creamware niet failliet!!!!

Croaton

Infected with the virus!!
Customer Information

The insolvency proceeding for which the management of CreamWare Datentechnik GmbH filed an application with the local court on Monday the 2nd of June 2003 was confirmed by the court on August 1st. The insolvency administrator already forwarded the court decision to the attention of our business partners and suppliers. As per several requests we received, let us explain what that court decision means.

If the court would have not confirmed the proceedings, there would have been no creditor protection and no chance for CreamWare to consolidate and continue. The recent court decision and confirmation of the proceeding enables CreamWare to continue their business and secure the business long term, which is the goal of the company and the administrator. It is important for you to know that “insolvency” in Germany is not “bankruptcy”.

Within July, the company was able to close two significant deals in their OEM segment. At the same time, several measures of cost reduction were taken. The company is now very likely to generate positive business results in the future.

All business activities are continued at full scale. Existing products continue to be developed further, new product development is ongoing as well. For example, the company will start to market their new generation of their “CUTmaster” broadcast audio editing software in September, while the WDR broadcaster in Cologne is already successfully using the new generation software for several months now. Also, the company will release several further new PlugIns for their SFP and Noah product line within the next weeks.

For you, the customer, this means: product development and support will be continued at full scale. CreamWare’s technological platform will not only be maintained, but also will be refined and expanded in order to provide continued product updates and releases.

--------
bericht op site van creamware van 22/8/03

Re: creamware niet failliet!!!!

Origineel geplaatst door Croaton
The company is now very likely to generate positive business results in the future.

Zo niet dan zien we het vernietigende resultaat van illegaal kopieëren, Creamware software is uitermate populair en er zijn enorm veel gebruikers. Als deze mensen allemaal netjes hun softwarepakketje hadden aangeschaft was creamware nu een succesverhaal geweest. Is erg jammer aangezien creamware (e.a.) Yamaha, Roland etc. een beetje wakker houd en ze d.m.v. concurrentie dwingt tot betere produkten.

Volgens mij word er in geen sector zoveel illegaal verspreid als in de muziek. Veel hebben misschien de stelling "ik verdien er geen geld mee, dus ik hoef er ook niet voor te betalen". Maarja leg dat maar es uit aan de CEO van Creamware welke dadelijk zonder werk zit.

Ik zou echt willen adviseren aan iedereen, als je een voorstander bent/liefde heb van/voor softsamplers/softsynths en hier vaak op de forum over komt lullen, schaf ze dan aan! (mits je dat nog niet heb gedaan, wil niemand aanvallen!)

:smeris:

Re: Re: creamware niet failliet!!!!

Origineel geplaatst door shappy1010
Zo niet dan zien we het vernietigende resultaat van illegaal kopieëren, Creamware software is uitermate populair en er zijn enorm veel gebruikers. Als deze mensen allemaal netjes hun softwarepakketje hadden aangeschaft was creamware nu een succesverhaal geweest. Is erg jammer aangezien creamware (e.a.) Yamaha, Roland etc. een beetje wakker houd en ze d.m.v. concurrentie dwingt tot betere produkten.

Volgens mij word er in geen sector zoveel illegaal verspreid als in de muziek. Veel hebben misschien de stelling "ik verdien er geen geld mee, dus ik hoef er ook niet voor te betalen". Maarja leg dat maar es uit aan de CEO van Creamware welke dadelijk zonder werk zit.

Ik zou echt willen adviseren aan iedereen, als je een voorstander bent/liefde heb van/voor softsamplers/softsynths en hier vaak op de forum over komt lullen, schaf ze dan aan! (mits je dat nog niet heb gedaan, wil niemand aanvallen!)

ehmmm..creamware is toch juist een voorbeeld van de "hardware dongle"?? zonder de creamware DSP boards kun je nix met creamware software...

Re: Re: Re: creamware niet failliet!!!!

Re: Re: Re: creamware niet failliet!!!!

Origineel geplaatst door olafmol
ehmmm..creamware is toch juist een voorbeeld van de "hardware dongle"?? zonder de creamware DSP boards kun je nix met creamware software...

Is dat zo? In dit geval is creamware een slecht voorbeeld voor mijn statement :confused: Ik zit niet zo in de softscene (kom daar net pas kijken) maar ik dacht dat ze wel normale vst plugins hadden. Trouwens cubase heeft ook een hardware dongle, maar is ook gewoon verkrijgbaar.

Maar nu we het er toch over hebben, ben toch wel benieuwd hoe het bedrijven als native instruments vergaat momenteel. Die software kun je zelfs van Kazaa afhalen :duivels:

oops laat ik nou iemand zijn die naast een net legaal standaard studio paket van creamware
+ een extra aangeschafte sampler van creamware en een effects pakket nou eens geprobeerd hebben die
illigale gekraakte dingen van creamware erbij te installeren.....met geen mogelijkheid wilde dat werken.
creamware is juist een voorbeeld in mijn ogen waarbij alles supergoed beveiligd is....

maar even op die bijna faillisement terug te komen...
creamware zou juist eens wat meer freebees en uitverkopen moeten hebben want dat maakt in mijn ogen reclame...
alles voor een super hoofdprijs verkopen, dat door concurenten vaak door minder wordt aangeboden win je in mijn ogen geen klanten mee....

