In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik de afgelopen maanden de boven buurvrouw 3 of 4 keer aan de deur gehad over "bass gedreun". Het was s'avonds en heb hem gelijk wat zachter gezet maar was gelijk uit mijn flow. Kut.
Enkele weken geleden komt ze weer aan de deur met de klacht van "bass gedreun". Ik had wel muziek opstaan, maar niet erg luid. Wat zachter gezet, en later toen ik weg ging hoorde ik buiten allemaal muziek. Er was een feest in het locale park hier met wat bands en een DJ, de wind stond de juiste kant op dus het gedreun kwam daar vandaan, maar de buurvrouw stond gelijk bij mij voor de deur omdat ze wist dat ik "bonke bonke" muziek draai.
Maandag avond stond ze weer aan de deur toen ik lekker wat oude gabber plaatjes aan het draaien was, ze was ook chagrijnig want zo'n 10 minuten voordat de deurbel ging hoorde ik een paar kloppen van een hamer(o.i.d.) van boven komen. Anyway, gesprek met haar aangegaan dat ik er wel om denk, ik woon tenslotte in een appartement gebouw en heb eerder nooit klachten mogen ontvangen en check ook zo af en toe bij andere buren maar die zeggen niks te horen en "doe lekker je ding". Ook verteld dat ik muziek produceer en DJ ben.
De boven buurvrouw zit al enkele jaren in de ziektewet, heeft nooit bezoek(praat ook in zichzelf), en toen ze hier nog niet zolang woonde is ze bij alle buren langs geweest of we met de deuren willen gooien(?) omdat ze dan tijdens een middag slaapje steeds wakker word. Haar naaste buurman heeft vorig jaar verteld dat ze regelmatig jankend aan de deur stond ivbm 'overlast'. Ik krijg het idee dat ze helemaal in haar eigen wereld leeft want verder heeft geen enkele buur contact met haar.
Helaas dat ze nu weet wat ik doe(misschien was het stom om te vertellen wat ik doe), want ik heb het idee dat ze steeds vaker langs zal komen. Ik irriteer me er nu al aan omdat ik dan steeds uit mijn flow raak en geen zin heb om verder te gaan, ik heb haar gezegd dat ik vaak tussen 9:00 en 15:00 vaak in de studio zit, dus afwachten... Ik krijg het idee dat ze straks gaat klagen om het klagen uit een soort verveling en om medelijden/aandacht te zoeken.