Waarom verkoopt iedereen zn tr8?

pistolenedje

Stamgast
Geen idee of het hier thuis hoort.. (sorry admin).. maar ik verbaas me er echt over hoe vaak ik ze voorbij zie komen bij het subdeel 'te koop'.. Ik vind het echt een geweldig apparaat (zeker na de laatste firmware upgrade).. super om 'live' mee te klooien.. ik kan mij voorstellen ook heel fijn voor in een DAW of met een goeie sequencer..

Ik ben wel benieuwd naar een steekhoudend argument waarom hij weer zo snel in de verkoop zou moeten (en kom ff niet aan met vroeger was alles beter ;) )

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die de tr8 naast dat nieuwe drumdoosje van elektron heeft gelegd..

kom maar op!

Geen idee of het hier thuis hoort.. (sorry admin).. maar ik verbaas me er echt over hoe vaak ik ze voorbij zie komen bij het subdeel 'te koop'.. Ik vind het echt een geweldig apparaat (zeker na de laatste firmware upgrade).. super om 'live' mee te klooien.. ik kan mij voorstellen ook heel fijn voor in een DAW of met een goeie sequencer..

Ik ben wel benieuwd naar een steekhoudend argument waarom hij weer zo snel in de verkoop zou moeten (en kom ff niet aan met vroeger was alles beter ;) )

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die de tr8 naast dat nieuwe drumdoosje van elektron heeft gelegd..

kom maar op!

Vraag ik me feitelijk ook af maar als "met vroeger was alles beter" niet mag ga je niet veel reacties oogsten vrees ik }:|

Cheers,
Exo. :mega:

Had al hetzelfde geconstateerd en ben ook zeer benieuwd naar de redenen. Enige mindere vind ik het ontbreken van een song-mode, verder lijkt het wel een bruikbaar ding en met de bouwkwaliteit zit het voor zover ik heb gehoord ook wel goed.

ik snap het ook niet. Prima apparaat en zeker geen vervanger voor de AR of andersom
ik denk dat een hele VST generatie, toch na initiële euforie, niet kan wennen aan hard werken op een echte doos, ipv samples of loopjes slepen in een DAW.
dus na het eerste speelkwartier "loopt het stuk" op workflow en beseffen ze dat ze beter af zijn met bijv de Maschine 808/909 kit.

Voor mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met drumdozen, kan ik me niet voorstellen dat ze deze zouden wegdoen, prijs/prestatie is uitstekend, maar je maakt er niet zo makkelijk big ruem housj mee

Volgens mij is dit patroon vrij gangbaar met nieuw in de markt gezette spullen.
Early adopters willen early adopten en dus geen machine die aan half jaar bestaat.
Dat heeft weinig met de kwaliteit van het apparaat te maken denk ik.

ik snap het ook niet. Prima apparaat en zeker geen vervanger voor de AR of andersom
maar ik denk dat een hele VST generatie, toch na initiële euforie, niet kan wennen aan eigenlijk hard werken op een echte imitatie doos, samples of loopjes slepen in een DAW gaat veel sneller.
dus na het eerste speelkwartier "loopt het stuk" op workflow en beseffen ze dat ze beter af zijn met bijv de echte originele 808/909 machines voor het live werk.

Voor mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met drumdozen, kan ik me niet voorstellen dat ze deze zouden aankopen, prijs/prestatie is uitstekend, maar je maakt er niet zo makkelijk big ruem housj mee

Vraag ik me ook wel af ... de TR8 doet toch wat vooraf werd beloofd en hij stelt mij in dat opzicht helemaal niet teleur. Heerlijk hands-on bak met goed geluid en door zijn synth-engine, knoppen en schuiven zo veel bruikbaarder en tweakbaarder dan een sample set. Een steekhoudende reden zou misschien zijn dat hij qua geluidsbereik wat beperkt is, maar wat verwacht je als je een 808/909 emulatie koopt... En we blijven hopen op extra kits!

Ik heb ze allebei en gebruik ze naast elkaar. De AR is wel een interessanter apparaat met veel meer mogelijkheden en een veel breder geluidenpallet. Maar daar betaal je dan wel weer voor - zowel in geld als in een stevige leercurve en minder intuitieve bediening. Erg tof is om de AR in te zetten voor de wat creatievere sounds en er vervolgens een volvette 808 sub onder te knallen of een lekker snerpende 909 hats lijn bijvoorbeeld. Spelen erg leuk met elkaar.

