geluid overlast topic.

Neh, die zijn ook niet wijs!

http://limboland.clubs.nl/

Woningcorporatie heb ik maar weer gemaild. Focus op aantasting huurgenot en het technische aspect. Ik weet dat ze woningen opleveren waarvan de muren en vloeren kant en klaar worden opgeleverd.

Ach ja. Je wordt er bijna onpasselijk van als je je inleest in andere gevallen. Met name het getreiter. Wat wonen hier toch een zwaar asociale figuren.

Idd nu dan maar ontopic ja :)

Ik dacht overigens dat de Nederlandse bouwnorm een vloer met ondervloer verplicht stelde, juist om overlast te voorkomen. Kan het mis hebben maar dat lijkt me niet eens onlogisch.

Woon je in een appartement of een flat, dan is het verplicht een ondervloer met de TNO geluidsnorm van 10 db te gebruiken. Er bestaan ondervloeren met een extra isolerende werking zodat je onderburen er geen last van hebben als de kinderen uitgebreid aan het spelen zijn.

Precies. De voorwaarden van Eigen Haard (woningcorporatie) zeggen overigens het volgende:

Huurder voorziet het gehuurde van behoorlijke meubilering, vloerbedekking en stoffering. In een etagewoning dient een zodanige vloerbedekking te worden aangebracht dat er voldoende geluiddemping is.

Huurder plaatst onder een harde vloerbedekking een geluidsisolerende laag, ter voorkoming van geluidsoverlast. Deze geluidsisolerende laag zorgt voor een minimale geluidvermindering van 10 decibel –volgens de NEN-EN-ISO 717-2.

Laminaat is vandaag de dag redelijk de standaard, daar gaat die opmerking over. In hun geval gaat het om zowel dun vinyl en een gewone vloerbedekking (tapijt). Gezien de eigen voorwaarden vind ik de getoonde houding van de woningcorporatie een lachertje. Wat ik eerder poste....hoe snel gaan ze actie ondernemen als ik meld dat er een wietplantage boven ons zit......? ;)

Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe mensen schaamteloos overlast kunnen veroorzaken. Als je bijv. een extreem druk kind hebt dan is het schofterig als je daar naar je buren toe schijt aan hebt.

Ik dacht overigens dat de Nederlandse bouwnorm een vloer met ondervloer verplicht stelde, juist om overlast te voorkomen. Kan het mis hebben maar dat lijkt me niet eens onlogisch.

Geldt voor harde vloeren inderdaad. Vinyl en vloerbedekking worden gezien als zachte vloeren. Aan de andere kant is de verhuurder verplicht de huurder van een object een rustig woongenot te verschaffen.

"Actie via de gemeenschappelijke verhuurder
Naast het feit dat u rechtstreeks tegen de veroorzaker van de overlast juridische stappen kunt ondernemen bestaat er een tweede mogelijkheid als de persoon die de overlast veroorzaakt en u dezelfde verhuurder hebben. Uw verhuurder moet u namelijk het rustig woongenot verschaffen. Wanneer de verhuurder dat rustig genot niet biedt, bijvoorbeeld omdat een andere huurder van hem u overlast bezorgt, komt hij zijn verplichting uit het huurcontract niet na. U kunt een procedure starten tegen uw verhuurder waarin u de rechter verzoekt de verhuurder te dwingen om maatregelen te nemen of zelfs de huurovereenkomst te ontbinden en de overlastveroorzaker te ontruimen. Ook hier geldt dat u eerst zelf pogingen moet hebben ondernomen om de zaak op te lossen. De verhuurder komt pas in beeld als uw eigen acties, die redelijkerwijs van u konden worden verwacht, niet hebben geholpen. Wat redelijkerwijs van u kan worden verwacht hangt heel sterk van de situatie af. Soms moet u zelf al een juridische procedure tegen de overlastveroorzaker hebben gevoerd, soms is dat niet nodig. Zo voeren sommige woningcorporaties een strikt anti-overlast beleid, gericht op een snelle ontruiming als dat nodig is. Deze verhuurders zullen bij voortdurende onduldbare overlast vaak zelf al naar de rechter stappen, zonder dat u eerst zelf tegen de overlastveroorzaker heeft hoeven procederen.
Overigens wordt overlast sinds 1 augustus 2003 ook als een gebrek aan de woning gezien. De verhuurder moet dat gebrek dus ook op grond daarvan verhelpen. Een huurverlagingsprocedure behoort daardoor tot de mogelijkheden als de overlast ernstig is. De verhuurder heeft echter niet meer mogelijkheden gekregen om de overlast aan te pakken dan hij al had."

