ff totaal iets anders (wederom met zanger)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
liet vorige week al een stukje van een projectje horen.
hier nog ff een stukje van weer totaal wat anders. :P

die stem lijkt nogal raar gepanned

Ik hoor ververlende clipping in de gitaar. is dat een AMP met mic ervoor?
als dat zo is wat voor mic heb je gebruikt?

Verder doe een repetitie van ieder intrument op verschillende volumes en stel alles goed af voor de opname.

Soms moet je effe over je patchbay aaien omdat er een contactje niet goed zit.

Leuk muziek stuk maar de opname is wel slecht zo

Is dit nog wel iets voor op een synthforum?
Stem zanger is wel een mooie stem, voor de rest raakt het nergens iets.

Ik hoor ververlende clipping in de gitaar. is dat een AMP met mic ervoor?
als dat zo is wat voor mic heb je gebruikt?

Verder doe een repetitie van ieder intrument op verschillende volumes en stel alles goed af voor de opname.

Soms moet je effe over je patchbay aaien omdat er een contactje niet goed zit.

Leuk muziek stuk maar de opname is wel slecht zo
gitaar was me nog niet opgevallen? waar hoor je dat? mm.ss ?

Ja verder is dat natuurlijk meer gitaren drums en bassen dan synths, maar vond het wel leuk om even een ander geluid te laten horen.

bv op secondje 5. ik luister wel op een paar samsung in ears maar goed clipping is clipping. en lijkt me wel digitale clipping die is ontstaan bij de opname.

Hoe is de gitaar opgenomen?

Effect en daarna direct in de mixer? of via een gitaar amp?

dat zal je headphones zijn dan, totaal geen clipping here, ook niet op laptop of hifi.losse gitaar stem ook niet
miscchien een brakke dac in je samsung? clip peakt naar 0dB niet alle dacs kunnen daar evengoed mee overweg

opgenomen via amp cabinet trouwens

Persoonlijke smaak waarschijnlijk, maar ik zou deze style wat minder compressen. Het klinkt wat opgefokt op deze manier, terwijl je meer een laid back / smooth feeling zou verwachten.. Misschien iets meer dynamiek :) Klinkt voor de rest heel chill :)

Ps. moet er wel bij vertellen dat ik momenteel over een stel trust speakers van 5 euro zit te luisteren. Zonder enig laag erin..

bv op secondje 5. ik luister wel op een paar samsung in ears maar goed clipping is clipping. en lijkt me wel digitale clipping die is ontstaan bij de opname.

Hoe is de gitaar opgenomen?

Effect en daarna direct in de mixer? of via een gitaar amp?

Ik hoorde ook meteen digi overdrive .. het hardst hoor ik het op 26 tot 29 sec.

je doelt op de distortion op de gitaar? die komt uit de amp.
clipping zijn clicks en ticks, die hoor ik niet?

je doelt op de distortion op de gitaar? die komt uit de amp.
clipping zijn clicks en ticks, die hoor ik niet?

zou kunnen dat het een gitaaramp is . vind het niet mooi klinken.

dat kan, maar daar kan ik ik behalve wat EQ verder niks aan doen, de tracking is gedaan. en het zit in de stem

Ja, de gitaar heeft een flinke clipping, maar wat ik ook hoor is de clipping in de zang! Dus ik vrees dat je de takes opnieuw moet doen :)

De zanger heeft een mooie stem inderdaad maar hij mag wel zijn techniek onder de loep nemen :D

De rest van mijn protocol hou ik het even voor mezelf.

Klinkt alsof er bij de opname al een gigantische compressor (of limiter) flink aan het werk is gezet. En dan een die niet zo fijn klinkt. :)

ja, de vocal is soms nog all over the place, maar daar zijn we nog mee bezig.
Paabs, clipping zijn tikken/clicks, waar hoor jij deze? als je compressie bedoelt benoem het dan ook zo e.e.a. is nogal verwarrend als je het niet juist benoemt

ja, de vocal is soms nog all over the place, maar daar zijn we nog mee bezig.
Paabs, clipping zijn tikken/clicks, waar hoor jij deze? als je compressie bedoelt benoem het dan ook zo e.e.a. is nogal verwarrend als je het niet juist benoemt

Yo Raphie ik denk dat je het verschil niet hoort tussen distortion en clipping van de DAC.
Voor mij is het zeer duidelijk hoorbaar met een setje samsung el cheapo in ears. Luister het eens op een koptelefoon af. :dj:

nu noem je het weer distortion, eerst was het clipping, beschrijf nou eerst eens wat je hoort, ga ik luisteren of ik het ook hoor. clipping zijn ticks/clicks/pops softclipping/saturatie is meer distortion. Wat hoor jij?

Hi Raphie,

Wat ik hoor is veel verkeerde noten/akkoorden in het instrumentale segment (ik vind de klanken/sfeer wel mooi).
De zangstem vind ik ook mooi, maar de zanger moet nèt iets beter intoneren.
Wat de anderen als clipping duiden, is een kraakje in het (gitaar?)geluid; wat je wel eens krijgt met vuile contacten, defecte connectoren, kabelbreuk, en heel vaak bij (slecht onderhouden) gitaarknoppen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back