Inderdaad. Gewoon de echte 909 samples gebruiken. Mensen zien hun geld dan liever in iets anders geïnvesteerd als ze dat opmerken. De enige reden waarom je heb zou willen houden zou bij mij zijn: als je hem live gebruikt en voor intuïtieve patterns te maken. Maar dat kan je dus ook met elke pad-midi-controller met wat 909 samples in een daw. :o:

Dat ben ik dus niet met je eens. Die controls per sound en vooral de mogelijkheid om die in realtime te veranderen maken de TR8 voor mij toch veel meer een instrument dan wat je met one shot sample playback kunt doen. Naast de sound engine is het gewoon een van de tofste controllers die ik ken.

Ik was sceptisch maar ik wil de TR-8 toch nog niet kwijt. En dat terwijl ik erna een AR heb gehad die ik na een week weer terugbracht naar de winkel. ra ra.

909 is gewoon altijd te gebruiken. Of je het nu zo gebruikt of gelayered met andere drums, het is altijd handy.
Of hem uit de DAW met midi nootjes voeren, ook best okee. Snel geluidjes aanpassen en hup..
Nee, het klinkt niet als een echte 808/909 maar ik kan me daar niet (meer) zo druk over maken eerlijk gezegd.

Waarom ie zo verkoopt? Tja, een minibrute krijg je ook niet meer kwijt aan 350 euro
Mensen willen 't vast proberen en als het tijd is voor wat anders of toch minder dient dan je dacht, snel proberen te verkopen 'met garantie'
Ik koop er wel eentje als ze 250 - 300 gaan. Tegen dit tempo duurt dat nooit lang meer. Zie ze al voor 350 te koop.

Vraag ik me ook wel af ... de TR8 doet toch wat vooraf werd beloofd en hij stelt mij in dat opzicht helemaal niet teleur. Heerlijk hands-on bak met goed geluid en door zijn synth-engine, knoppen en schuiven zo veel bruikbaarder en tweakbaarder dan een sample set. Een steekhoudende reden zou misschien zijn dat hij qua geluidsbereik wat beperkt is, maar wat verwacht je als je een 808/909 emulatie koopt... En we blijven hopen op extra kits!

Ik heb ze allebei en gebruik ze naast elkaar. De AR is wel een interessanter apparaat met veel meer mogelijkheden en een veel breder geluidenpallet. Maar daar betaal je dan wel weer voor - zowel in geld als in een stevige leercurve en minder intuitieve bediening. Erg tof is om de AR in te zetten voor de wat creatievere sounds en er vervolgens een volvette 808 sub onder te knallen of een lekker snerpende 909 hats lijn bijvoorbeeld. Spelen erg leuk met elkaar.

Die extra kits ben ik ook ZEER benieuwd naar.. en niet dat ik met 707 samples in mn mpc1000 niet uit de voeten kom.. het is denk ik toch wat anders als het uit die tr8 komt..

verder zit ik momenteel namelijk sterk te twijfelen tussen een AR of een octatrack.. neig naar de laatste (maar neem ze waarschijnlijk allebei wel... ooit ;)

AR is wel een top ding hoor, Octatrack trekt me dan toch minder ... maar ik ben ook niet zo sample gericht...

er is helemaal niks mis met de tr8
en ook zeker niet met de workflow
ik heb m weggedaan om plaats te maken op mn desk voor ar, a4 en maschine
het is een echte jambak
klinkt goed en nodigt erg uit om je sound echt ff goed te draaien
het was voor mij gewoon wat overkill, maar heb er zeker voor n snippie plezier aan beleefd :D
ik denk dat ik m had gehouden als de andere kits waren gekomen
er zijn er 3248239875 miljard in omloop dus ik koop er ook zo 1 terug als t ware

maar is er soundgewijs een surplus in vergelijking met vst's? kan toch geen verschil opzitten of mis ik iets?

is vooral het jam-element dat hem zo tof maakt, of zit er magie in de sound? is dit anders dan samples en zo ja waarom?

maar is er soundgewijs een surplus in vergelijking met vst's? kan toch geen verschil opzitten of mis ik iets?

is vooral het jam-element dat hem zo tof maakt, of zit er magie in de sound? is dit anders dan samples en zo ja waarom?

Voor mij is het iig het live aspect MET het feit dat je (maar) 2 extra toewijsbare outputs hebt waar je weer allerlei toffe dingen mee kan doen ism andere gear.. (en ik gebruik helemaal geen laptops / computer / DAW / etc)

Tov plug in is het hands on, lijkt me veel toffer dan met de muis te klikken op een scherm en knop. Bah

Back