geluid overlast topic.

ik snap je punt wel, dat soort mensen zijn niet makkelijk. Is op zich eigenlijk ook een andere discussie: mensen die enigsinds sociaal ontwricht zijn en daardoor afwijkend gedrag vertonen.
Ik kan niet in jouw situatie kijken dus daar ook geen oordeel over geven of dat het geval is. Of dat ze gewoon gelijk heeft en gewoon op haar strepen staat, terwijl jij misschien wel een beetje de boel baggataliseert.

Over het algemeen vind ik wel dat als jij jezelf "producer" noemt je ook genoeg geld moet verdienen om een bedrijfspand/ruimte te kunnen huren. anders ben je gewoon hobbyist. De hele dag een beetje "trackjes maken" is geen werk natuurlijk. Tenzij je dat in opdracht doet en factureert.
vanuit huis "werken" is eigenlijk alleen maar weggelegd voor mensen die de hele dag achter applicaties ZONDER audio zitten (Office, Photoshop etc) en daardoor anderen geen overlast bezorgen

Prcies, af en toe ff je monitoren een tandje harder voor 1min of zo om ff wat te checken moet kunnen
Maar verder moeten anderen gewoon geen last van je hebben, een basgitaar, akoustische piano of drumstel in een flat kan gewoon echt niet.

Verdien je er je huur mee, dan heb je hogere eisen en is een flat gewoon niet geschikt. Dus moet je elders
Kan je huur er niet van betalen, dan is het gewoon hobby en dien je je aan te passen

Freubelen in je vrije tijd hopen op een doorbraak of hitje IS GEEN WERK.

Het enige wat je moet is je aan de gestelde geluidsgrens houden, voor de rest moet je niets.
Of je er nu wel of geen geld mee verdient heeft er geen jota mee te maken.
Je praat gewoon onzin.

ik snap je punt wel, dat soort mensen zijn niet makkelijk. Is op zich eigenlijk ook een andere discussie: mensen die enigsinds sociaal ontwricht zijn en daardoor afwijkend gedrag vertonen.
Ik kan niet in jouw situatie kijken dus daar ook geen oordeel over geven of dat het geval is. Of dat ze gewoon gelijk heeft en gewoon op haar strepen staat, terwijl jij misschien wel een beetje de boel baggataliseert.

Over het algemeen vind ik wel dat als jij jezelf "producer" noemt je ook genoeg geld moet verdienen om een bedrijfspand/ruimte te kunnen huren. anders ben je gewoon hobbyist. De hele dag een beetje "trackjes maken" is geen werk natuurlijk. Tenzij je dat in opdracht doet en factureert.
vanuit huis "werken" is eigenlijk alleen maar weggelegd voor mensen die de hele dag achter applicaties ZONDER audio zitten (Office, Photoshop etc) en daardoor anderen geen overlast bezorgen

Wat jij vind doet er niet toe, bij jou draait alles om geld....wat ook terug te horen is in zo goed als elke post die je maakt. Werk is werk, of je er nu voor betaald wordt of niet.
Je kan niet in zijn situatie kijken, maar een redelijk zware mening vorm je wel, beetje genant.

Niet gegant gewoon normaal wenselijk gedrag hoor. beetje klaplopen en hobbyen kan je natuurlijk geen werk noemen. Is het anders dan onderneem je stappen zoals Subgroover. simpel toch?

Ik zeg niet dat het niet mag, een ieder is vrij om z'n leven zo in te richten als hij of zij wil, maar net zo als met alle andere hobbies dien je dan wel rekening te houden met je omgeving.

[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Werk"]Werk

Blijkbaar ben je niet zo sterk in de Nederlandse taal......

Bericht door een moderator:
Laatste keer mensen. On topic of het topic gaat dicht!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstenaar

een werk bestaat pas als het word opgevoerd, niet het doel om ooit in je dromen te worden opgevoerd :D
Je weet heel goed wat ik bedoel Brz.

Bericht door een moderator:
Laatste keer mensen. On topic of het topic gaat dicht!
Maar dit is niet onbelangrijk AF, misschien is er wel een relatie tussen mensen die zich producer noemen en de hoeveelheid overlast die hij veroorzaakt. Of denkt dat hij moet kunnen veroorzaken
kijk ook even naar de handtekening van de topicstarter.... ;)

Nu we toch met Wikipedia aan het smijten zijn, nog maar even definitie van overlast http://nl.wikipedia.org/wiki/Burenoverlast

EDIT: Weet je wat, ik gooi 'm gewoon weer open. Even kijken hoelang er nog wiki definities heen en weer worden gegooid voor het echt nergens meer over gaat......

Wat een trieste reactie. Klinkt bijna als iemand die jaloers is. Je kent me niet eens.

Naja ik ga maar weer nuttig "trackjes maken" en "producer" spelen zodat ik brood op de plank heb voor mij en mijn kind, straks lekker op vakantie kan en mijn 3 Serie kan voltanken. ;)

Dan verdien je er geld mee toch? prima toch? maar ik vind niet dat anderen daar overlast van zouden moeten ervaren. Zou dat wel het geval zijn, is het aan jou om daar iets aan te doen.

Probeer nou eens overlast te definiƫren, dan zal je zien dat dit zo goed als niet te doen is.
Overlast is gewoon een te vaag begrip en daardoor is de conclusie dat je iets "moet" niet te maken.

Space Chicken: Als je deze vier pagina's touwtrekkerij leest weet je in ieder geval hoe je NIET me je buren in overleg moet gaan.

Als je de eerste zin leest staat daar het woord subjectief in.......vanaf daar kan je het zelf wel weer oppakken of niet?

Hahaha.. Ik werd hier op het forum laatst nog helemaal verguisd omdat ik refereerde naar een wikipedia definitie..

Probeer nou eens overlast te definiƫren, dan zal je zien dat dit zo goed als niet te doen is.
Overlast is gewoon een te vaag begrip en daardoor is de conclusie dat je iets "moet" niet te maken.

Inderdaad. Ik dacht dat maximale belasting qua db's (tot 2100u) op 50-55 zit. Daarna gaat er 5db vanaf.

Nu de vraag wat je in de volgende situaties als overlast zou ervaren:

Als ik overdag een portie black/death metal of hardcore draai
Als ik overdag de radio hard aan heb staan
Als ik rock a la Queen op zet

In alle gevallen zit de maximale belasting onder de eerder genoemde 50-55db......

Hehe. En als ik Raphie's nummers opzet?

1 geeft een constante muur aan geluid en dan zou het besef er moeten zijn dat men dit sneller als overlast zou kunnen ervaren.

Back