Ik ben al geruime tijd bezig met het maken en opnemen van muziek, maar dan voornamelijk akoestische popmuziek. Nu heeft een vriend van me gevraagd of ik een remix van een nummer zou willen maken. Ik heb een Novation Ultranova in mijn homestudio, dus daar krijg ik wel heel veel klanken uit. Ik werk voornamelijk met de sequencer in Nuendo die de synth aanstuurt.
Nu, voor de beats ben ik nog op zoek naar de juist configuratie. Ik zou kunnen een plugin zoals Nepheton Drum Map kunnen gebruiken en dan aansturen via de sequencer in Nuendo. Nu zie ik dat veel mensen werken met 'samples' in een audio track. Op die manier lijkt het me makkelijker om de drumklanken een eigen klankkleur te geven.
Welke manier gebruik ik het best om beats in de studio te maken (ik ben niet op zoek naar een live-setup):
-tonnen samples zoeken en gebruiken in een audio-track
-plugin zoals bv. Nepheton
-Novation Drum Station
-...
Nu, voor de beats ben ik nog op zoek naar de juist configuratie. Ik zou kunnen een plugin zoals Nepheton Drum Map kunnen gebruiken en dan aansturen via de sequencer in Nuendo. Nu zie ik dat veel mensen werken met 'samples' in een audio track. Op die manier lijkt het me makkelijker om de drumklanken een eigen klankkleur te geven.
Welke manier gebruik ik het best om beats in de studio te maken (ik ben niet op zoek naar een live-setup):
-tonnen samples zoeken en gebruiken in een audio-track
-plugin zoals bv. Nepheton
-Novation Drum Station
-...