[creamware] maatwerk (luna error)

Croaton

Infected with the virus!!
sorry dat ik weer een thread nodig, ik kom in verschillende threads wel stukjes van de puzzel tegen, maar dit leidt nog niet tot een oplossing, ik heb toch meer maatwerk nodig. het zit zo:

ik heb enige tijd geleden een creamware luna II gekocht. vervolgens heb ik deze dus ingebouwd. mijn computer was qua software nog een puinhoop. ik heb deze dus geformat en alles eropnieuw opgezet:
windows XP
service pack 1 eroverheen
3.1 software van scope fusion platform voor luna
update 4in 1 drivers
en de voor de rest benodigde software (cubase, wavelab,.....)

ik had mijn creative audigy erin laten zitten, omdat ik een andere thread te weten kwam dat deze 2 probleemloos naast elkaar kunnen opereren zolang ze maar niet aan elkaar aangesloten zitten.

toen kwam het probleem, ik kreeg continu deze error:

A communication error with Luna (board 0) has occured. This problem can
normally be corrected by Reloading the DSP's. Do you want to try this.

gevolg:geen audio, alleen midi functioneert, hetzij via de mpu-401

mail naar support van creamware:
advies om kaart in ander pci slot te doen.
dit heb ik dus geprobeerd, ook nog geprobeerd, om creative te verplaatsen, creative eruit te halen, maar het mocht allemaal niet baten

gisteravond weer aan het puzzelen gegaan.
3.1 software eraf, 3.01 erop: ik kreeg nog de foutmelding maar minder frequent. alhoewel 3.1 de betere xp drivers bevat volgens creamware

op advies van iemand in een of andere thread heb ik vervolgens de pnp in de bios uitgezet: gevolg weer audio via creamware in winamp. maar nog niet in cubase. waneer ik cubase afsluit heb ik ook geen audio meer in winamp. raar maar waar.

vragen:
weet iemand de oorzaak en de oplossing van bovenstaande error
wie weet hoe ik audio in cubase krijg via mijn creamware (zodat ik cubase vol kan benutten inclusief vst,dsp etc)

alvast bedankt....... :halleluja :halleluja

Martin

ps> als iemand het weet en kan het moeilijk uitleggen, maar kan mijn pc wel perfect configueren: GRAAG
:okdan:

*schop* niemand??? behalve die bossche plagerd........

hij had eigenlijk onder het kopje hardware moeten staan......maar ja......

heb je de Creamware-XP-optimalisatie-thread gelezen op PlanetZ? Kan het nodige schelen.
Ik weet niet welke VIA chipset je hebt? Vooral de oudere houden niet echt van Creamware

Succes verder!

bedankt voor de link!!!!!!!:halleluja ik zal eens kijken of dit me verder helpt. desnoods weer opnieuw formatten......:( mun comp moet gewoon werken.....ik weet dat creamware een goed systeem is.......alleen voorrdat het werkt

ik kom steeds weer acpi tegen. misschiern nuttig om even mijn huidige irq indeling te vermelden inzake mijn probleem:

0: systemtimer
1: keyboard
2:
3: com I
4: com II
5: mpu-401
6: standard floppy
7:
8:system Cmos/ realtime clock
9: microsoft ACPI compliant system
10: creamware dsp board
via ac97 enchanced audio controller
via rev 5 or later usb universal host controller (3X)
11: nivida gforce
OHCI compliant IEEE 1394 host controller
modem (conexant nogiets)
creative audigy
12: muis
13: numeric data processor
14 ide channel
15 second ide channel

op advies van iemand in een of andere thread heb ik vervolgens de pnp in de bios uitgezet: gevolg weer audio via creamware in winamp. maar nog niet in cubase. waneer ik cubase afsluit heb ik ook geen audio meer in winamp. raar maar waar.

Ik denk dat de drivers niet goed geinstalleerd zijn. Het klinkt alsof de standaard "Windows" drivers het wel doen, maar de ASIO drivers het niet (Cubase-probleem). Heb je bij de audio settings van Cubase wel voor Asio Scope gekozen? Controleer ook de sample rate settings van Pulsar, de kaart moet master zijn en niet slave als je verder geen digitale apparatuur eraan hebt vastgeknoopt. En controleer ook of je driver inputs en outputs wel goed met elkaar verbonden zijn in je default Scope-opstart project.

