Waarom verkoopt iedereen zn tr8?

Puur qua sound denk ik dat een plugin een eind komt. Sterker nog, ik heb al eerder gemeld dat de beste kick die je momenteel kunt krijgen misschien wel uit die Nicky Romero Kick plugin komt - niet dat mensen daar in mee willen gaan want Nicky Romero is een enge blonde jonge gast dus dat is een beetje te popi voor de Chriet Titulaers hier - maar als je die dan weer sequencet met de TR8 :) Dat is toch met alle apparaten - standalone, als controller, als sound source ... combineer, mix & match en wees creatief. In zo'n setup en mindset heeft de TR-8 zeker een hele mooie plek.

Tja, Het blijven slechts de klanken van de 909 en 808 toch,, in de TR-8 ??
Ik heb mij eerst nog een MC-909 gescoort, en amai, daar ben ik heel erg satisfied mee, tot nu toe,..
Een TR-8 komt er mss ook/ooit nog is voor mij, en mss dan idd eerder via Marktplaats..

Vermoedelijk is de honeymoon periode nu wel over en komen ze daardoor vlot te koop. Hij is ook gewoon 808 en 909 achtige sounds en niets meer hé.
Ik zie ook dat velen een Rytm kopen maar daar komen er ondertussen ook al van te koop.
Hij lijkt me ook vooral leuk om te gaan gebruiken als sequenser voor een drummodule.

Ik denk dat hij inderdaad vrij beperkt is maar ik wil er toch ooit ééntje hebben. Als de 2dehands prijzen nog wat zakken sla ik mijn slag!
Tja en die kits die zullen er misschien ooit we eens komen maar ik reken er niet op.

Ik hou van schone geluiden en niet van layered "EDM kicks" zoal Nr kick of metrum etc.
Die sample layer met sinus kicks zijn mijn smaak niet. Ik vind de TR-8 simpelweg gewoon goed klinken en hoef er geen nieuwe invulling voor te vinden, zie hem ook niet als 909/808 puristen alternatief maar gewoon als de TR-8 vette doos voor een belachelijk lage prijs. Zal hem voor die paar honderd € ook nooit weg doen, veels te veel lol vsn

Ik denk niet dat het direct iets over de TR-8 zegt, maar meer over de mate van welvaart.
Bij veel apparaten zie je al snel na de uitlevering ervan exemplaren te koop staan.
De Aira instrumenten hebben ook een prijs die impulsaankoop wat makkelijker maakt.
Ik zie het bij mezelf. Ik wist meteen na de aankondiging dat ik de TR-8 wilde hebben en hoewel de TB-303 mij nooit heeft bekoord kon ik de TB-3 voor dat geld niet laten liggen.

Overigens zie je het ook wel bij duurdere instrumenten als de Pro 2, Prophet 12, jupiter 80.

ik zie nochtans weinig TR3's of systems 1's te koop 2e hands

Denk dat er ook minder TB3s verkocht zijn dan TR8s. Overigens zijn er ook al best wat TB3s voorbij gekomen inmiddels. Ik hou die Aira's nog even lekker vast, ik vind het veel te leuk weer een selectie hardware speelbakjes te hebben na lange tijd focus op software.

Ik hou van schone geluiden en niet van layered "EDM kicks" zoal Nr kick of metrum etc.
Die sample layer met sinus kicks zijn mijn smaak niet. Ik vind de TR-8 simpelweg gewoon goed klinken en hoef er geen nieuwe invulling voor te vinden, zie hem ook niet als 909/808 puristen alternatief maar gewoon als de TR-8 vette doos voor een belachelijk lage prijs. Zal hem voor die paar honderd € ook nooit weg doen, veels te veel lol vsn

Exact mijn idee!
Het is geen wondermachine die bizarro beats creëert a la AR. Hoeft van mij niet per se.

De nieuwe OS is zeer handy. Dat je de schuiven volume kunt afstellen is vooral handig
omdat je ze dan gewoon naar boven kunt rammen zonder dat je bang hoeft te zijn dat het te hard
in de mix beland.. Live dus perfect.

Heb ook meer vertrouwen in het geheel mbt stabiliteit en "rock solid". Dat vond ik bij de AR totaal niet. Daar had ik ook soms rare dingen.. En dat wil je niet live.

Ik haat pielen met m'n muis op een scherm, dat is voor mij de ultieme creativiteitsblocker. Het simpele 'speelgoedachtige' (met alle respect) van de TR-8 zorgt er voor dat ik er altijd wel een leuke drum pattern uit kan halen. Juist door z'n beperkingen. Want met een Machine Drum ben ik bijv. meer bezig met het creëren van mijn eigen drumkit dan dat er een bruikbaar pattern uit komt. Ook leuk, maar niet echt productief.

Back