Behringer Synths!

Het is een synth bassgitaar pedaal, bijna hetzelfde als de Boss SYB-3 ofzoiets, gemaakt voor bassgitaren eigenlijk , genereert synthbass klanken dus dmv van de inkomende pitch. maar als je er een drumcomputer achter zet werkt het ook.
Heeft een hoop golfvormen en filters, leuk voor random acid maar na 10 minuten heb je het wel gezien ;)

Klopt inderdaad. Redelijk beperkt, maar met wat efx erachter opzich zeker wel bruikbaar / geinig :D

Nuja mocht er een Behringer synthesizer komen, dan ga ik hem echt wel kopen gewoon omdat het cult is :D (Volgens mij wordt het dan een soort M-audio Venom maar dan werkend...en met heel veel General MIDI geluiden er ook bij...ze hebben ook een tijdje toch elektrische pianos gebouwd daar kunnnen ze ook wel wat mee bekokstoven)

Van mij mag Behringer komen hoor. Kijk, je hoeft het niet te kopen natuurlijk :) Ik ben gewoon erg benieuwd wat ze zouden kunnen brengen ten opzichte van de concurrentie.

5) ik ga ze sowieso een keer checken in de muziekzaak en vel dan een eigen oordeel over de behringer synths ;)

-C-

Ik kocht met ongeveer diezelfde gedachte in mijn achterhoofd vorig jaar een iPad dock van ze. Uiteraard heeft die een 50 Hz brom en andere storingen op de (gebalanceerde) outputs. Daar trap ik niet meer in.

Heb je geen aardingsproblemen in je studio?

-C-

Als het de klus geklaard krijgt wat maakt de naam op de achterkant dan nog uit. Als ie vet klinkt, goed ontworpen qua layout is... ok bouwkwaliteit is belangrijk, maar het belangrijkste is toch dat ie goed klinkt en lekker speelt lijkt mij .

Electronisch gezien moet een synth niet veel anders/moeilijker zijn voor Berhinger om "na te bootsen"
dan alle andere gear die ze "ontwerpen".
Dus er zal wel een soort marketing plaatje achter zitten dat ze er niet mee in zee willen..

Grootste concurrent lijkt op voorhand Casio te zijn. Om zich daarvan te onderscheiden lijkt het mij dat Behringer er tenminste iets analoogs in zou moeten verwerken.

Genereert die nou zelf geluid op basis van inkomend signaal of vervormt hij het alleen maar?

RSM, Real Sound modeling ?!?
http://www.behringer.com/news/index...-from-behringer-raises-stomp-box-performance/

Is inderdaad een soort 'best of' versie vd Boss SYB-3 & SYB-5. Is met afstand het pedaal de meest lelijke kleurcombinatie ever, maar wat mij betreft wel veel bruikbaarder dan de SYB-3.

Vergeet niet er een ExpVanPersie-pedaal(TM) aan te koppelen. Prima bakje.

Maar ook weer geen EHX microsynth, maar da's different beast alltogether.

Genereert die nou zelf geluid op basis van inkomend signaal of vervormt hij het alleen maar?

Beide, is afhankelijk van welke preset je kiest. Meeste zijn 'self-generating' (& dan gestuurd door incoming signaal, dat er ook weer bij te mengen is), maar de laatste paar settings doen wahwah-ish processing van je signaal.

Kosten zijn naast de plastic behuizing ook bespaard op de 'schakelaar': da's een pot zonder clicks, die je draait en als je de (te felle) blauwe LED even hebt zien uitgaan dan weet je dat je een setting verder bent. Beetje sneu, maar uiteindelijk best bruikbaar.

Back