+ dat hun support vaak alleen goed geldt voor de 1e kopervind ik ook slecht, iemand die iets netjes maar 2e hands overkoopt verzuipt vaak in onwetendheid.

but i love my pulsar!!!

Origineel geplaatst door Apocalypse
oops laat ik nou iemand zijn die naast een net legaal standaard studio paket van creamware
+ een extra aangeschafte sampler van creamware en een effects pakket nou eens geprobeerd hebben die
illigale gekraakte dingen van creamware erbij te installeren.....met geen mogelijkheid wilde dat werken.
creamware is juist een voorbeeld in mijn ogen waarbij alles supergoed beveiligd is....

[offtopic]

ik weet niet of ik het mag zeggen, maar ik ken ook iemand met een luna II en daar werkt alle illegale creamjware plugins zonder problemen [/offtopic]

i love my luna als ie een keer naar behoren werkt(zie thread maatwerk)

Ouwe maat van mij zit in die klote warez scene, en neem van mij aan ALLES is te kraken. Mits je er dedicated hardware voor nodig heb natuurlijk.Maar een dongle is niet genoeg.

Origineel geplaatst door Croaton
[offtopic]

ik weet niet of ik het mag zeggen, maar ik ken ook iemand met een luna II en daar werkt alle illegale creamjware plugins zonder problemen [/offtopic]

i love my luna als ie een keer naar behoren werkt(zie thread maatwerk)

ik weet ut....maar toch hebben die mensen dan nog steeds geld in het laadje van creamware gestort met de aanschaf van hun DSP kaart

Creamware gaat behoorlijk ver met zijn beveiliging: iedere plugin wordt eerst 'op maat' gegenereerd in de Creamware-shop, op basis van het serienummer van je kaart. Tijdens de installatie van een nieuwe plugin vindt een authenticatie plaats, waarbij een deel van de DSP's gebruikt wordt om code te draaien die software key en serienummer van je hardware met elkaar te vergelijken. Erg moeilijk te onderscheppen voor hackers aangezien de Sharc-DSP's op een een PCI-kaartje zitten en de data dus niet eenvoudig uit te lezen zijn. Zie het als de card-reader van je bankpasje voor internetbankieren, waarbij via een slimme berekening gecontroleerd kan worden of kaart, pincode en transactie bij mekaar horen.
En aangezien zelfs de eenvoudigste Creamware-kaart al het rekenvermogen van een Pentium 200 of zo heeft kan daar best iets ingewikkelds van gemaakt worden...... :D

De cracks werken (voor zover ik begreep) min of meer onder oudere versies van het Creamware OS. In de nieuwste versie (Scope Fusion Platform) schijnt van de cracks praktisch niks meer te werken, of ontzettend buggy.

Des te blijer ben je als de Creamware-plugin's legaal hebt :)

p.s. Creamware doet het ERG goed in de pers de laatste tijd; zie bijvoorbeeld deze review in het Engelse Music Tech magazine. Of de reviews in SOS, Keyboards, Interface, etc...... Hun R&D-afdeling vertoont in ieder geval niet echt de kenmerken van een bedrijf dat in een hopeloze situatie zit!

In alle gevallen waarbij er in een stukje software wordt geauthenticate op een stuk hardware, worden er regels code aangeroepen die hardware aanspreken en vervolgens op basis van het "antwoord " van die hardware een "valid" of een "invalid" achtig signaal terug geven. Een vriend van me schrijft al jaren z;n eigen "crackjes". Er zijn twee "globale" manieren om hardware beveiliging tie kraken

1) maak een stukje software dat de betreffende authenticate request afvangt / dongle simuleert en een valid code terugstuurt

2) Verwijder / modificeer het jump point naar de copy protection code, door met een debugger te checken wanneer en welke procedures op het moment van authenticatie worden aangesproken

Alleen volledige encryptie van software op basis van hardware biedt mogelijk een uitkomst, en zelfs die methode rammelt.

De enige manier om piracy tegen te gaan is, net als bij illeaal kopieren van muziek, door de prijzen omlaag te brengen. Ja fabrikanten moeten er ook op kunnen verdienen, maar met een dusdanige hoeveelheid actieve crackers, hackers en distributiekanalen (internet), wordt het misschien toch tijd om geld uit grootschalige verkoop van goedkope pakketjes dan uit kleinschalige verkoop van dure pakketten te halen. (waarom zou je Magix o.i.d. uberhaupt nog willen kopieren.. het kost geen drol en er is weinig eer te behalen aan een pakettje van 35 euro :D ).
Het zijn de DURE programma's. zoals 3d applicaties, tekenprogramma's en muzieksoftware, waar men echt op geilt. En het zit softtsynth fabrikanten ook niet echt mee dat de meeste crackertje zelf muziek en vooral techno fanaten zijn :)

