Conceptronic USB Sound Adapter pakt geen microfoon input

Oogst

Ingeburgerd
Ik heb een Conceptronic USB Sound Adapter gekocht. Echter, ik krijg geen geluid uit de microfoonport van de Conceptronic. Ik heb het geprobeerd op een Windows 8 laptop en een Windows 7 PC en in beide gevallen wordt de microfoon wel herkend in de Windows Sound->Recording settings, maar komt er niet daadwerkelijk geluid binnen. Ik zie het balkje naast de microfoon niet uitslaan en of ik hem nou op Default zet op niet, Audicity krijgt geen signaal binnen. Ik heb geprobeerd het volume van de microfoon omhoog te gooien en "AGC" uit te zetten, maar beide hebben ook geen effect.

De Conceptronic heeft twee kleine rode lampjes en het lampje aan de kant van de microfoon knippert permanent op een tempo van ongeveer twee knippers per seconde. Dit knipperen doet hij ook als er geen microfoon in zit.

Ik kan online helemaal niks over dit apparaatje vinden en de handleiding is te kort om enige relevante info te geven. Daat staat ook niet in wat die lampjes betekenen.

Iemand enig idee hoe de microfoon hiermee aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt! :)

Kan je er wel wat mee afspelen?

Ik heb de handleiding bekeken. Raar inderdaad dat deze erg summier is. De website "www.conceptronic.net" vind ik ook niet al te overtuigend overkomen.

Maar je kan eens proberen Conceptronic te contacteren.

Mogelijks heb je in de mixer van Windows de microfoon uitgeschakeld (mute). Gewoon 'unmutten' zou dan moeten volstaan.

Of misschien is de microfooningang nog actief op de standaardgeluidskaart en nog niet op de Conceptronic interface?

Als je het luidsprekersymbool in de systeemlade (system tray), rechtsonder in het scherm, hebt staan, gewoon even op dubbelklikken om deze te openen. Wanneer ik dan bij de opnameinstellingen ga kijken zie ik daar een microfooningang staan die op de foto is ingeschakeld (groen). Wellicht staat bij jou de ingang voor opname nog ingesteld op de standaardgeluidskaart en (nog) niet op de ingang van de Conceptronic interface?

Sowieso lijkt me deze Conceptronic eerder bedoeld voor spraak zoals Skype en VoIP, ... voor audio recording zou ik toch eerder aan een 'klassieke' geluidskaart denken.

Attachments

• micro.jpg
    micro.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 135
Grml, ik heb een andere van een ander merk gekocht (Speedlink Vigo) en die doet het OOK niet. :( Ik heb ze allebei getest op drie verschillende computers met Windows XP, 7 en 8 en op alledrie krijg ik ze allebei niet aan de praat.

Zou het misschien kunnen liggen aan wat ik er op aansluit? Het gaat om een piezo element en dat zijn dingen met hele lage volumes. Dat werkt prima op de normale microfooningangen van mijn PC en andere laptop, maar misschien gaat dat niet samen met dit soort mini-USB dingen?

Sowieso lijkt me deze Conceptronic eerder bedoeld voor spraak zoals Skype en VoIP, ... voor audio recording zou ik toch eerder aan een 'klassieke' geluidskaart denken.
Het is een beetje een apart geval: ik moet het geluid hebben maar ga het niet opnemen: ik gebruik mijn cello als game controller om mijn game Cello Fortress aan te sturen. Ik stuur dus het microfoonsignaal door naar mijn game om het te kunnen analyseren. De reden dat ik zo'n mini-USB wil is dat ik mijn hele setup rond moet slepen voor optredens, dus een externe geluidskaart is dan nogal onhandig extra gedoe.

Het is een beetje een apart geval: ik moet het geluid hebben maar ga het niet opnemen: ik gebruik mijn cello als game controller om mijn game Cello Fortress aan te sturen. Ik stuur dus het microfoonsignaal door naar mijn game om het te kunnen analyseren. De reden dat ik zo'n mini-USB wil is dat ik mijn hele setup rond moet slepen voor optredens, dus een externe geluidskaart is dan nogal onhandig extra gedoe.

?? dus je treed op met een chello-spelletje op het podium?? freaky :) hebbie daar filmpje van?

Het is een beetje een apart geval: ik moet het geluid hebben maar ga het niet opnemen: ik gebruik mijn cello als game controller om mijn game Cello Fortress aan te sturen.

OK, ik begrijp het. Maar misschien is het dan handiger om een 'pick-up' te gebruiken zoals bij gitaren?

Hiermee kan je een snaarinstrument signalen laten omzetten naar MIDI. En eens het MIDI is, is het wellicht makkelijker om verder te verwerken?

Bijvoorbeeld zoiets?

http://www.sonicstate.com/news/2008/03/12/messe08-new-pickup-for-guitar-to-midi-system/

axon_pu100.jpg

soms is het een beetje vals, je chello.

ik weet dat het een nogal lastig instrument is wdb. maar ik zou er nog iets meer op oefenen....:okdan:

wel een leuk idee.

:mega:

Back