richard2000
SyBorg
Dat akkoord in die techno is geen fout maar als het een verkeerd akkord is en/of niet de juiste noot is het naar mijn idee wel fout.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat akkoord in die techno is geen fout maar als het een verkeerd akkord is en/of niet de juiste noot is het naar mijn idee wel fout.
! En het moet natuurlijk qua ritme passen..Maar als we stellen dat het niet om publiek gaat, dat we ons he-le-maal niets aantrekken van wat anderen vinden (lastig, maar het is dan ook een aanname), kun je dan fouten maken. Bij de technische kant kun je wat gemakkelijker aangeven of er teveel compressie is gebruikt bijvoorbeeld, of dat de mix plat klinkt. Dat zou ik fouten willen noemen. Maar gaat dat ook op voor de creatieve kant? Zijn er (ongeschreven) regels over wat kan en wat niet kan? En als dat niet zo is, waarom worden sommige tracks dan beter gewaardeerd dan andere?

Ik bedoel het anders dan jij verwoord! Wat ik bedoel is dat, en ik neem even jouw industriële technotrack als voorbeeld, het mooie akkoord - wat losstaand prima klinkt - niet mooi samen gaat met de kale basis. Dat kan doordat bijvoorbeeld het niet goed samen gaat (door bijvoorbeeld totaal andere ritmes). Dan klinkt het geheel gewoon niet logisch en dus ook niet lekker in het gehoor. Terwijl je in theorie niets verkeerds doet.

Ik bedoel het anders dan jij verwoord! Wat ik bedoel is dat, en ik neem even jouw industriële technotrack als voorbeeld, het mooie akkoord - wat losstaand prima klinkt - niet mooi samen gaat met de kale basis. Dat kan doordat bijvoorbeeld het niet goed samen gaat (door bijvoorbeeld totaal andere ritmes). Dan klinkt het geheel gewoon niet logisch en dus ook niet lekker in het gehoor. Terwijl je in theorie niets verkeerds doet.
Maar dat is toch per persoon verschillend , dat jij het niet mooi vindt zegt niets over wat een ander er van vind toch ?
Sommige mensen houden juist wel van onlogische dingen.

Maar dat is precies m'n punt. Voor sommigen is zo'n akkoord niet logisch in zo'n context en gaat het dus niet goed samen.
Heel veel van wat we beschouwen als 'niet bij elkaar passend' in ritme, klank en harmonie heeft te maken met wat we verwachten van muziek en wat we gewend zijn, is dus per persoon verschillend.

Snap je punt wel hoor, maar het is onmogelijk om daar een objectief oordeel aan vast te hangen. Vergeleken met 'de meeste mensen' vindt natuurlijk maar een heel klein deel industriële techno uberhaupt als muziek klinken. Of bijv een Indiase raga. Tja, hoe wil je de wijze waarop de meeste mensen informatie verwerken dan als uitgangspunt nemen om te bepalen wat goed en fout is?En ook jij hebt een punt. Maar zie mijn post hierboven![]()
Snap je punt wel hoor, maar het is onmogelijk om daar een objectief oordeel aan vast te hangen. Vergeleken met 'de meeste mensen' vindt natuurlijk maar een heel klein deel industriële techno uberhaupt als muziek klinken. Of bijv een Indiase raga. Tja, hoe wil je de wijze waarop de meeste mensen informatie verwerken dan als uitgangspunt nemen om te bepalen wat goed en fout is?
Maar daarmee maak je innovatie onmogelijk, omdat je dan alleen nog maar kunt werken binnen het bestaande.Als je je gewoon beperkt tot de doelgroep dan kan het prima.