Origineel geplaatst door olafmol
ik weet ut....maar toch hebben die mensen dan nog steeds geld in het laadje van creamware gestort met de aanschaf van hun DSP kaart

helemaal gelijk!! je hoeft mijn part ook niet alles legaal te hebben(of zeg ik nu iets illegaals :o: ). alleen waar je echt achter staat moet je legaal kopen. zo denk ik over cd's en platen. ik koop geen cd waarvan ik bv alles al op plaat heb.....

bv windows sta ik nog steeds niet achter.......... dos vroeger wel :D

Dit is heel goed nieuws. Want Creamware was nou juist net zo lekker bezig om hun Noah op de markt te brengen. Iets wat menig software hater toch in de gelegenheid stelt om lekker met knoppen bezig te zijn ipv zo'n wazige windows (of variant) voor z'n/haar knars.

En dat gemier over die illegale software heeft hier weinig mee te maken. Creamware kon gewoon niet goed met hun boekhouding overweg want er zijn zat concurrenten die wel fatsoenlijke winstcijfers kunnen halen, dus zouden zij dat ook moeten doen.

Origineel geplaatst door shappy1010
Volgens mij word er in geen sector zoveel illegaal verspreid als in de muziek.

Volgens mijn informatie is dat voornamelijk in de ICT het geval.
Ergens ooit een onderzoek gelezen.
Maar kan me vergissen.
(Als dit maar geen discussie wordt over mp3 tjes.
Daar heeft de muziekbusiness voornamelijk zelf schuld aan.)

Wat ik even niet snap is dat velen meteen weer zonder onderbouwing gaan lopen blaten over illegale software wat uiteindelijk toch resulteerd in een gesloten thread en er dan niet wordt gediscuzeurd over het goede nieuws van Creamware.

Die gasten zijn goed bezig en vele leden hebben hun spullen en zijn maar wat blij dat die toko (voorlopig) gewoon door blijft draaien en zelfs met nieuw 'zooi' uitkomt.

Verpest het aub niet met zinloze discussies.

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik even niet snap is dat velen meteen weer zonder onderbouwing gaan lopen blaten over illegale software wat uiteindelijk toch resulteerd in een gesloten thread en er dan niet wordt gediscuzeurd over het goede nieuws van Creamware.

Die gasten zijn goed bezig en vele leden hebben hun spullen en zijn maar wat blij dat die toko (voorlopig) gewoon door blijft draaien en zelfs met nieuw 'zooi' uitkomt.

Wie zijn velen? Ik ben niet begonnen met deze voorzet.
De meeste illegare software gaat om in de ICT zelf.
Als je naar de gebruikers profiel kijkt begrijp je dat mijn opmerking puur ironisch was.
Ik heb geen behoeft ean discussie over illegale software ik heb daar niest mee.

Origineel geplaatst door fuse

ondanks dat ik me hier ook (deels) aan heb schuldig gemaakt kan ik niet anders zeggen dat ik hier mee eens ben. ik ben ook blij dat creamware niet failliet is. nu hopen dat de support snel reageerd op mun vragen........

maar illegale software kan wel een bron van inkomstenderving zijn, maar dat geld ook voor de concurrenten maar toch meer voor creamware omdat deze speciale(lees: DSP) plugins heeft. bij creamware wordt dus veel geinvesteerd in het ontwikkelen ervan en deze kosten dienen toch terugverdiend te worden. (voldoende onderbouwing?? :D)

creamware is wel een niche product ... als er een product flopt heeft dit een zware invloed op hun hele organisatie.

als je dit vergelijkt met een yamaha of roland die een veel groter spectrum aan producten aanbieden kunnen ze de prijs heel scherp houden eens de concurentie dood is ... de prijs de hoogte in schroeven.

Origineel geplaatst door DaVitch
creamware is wel een niche product ... als er een product flopt heeft dit een zware invloed op hun hele organisatie.

als je dit vergelijkt met een yamaha of roland die een veel groter spectrum aan producten aanbieden kunnen ze de prijs heel scherp houden eens de concurentie dood is ... de prijs de hoogte in schroeven.

creamware is geen product maar een produceert en ontwikkelt bepaald producten. yamaha kan wel een breder spectrum hebben. maar binnen creamware is veel kennis en ze hebben volgens mij als enige kaarten met een dsp-chip. deze hebben hun kwaliteit bewezen. maar als je yamaha en roland pakt, deze hebben over het algemeen ook grote concurrenten en door kwaliteit te leveren kunnen ze toch prijs zelf bepalen. de meeste hier kopen kwaliteit en geen kwantiteit.

ze hebben volgens mij als enige kaarten met een dsp-chip

er zijn er zeker wel meer, maar ze hebben absoluut een eigen plekje binnen het DSP-kaarten-wereldje met kwalitatief hoogwaardige plug-ins, eigenzinnige producten (bijv. Noah), lange ervaring (in 1999 geloof ik al een Kontakt-achtige sampler met realtime timestretch en formant controller!) en natuurlijk de unieke RoutingWindow, waarmee iedere denkbare connectie tussen verschillende objecten mogelijk is.

Back