ethnische afkomst zou inderdaad niet moeten uitmaken, maar gezien hoe er door amsterdamse woningcorporatie ermee omgegaan wordt is dat toch wel tekenend

Ha! Tijd om een social media campagne te starten. Naast het verliezen van zwarte piet word ik verdomme ook nog eens anders behandeld omdat ik niet donker ben...

Het is een complot, ik zeg het je!!

In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik de afgelopen maanden de boven buurvrouw 3 of 4 keer aan de deur gehad over "bass gedreun". Het was s'avonds en heb hem gelijk wat zachter gezet maar was gelijk uit mijn flow. Kut.
Enkele weken geleden komt ze weer aan de deur met de klacht van "bass gedreun". Ik had wel muziek opstaan, maar niet erg luid. Wat zachter gezet, en later toen ik weg ging hoorde ik buiten allemaal muziek. Er was een feest in het locale park hier met wat bands en een DJ, de wind stond de juiste kant op dus het gedreun kwam daar vandaan, maar de buurvrouw stond gelijk bij mij voor de deur omdat ze wist dat ik "bonke bonke" muziek draai.

Maandag avond stond ze weer aan de deur toen ik lekker wat oude gabber plaatjes aan het draaien was, ze was ook chagrijnig want zo'n 10 minuten voordat de deurbel ging hoorde ik een paar kloppen van een hamer(o.i.d.) van boven komen. Anyway, gesprek met haar aangegaan dat ik er wel om denk, ik woon tenslotte in een appartement gebouw en heb eerder nooit klachten mogen ontvangen en check ook zo af en toe bij andere buren maar die zeggen niks te horen en "doe lekker je ding". Ook verteld dat ik muziek produceer en DJ ben.

De boven buurvrouw zit al enkele jaren in de ziektewet, heeft nooit bezoek(praat ook in zichzelf), en toen ze hier nog niet zolang woonde is ze bij alle buren langs geweest of we met de deuren willen gooien(?) omdat ze dan tijdens een middag slaapje steeds wakker word. Haar naaste buurman heeft vorig jaar verteld dat ze regelmatig jankend aan de deur stond ivbm 'overlast'. Ik krijg het idee dat ze helemaal in haar eigen wereld leeft want verder heeft geen enkele buur contact met haar.

Helaas dat ze nu weet wat ik doe(misschien was het stom om te vertellen wat ik doe), want ik heb het idee dat ze steeds vaker langs zal komen. Ik irriteer me er nu al aan omdat ik dan steeds uit mijn flow raak en geen zin heb om verder te gaan, ik heb haar gezegd dat ik vaak tussen 9:00 en 15:00 vaak in de studio zit, dus afwachten... Ik krijg het idee dat ze straks gaat klagen om het klagen uit een soort verveling en om medelijden/aandacht te zoeken.

positieve discriminatie heet dat

Nooit iets van gemerkt bij eigen haard . Wij hebben meermaals een woning 'gekregen' waar wij de enige etnische Nederlanders waren bij het bezichtigen. Sterker nog, de laatste keer stonden er 2 huizen naast elkaar leeg, en die zijn allebei toegekend aan blanke Nederlanders, waaronder wij.
Dit terwijl er veel meer buitenlanders kwamen kijken.

Dus ik deel jou ervaring niet zeg maar.
Voor de rest is eigen haard trouwens best een kutbedrijf, net als de meeste grote bedrijven.

Helaas dat ze nu weet wat ik doe(misschien was het stom om te vertellen wat ik doe), want ik heb het idee dat ze steeds vaker langs zal komen. Ik irriteer me er nu al aan omdat ik dan steeds uit mijn flow raak en geen zin heb om verder te gaan, ik heb haar gezegd dat ik vaak tussen 9:00 en 15:00 vaak in de studio zit, dus afwachten... Ik krijg het idee dat ze straks gaat klagen om het klagen uit een soort verveling en om medelijden/aandacht te zoeken.