Ik kan er verder niet zo veel van zeggen want mijn Creamware-installatie heeft in twee PC's nooit problemen gegeven (vroeger alleen Pulsar 1, nu ook met een Luna II-kaart erbij)

Origineel geplaatst door Saskija
Ik denk dat de drivers niet goed geinstalleerd zijn. Het klinkt alsof de standaard "Windows" drivers het wel doen, maar de ASIO drivers het niet (Cubase-probleem). Heb je bij de audio settings van Cubase wel voor Asio Scope gekozen? Controleer ook de sample rate settings van Pulsar, de kaart moet master zijn en niet slave als je verder geen digitale apparatuur eraan hebt vastgeknoopt. En controleer ook of je driver inputs en outputs wel goed met elkaar verbonden zijn in je default Scope-opstart project.

Ik kan er verder niet zo veel van zeggen want mijn Creamware-installatie heeft in twee PC's nooit problemen gegeven (vroeger alleen Pulsar 1, nu ook met een Luna II-kaart erbij)

in audio settings staat scope geselecteerd, dus daar kan het niet aanliggen. ik cubase kan ik de samplerate niet veranderen ivb exterene midi clock (SFP?)

master/slave zal ik thuis eens controleren.........

bij versie 3.1 van software zitten tegenwoordig standaardprojecten, dus de verbinding moet goed zijn en voor 3.01 waar ik het zel moet aanmaken heb ik de projectsetup van een vriend van me waarbij het gewoon werkt.

Origineel geplaatst door Croaton
bedankt voor de link!!!!!!!:halleluja ik zal eens kijken of dit me verder helpt. desnoods weer opnieuw formatten......:( mun comp moet gewoon werken.....ik weet dat creamware een goed systeem is.......alleen voorrdat het werkt

ik kom steeds weer acpi tegen. misschiern nuttig om even mijn huidige irq indeling te vermelden inzake mijn probleem:

Heb je Windows als "Standard PC" geinstalleerd?

Origineel geplaatst door sten
Heb je Windows als "Standard PC" geinstalleerd?

volgens mij heb ik het als ACPI geinstalleerd, op basis van www.musicxp.net heb ik deels mun comp getweaked: dit was het advies:

ACPI or "Standard PC"
ACPI works extremely well with Windows XP, and has been significantly improved upon over Windows 2000.

Therefore, it is recommended that you first try installing Windows XP with the default option, which is as an ACPI computer.

The only time that the "Standard PC" mode can be recommended with XP, is when you are experiencing audio card or other problems (possibly relating to IRQ sharing/stacking), and only when you have exhausted all other possible causes.

dit kan dus al een bron van mun problemen zijn???

Re: Re: maatwerk

Re: Re: maatwerk

Origineel geplaatst door BasicSystem
Was dat alles wat ze wisten te melden ??

nee,

ze melden ook nog om het pci-contact/connectie schoon te maken

daar schoot ik dus weinig mee op. ik heb weer een mail onderweg naar creamware

ik heb nu een mail gestuurd met precies dezelfde uitleg als in deze mail, dus wat ik allemaal geprobeerd heb......... ik wacht het weer even af

weer vraagje in het kader van deze problematiek......

hoe kun je zelf irq toewijzen aan bv creamware kaart????

recente ontwikkelingen: net mail van creamware gehad. kaart terug naar fabriek sturen en dan heb ik um na 2 weken gemaakt terug

10: creamware dsp board
via ac97 enchanced audio controller
via rev 5 or later usb universal host controller (3X)

Misschien is het idd de kaart die niet goed is maar de bovenstaande instelling is ook vragen om problemen en ik denk eerlijk gezegd dat het 'em daar in zit.
Creamware kaarten (en geluidskaarten in het algemeen) behoren altijd hun eigen IRQ te hebben en zeker niet geshared met dingen als onboard audio en usb.

IRQ's handmatig instellen is niet altijd mogelijk maar je kunt wel zoveel mogelijk irq's vrijmaken door in elk geval al je onboard shit zoals audio en graphics uit te schakelen in je BIOS. Ook USB kun je misschien uitschakelen als je het niet gebruikt. Hetzelfde voor ongebruikte com-poorten.
En dan even proberen de kaart in verschillende PCI slots te doen omdat ieder slot een andere irq heeft (sommige delen ook een IRQ en dat moet je dus niet hebben, dit staat aangegeven in de manual van je moederbord).

Verder kunnen oudere VIA chipsets ook problemen geven met audio en Creamware kaarten, maar hiervoor moet je even op de CW site checken en nakijken of er nog patches of updates voor je moederbord zijn.

ik heb sinds gister mun creamware terug gehad.

gisteravond gelijk in mun comp geplugd en wat denken jullie......geen beeld op mun monitor.

toen verschillende pci-sloten geprobeerd: bij de 5e en de modem eruitgegooid te hebben deed ie het.

audio werkt nu goed zonder errors. midi moet iknog uittesten.

Back