ome dromer maakt stampende zichzelf herhalende elektro garage met wel 147bpm

dreammer

Ouwe rot
Hallo forumvirendjes.
na die experimentale vage dingen had ik wel weer eens zin in wat opzweppends en vrolijker.

allereerst leuk dat je zo'n lol hebt met muziek en filmpjes maken :okdan:

..maar het is mij te random..
Ik zou het wat meer verzorgen.. wat meer groove er in.. melodie.. variatie.. iets pakkends... een goed idee..
Waarom 1 pattern lopen en handmatig muten? Maak eens wat meer variatie, 4 patterns bijvoorbeeld..

Eerst de muziek goed, daarna filmpje maken..
Ik hoop dat je er wat mee kan, ik wil geen zuurpuim uithangen hier maar probeer eerlijk feedback te geven..

Gloomer: Achteraf gesproken vind ik dat je gelijk heb.. iets teveel vocals..

furious5: dat 1 pattern gedoe, stamt beetje aan me werkwijze.. ben veel techniekjes aan het bestuderen.. en dat werkt makkelijker voor me.. gewoon 1 pattern en me ding doen.. Als ik voor bepaalde geintjes toch meerdere patterns nodig heb. dan zou ik die alsnog muten, daar er dan meer variatie in de patterns zit.. maar nogsteeds geen lege plekken..
heel zwart wit gesproken.. als ik echt 20patterns wil gebruiken, zodat ik me drumcomputer niet hoef aan te raken.. kan ik net zogoed sample pakken..
maargoed.. begrijp je punt heel goed.. stel ik zou ooit voor zaal staan met 500 man.. en heb iemand beloofd er een tegek live iets van zou maken.. dan heb je bijzonder grote kans dat ik per liedje wel een pattern of 8 heb.. welke dan aangestuurt worden door de octatrack.. (pattern aan midi-notes plakken). en hetzelfde geld dan voor octatrack.. domweg omdat anders bepaalde trukerij niet werkt..

En tja filmpje maken.. kost minder energie dan een track op soundcloud zetten... dat zou ik dan met dezelfde recorder opnemen.. moet dan de video eraf slopen.. en het dan op me soundcloud gedoe zetten.. moet je dat ook weer een soort van onderhouden.. blah.. dus nee :) me jam opnemen (zodat ik naar mezelf kan kijken en verbeter puntjes enzo kan vinden) en op youtube plempen, werkt stuk makkelijker/sneller..

Back