Overdag boeit niet. Ook bij haar natuurlijk de vraag wat ze als vloer heeft......m'n bovenbuurman heeft dus tapijt liggen en toen ik wat hiphop vrij hard draaide ging ik ff naar boven en hoorde ik geen storend gebonk bij hem.

Het was s'avonds en heb hem gelijk wat zachter gezet maar was gelijk uit mijn flow. Kut.Ik krijg het idee dat ze straks gaat klagen om het klagen uit een soort verveling en om medelijden/aandacht te zoeken.

het gaat steeds weer over jouw flow, maar er zijn ook andere mensen op deze wereld dan jij en als jij alles per se zo hard moet zetten en anderen overlast bezorgd ook al is het overdag en noem je jezelf "producer", snap ik niet dat je gewoon hem niet zachter kan zetten voor de andere mensen of gewoon een koptelefoon opzet.

zeggen dat je muziek maakt is geen vrijbrief om anderen tot last te zijn of wel?

en je hebt het over "lekker gabber plaatjes te draaien" maar er zijn ook mensen die daar niet van houden en al helemaal niet op luid volume.
jouw post komt ook wel redelijk egocentrisch over ; "ik maak muziek dus ik mag harde muziek opzetten"

correct me if i'm wrong :koffie:

Als je lekker de producer wilt uithangen, neem dan een ruimte net als subgroover.
Andere mensen werken gewoon overdag.

Als je lekker de producer wilt uithangen, neem dan een ruimte net als subgroover.
Andere mensen werken gewoon overdag.

Raphie kom op zeg. Je weet best dat dat lang niet voor iedereen weg is gelegd. Lijkt mij iig.
Bovendien zijn er ook een boel mensen die gewoon met hun laptopje en een paar randdingetjes thuis willen jammen.
En, in lijn met het onderwerp van deze thread, dat moet kunnen, maar dan wel je omgeving in acht nemen.

Als je professioneel bezig wilt, dan is het wel handiger om een ruimte te hebben waar je kunt werken wanneer en hoe hard je wilt natuurlijk.
En als je echt alleen maar hard wilt knallen voortdurend zonder met anderen rekening te hoeven houden, ja, dan moet je idd ook maar aan een ruimte denken waar je dat doen kunt.
Maar voor hoeveel mensen gaat dat nou op eigenlijk.
.

Prcies, af en toe ff je monitoren een tandje harder voor 1min of zo om ff wat te checken moet kunnen
Maar verder moeten anderen gewoon geen last van je hebben, een basgitaar, akoustische piano of drumstel in een flat kan gewoon echt niet.

Verdien je er je huur mee, dan heb je hogere eisen en is een flat gewoon niet geschikt. Dus moet je elders
Kan je huur er niet van betalen, dan is het gewoon hobby en dien je je aan te passen

Freubelen in je vrije tijd hopen op een doorbraak of hitje IS GEEN WERK.

in een voltooid verleden tijd had ik eens een gesprek met Marco Bailey (helemaal knetter die gast) en bij hem was het zijn vrouw die klaagde.

hij heeft dan maar een hok in de tuin gebouwd en er maar meteen ook een bed in gezet.

correct me if i'm wrong :koffie:

Producer. Dat lees je goed. Bravo! :o:

Ik houd sinds ik hier woon(bijna 10 jaar) rekening met mn buren. Regelmatig gechecked of vraag ik het even snel in een gesprek, maar niemand heeft er last van of zegt iets te horen(en ik heb buren aan 3 kanten + beneden en boven). Ik draai mijn muziek ook niet hard, puur omdat ik rekening houd met het feit dat ik in een appartement gebouw woon en hier mn studio heb en die liever niet verplaats naar een andere locatie.

Misschien denk je ego door mijn vorige bericht, maar ik houd er JUIST rekening mee. Maar dat ze bij mij aan de deur komt terwijl ik s'avonds voor een film zit en het gedreun komt echt duidelijk van buiten... Kom op zeg. Straks rijd er zo'n jochie in een golfje met sub langs en denkt ze ook dat het bij mij vandaan komt. :P

Er zijn hier buiten overigens al enkele weken bouwvakkers bezig om en in het complex en die hebben de radio ook aan(vanaf vroeg tot eind vd middag), ik heb haar nog niet bij hun gezien. ;)

Back