux outputs ook kan gebruiken als pitch cv (v/oct)?

Ik zit ook naar de qmi, yarns and muc-400 te kijken. Zelf lijkt me de muc-400 het meest interessant maar ik kan op het web geen reviews erover vinden...

Ik heb ook een Kenton Pro4 en een Encore Expressionist.
Beide heel fijn vind ik.
Met ingebouwde midi syncable LFO (leuk).
De kenton heeft wat meer mogelijkheden met die aux outputs, maar mist weer de Hertz/volt optie (die van mij heeft die optie er tenminste niet in zitten.

Wij gebruiken ook kenton en mcv4's
Beiden lopen helemaal prima deluxe.
Net als sunnypedaal staan er hier meerdere mcv4's die "dedicated" aan Bep. Synths hangen.

Ik vind het belangrijk dat ze ook een ander midi kanaal kunnen afluisteren dan alleen maar midi kanaal 1 2 of 3, Hertz/volt is ook erg belangrijk. ik heb alleen maar little mcv. en 1 doefler mcv1

Heb er veel gehad maar de pro 2000 vind ik het fijnst. Expressionist heb ik nooit geprobeerd maar lijkt mij ook wel wat. Die MUC's hebben aardige specs maar het ziet er een beetje MFB uit....

Een pro 2000 icm bijv. een Minimoog is geweldig. cv's naar de pitch, filter, vca en de interne lfo naar pitch routen naar je aftertouch.... yummie!

Weet er iemand misschien nog een (goede) CV/Gate converter waar wél 2x Gate op zit? Zou graag m'n CS-15 willen aansturen en die heeft zoals bekend 2x Gate / CV in voor elke osc.

De keuze lijkt nu,
- genoegen nemen met 1X gate en dan maar in 2 rondes opnemen.. kost me rond de 100,- en biedt weinig speelplezier op die manier
- 2x Kastje van ongeveer 100,- waardoor ik veels teveel CV's uit heb.. plus dan zit ik bijna op het bedrag van Motu Volta (waarvan ik me afvraag of dat gaat lukken)
- Een multi-CV/gate waardoor ik zo op de 300-400 euro uitkom -heb ik bijna een 2e CS synth voor- en wederom een ware overkill aan poorten

Zou even niet weten of er nog alternatieven zijn, weten jullie nog opties??

Laatst gewijzigd:
Back