Software om loop samples te maken

C-Klein

(Edward)
Ik heb een Roland GAIA SH-01. Daarvan zou ik graag loop samples kunnen maken. Ik heb Audacity, maar eigenlijk zoek ik een programmatje dat:
- MIDI-out signaal kan geven (klok), zodat alle samples op dezelfde BPM worden opgenomen.
- Metronoom.
- Eenvoudig loops laat maken.
- BONUS: Meer mogelijkheden om de sample te bewerken (effecten e.d.).

Omdat ik niet super veel zal samplen, geef ik de voorkeur aan een goedkoop product. Ik heb gisteren al wel even met een demoversie van Ableton Live LE gespeeld. Qua prijs zoek ik eigenlijk iets goedkopers en bovendien was alles op het scherm zo klein, dat ik het heel vermoeiend vond. Direct weer gedeïnstalleerd. Ik gebruik Microsoft Windows 7 (64 bit). Heeft er wellicht iemand tips?

Goedkoper dan Live LE gaat het denk ik niet worden, en die software krijg je bijna bij elke audio interface of controller.

Je kunt als het goed is wel gewoon inzoomen als het moet.

Ik heb geen daw, gebruik geen daw maar dit klinkt alsof je het met zo'n beetje elke daw zou moeten kunnen?

@Yoozer:
Ik heb de Xonar D2X PCI Express geluidskaart in mijn desktop zitten. Daar zat LiVE bij, maar de serial code die je in moet vullen na de installatie werkt slechts 30 dagen. Daarna moet je die software alsnog kopen. En zoals ik al schreef: de knoppen en menus in die software zijn zo goed als onleesbaar.

@Document1:
Een DAW lijkt mij wat te omvangrijk. Ik had gehoopt met iets simpelers het gewenste resultaat te kunnen bereiken.

Back