ff totaal iets anders (wederom met zanger)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
is je akoestiek en afluistering wel in orde? Mss loont het de moeite om daar wat tijd en geld in te steken. Op die manier kan je de fouten er eerder uitpikken...

precies, THnX Jompo, dan zijn we er :)
Ik doe hier puur de mix van de stems, ze gaan niet meer opnieuw de studio in, de opnames zelf was ik niet aanwezig. ik ga ze nu vragen met behalve de stems ook de niet bewertke files te geven, dan ga ik ze zelf wel compen en hopelijk iets van de zaken die nu in de stems zitten voorkomen/herstellen

Er zit inderdaad wat atonaliteit iin, maar dat is de keuze van de band, kan ik niks meer aan veranderen. Mijn job is om te zorgen dat er uit het bron materiaal een zo goed mogelijke mix komt zonder opnieuw te tracken. op andere momenten zijn er ook wat proximity issues met de stem.
in de vocal stem zat ook al een geprinte reverb, die had ik er liever ook uit.
Maar goed even kijken wat de rauwe tracks opleveren.

klinkt ook wat dof (wat ik van jou niet gewend ben) iets met transienten of eq, mag iets meer pit in..

noten zijn niet overal ok, maar daar kan jij als mixer niet aan doen

ja, had ik al samen met de 2500 op de drums. misschien de de gitaren ook wat ronder maken

gitaren moeten inderdaad meer pit krijgen, maar lijkt of de transienten van de gitaren al doodgemept bij jou toegekomen zijn? kan jij natuurlijk niet veel meer aan doen, probeer misschien ook eens iets met negatieve compressie instellingen of expanders op de gitaren, en dan iets met het hoog van de gitaren te doen
maar blijft roeien met.....

ja, ff afwachten of ik de multitracks kan krijgen. band had ook lopen kloten met VCC, dat geeft ook zo'n softe phasey smear

ja, de vocal is soms nog all over the place, maar daar zijn we nog mee bezig.
Paabs, clipping zijn tikken/clicks, waar hoor jij deze? als je compressie bedoelt benoem het dan ook zo e.e.a. is nogal verwarrend als je het niet juist benoemt

Ehém, de stemopname is volgens mij niet goed opgenomen (ruis of clicks) en ik heb een verantwoorde luistersetting dus... Best raar eigenlijk...

(Vergeet niet dat mijn bedrijf Pablo DeMode heet en geen Paabs)

ja, ff afwachten of ik de multitracks kan krijgen. band had ook lopen kloten met VCC, dat geeft ook zo'n softe phasey smear

Wat? je hebt de stems niet?:? Wat kan je dan in hemelsnaam veranderen aan de gitaren?
Dan kan ik alleen maar met je mee hopen dat je ze een keer in handen krijgt.
Bijna water naar de zee dragen toch? (oh ja hobby knakkerd hiero ;) )..

code17, stems zijn over het algemeen afgewerkte tracks voor de volledige tracklengte
dit zijn zelden de takes zoals ze de recorder zijn ingegaan, vaak heeft men hier al aan lopen sleutelen (EQ'en, "vetter" maken e.d.) ik hoop dus dat de opnames NOG een stap terug zijn zonder het spul wat de band al achteraf had toegevoegd.

met de stem is behalve een lelijke reverb wat proximity issues en pitch niks mis. zit geen noise gate op, je hoort de reverb tails ook gewoon dus pops/clicks?

Ik vind de sfeer zeker fijn en de stem ook. Het hoeft natuurlijk niet perfect de stem, maar een beetje AutoTune links en rechts kan volgens mij geen kwaat. Maar ook niet te veel.

Overigens hoor ik hier, op acceptabele in-ears, ook het hele nummer door een crackle. Dat luistert niet echt fijn.

met de stem is behalve een lelijke reverb wat proximity issues en pitch niks mis. zit geen noise gate op, je hoort de reverb tails ook gewoon dus pops/clicks?

We komen dus steeds dichterbij. Zonder de gate en reverb erboven, gaan de clicks ook een mooie reverb uitvoeren. Het lijkt dat de opname's (zowel gitaar als zang) in een take zijn opgenomen en slecht gemixed.

Hallo,

Nieuwsgierigheid dwingt me tot posten:

Ik ben er benieuwd of de kickdrum in een sidechain input (ducking) van een compressor waarmee andere dingen (gitaren, bas) worden geduckt.
Het gekraak waar eerder in deze thread over gesproken wordt hoor ik ook (ik luister op een Beyer DT990 koptelefoon).

De kick is erg groots en misschien ook wel heel erg hot. En het gekraak lijkt ongeveer gelijk te lopen met de kick, maar enkel als andere sporen ook klinken.

Verder:
Ik vind het allemaal wel ok moet ik zeggen.

Altijd leuk zulke opdrachten, kijken of je er nog iets van kan maken uit "beschadigde" tracks, of je alles weer in balans krijgt. Knap als 't lukt!

Zo heb ik een keer muziek gezet onder een zangtrack die z.g.a. zonder begeleidingstrack was ingezongen .. dus toonhoogte én ritme waren "vrij".. dat vond ik dan weer minder leuk :) En achteraf had het nieteens gehoeven, nóg minder leuk.

Suc6!

ik heb zojuist de opnames & takes ontvangen, ga alles zelf opnieuw in elkaar zetten.
ik hoor wel plops en ruisjes en wat lelijke knips die niet op zero crossings zaten.
Ga dus eerst alle files individueel handmatig langs en daarna de mix opnieuw opzetten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back