ff totaal iets anders (wederom met zanger)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
VCC is oke trouwens, als het hardware was die dit deed zouden veel mensen er heel anders over denken.

VCC was misbruikt op de stems, opnames klnken veel minder phasey en meer transients

ThnX
Pablo had alvast wel een punt, er zitten wat plopjes en lelijke edits in de bron vocal
ik kon daar gisteren ff niks mee om dat er al een reverb doorheen gebakken zat, nu wel...
drums hetzelfde die was ergens te hard een plugin ingegaan, nu droog klinkt die een stuk schoner
hele circus met denieuwe files opnieuw opzetten en dan meld ik me wel weer :D

Kijk eens aan, mooi dat je hier opnieuw kunt werken. Als de bron goed is, hoef je eigenlijk als producer/mixer niet zo veel te doen.

Vocals opnemen is een apart vak opzich. Veel mensen nemen vocals op met een mixer i.p.v. een audio interface. Tip: gebruik audition om deze te verschonen, die werkt vrij goed voor dat soort dingen. Het opnemen via een mixer levert zeker veel ruis en clicks en plops die jij niet wilt hebben.

Succes :)

even de multitracks zonder processing van de band, dus zoals opgenomen geimporteert en de mix opgezet, vocal moet nog wat voller in de mix, maar de tracks zijn een stuk schoner, meeste plops ook al wegegedit, maar moet nog wel een paar keer nagelopen worden.

best wel een verschil met de door de band voorbewerkte stems :)

Vele malen beter! De vocal zit nog niet helemaal goed in de mix maar ik hoor nu in ieder geval geen clicks of pops meer.

Ga zo door!

Is misschien persoonlijk, ik hoor een rare flanger op de hammond, vind de drums niet mooi klinken en de zanger vind ik niks. Ligt niet aan jou dus. Denk dat het lastig wordt om dit echt mooi te krijgen. Als de basis al niet goed is…
Maar wie ben ik?

ja de drums zijn erg los, alles is met 1 microfoon opgenomen, dus eerst drums, toen gitaar, vocals, harmonica etc. zijn dus allemaal live mono takes, behalve de hammond en piano, die zijn met 2 mics gedaan. Ik sleutel nog ff door.

Die "test new 1001" klinkt goed.. tov van die in de OP..

Het loopt wel een beetje uit de maat allemaal.. da's wel jammer.
De kick heeft lekker low-end en klinkt ok in de mix maar vind de snare erg statisch klinken.. volgens mij is dat ook een sample.. en dat steekt dan toch een beetje af bij de rest van het instrumentarium.

mischien ga ik nog wel even met markers en quantizing aan de gang, gewoon voor de leuk.
even overleggen wat ze willen.

klinkt nu echt voor geen meter zonder de lead gitaar.:P
Mixverhouding klopt ook helemaal niet. dis niet een een of andere rampstamp house plaat. dus die "nadruk" op de kick hlpt ook niet echt.
Verder is er totaal geen glue tussen drums, hammond en zang......

Het zou gemakkelijker te vergelijken zijn als je telkens hetzelfde fragment zou posten en niet telkens een ander stuk van de song.
Ik mis nu ook een boel instrumenten, alsook de harmonica die ook de sfeer bepaalde; nu mis ik de sfeer van de song, zelfs met de clashing notes van die eerste test.
Ook de zang lijkt een andere take dan in de eeste test; die klonk toch overtuigender (misschien toch die autotunen?).

Maar ik vermoed dat je nog de boel bij elkaar aan het verzamelen bent?

nee, ik heb ff een ander stukje van de track laten horen, eerder was het uit het midden en dit stukje was het begin.
de tracks die ik nu gebruik moeten nog allemaal ingereden worden, voor die aanzwellingen die je in de eerste versie hoort, nu is alles gewoon uniform, dus dus dat komt allemaal nog. de harmonica zit elders in de track. Zal als ik morgen wat verder ben wel misschien even hetzelfde stukje als gisteren doen, wanneer dat qua fades weer ongeveer net zo staat.

De nieuwe post is beduidend meer richting een betere verhouding e.d. De eerst had inderdaad een vervelende kraak en vreemde panning. Het is qua timing niet heel strak, maar dat zijn meer muzikale zaken die eigenlijk tellen bij de opname. Daar kun je in je mixing wel wat aan sleutelen, maar ik vraag me af hoe mooi je dat gaat krijgen. Ik vind de drums bv. ook wel erg eentonig, opgeteld bij de vrij vlakke zanglijn vind ik het nummer niet spannend genoeg.

Daarnaast is het met bands ook nog erg belangrijk hoe ze het zelf willen laten klinken. Daar kun je je advies over geven en ze helpen, maar ik vind het erg belangrijk dat ze daar zelf wel achter staan. Maar exact wat de meeste al hebben gezegd, pak de opnames zo kaal mogelijk uit de studio en ga daarmee aan de slag. Vraag ook om referentie nummers die ze zelf goed vinden klinken zodat je weet wat ze belangrijk vinden. Dan is het daarna puzzelen om met het materiaal wat je hebt daar zo dichtbij als mogelijk te komen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back