Midi to cv interface - ervaringen?

Je zou een Syntecno Teebee kunnen overwegen.
Deze zijn ongeveer even duur, of misschien een klein beetje duurder (250,- ofzo?) dan optie twee.
Maar dan heb je wel meteen 4 CV/gate uitgangen en je krijgt er nog een leuke TB303 kloon bij.

De CV/gate converters van de Teebee kunnen Hertz/volt uitsturen, wat een CS15 nodig heeft (let daarop, niet iedere CV/gate converter kan dat!).

Er zitten ook nadelen aan een Teebee:
Je kan de CV/gate setjes niet schakelen zodat je er polyfoon mee kan spelen.
Je kan dus ook niet met één midi klavier de CS15 duofoon bespelen (tenzij de gebruikte DAW hiervoor faciliteiten biedt).
Verder is de resolutie van de CV uitgangen voldoende voor 128 midi noten, maar te klein voor frequenties hiertussen.
Ofwel: je hebt geen portamento mogelijkheden meer als je de CS15 via de Teebee aanstuurt met CV/gate.

Ah dank voor de tip, zoiets kan natuurlijk ook nog. Voorheen had ik daar een doepfer MS-404 voor als 'tussenstation'.. is een mogelijke optie die ik zal overwegen :)

Die MINICV is alleen V/oct dus daar heb je niets aan voor een CS15, zoals MatthewLeBlom aangaf heb je Hz/V nodig.
Misschien een Kenton ProSolo + Doepfer minicase + buffered multiple? 2e hands misschien wel voor een mooi prijsje te vinden. De minicase zou zelfs overbodig kunnen zijn als je al iets hebt in eurorack.

bedenk me net dat dat geen oplossing voor je gaat zijn om die tweede voice apart aan te sturen... Het lastige is dat je vastzit aan Hz/V voor de pitch. Dat maakt het aantal mogelijkheden al wat minder groot om alleen al de conversie van Midi naar CV te doen. En de meeste convertors zijn mono, dus duofoon wordt lastig.

Gebruik zelf de MCV24 van Doepfer en stuur er 4 synth's en een drum module mee aan maar nooit wat gemerkt van instabiliteit, maar dat kan ook omdat ik heel weinig muziek maak en er nooit op gelet heb.
Zou je voor de dubbele gate geen splitter oid kunnen gebruiken, of wil je ze onafhankelijk van elkaar gebruiken?

Back