RME UFX MAC

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik heb een raar probleem met mijn RME UFX geluidskaart
Ableton ziet hem wel en ik kan hem gewoon selecteren in de preferences audio output, maar er komt geen geluid uit :?
Dit is ook:
Normaal kan ik op de RME AP (voor APPLE mac) selecteren maar nu staat die alleen op PC
en het totalmix kan ook geen contact zoeken (Normaal krijg je zo een scherm met een mixer maar als ik new mixer window doe staat er bij device selection helemaal niks)

Heel vreemd allemaal het werkte prima eerst ik zou echt niet weten wat er aan de hand is

Iemand bekend met dit probleem of weet wat ik er aan kan doen?

En wat zie je in de 'audio midi setup' (losse tool onder OSX)
Misschien is per ongeluk de audio functie op een ander device (airplay ofzo) terechtgekomen.
Kwestie van opnieuw de icoontjes toewijzen links in het schermpje.

Even in 'about this mac' - more info - system report kijken of de UFX goed herkend wordt tussen de usb apparaten.
Miscchien anders even een andere usb kabel of poort proberen, of een evt usb hub er tussenuit halen.

Heb je 'm niet toevallig in class compliant (ipad) mode gezet?
http://www.rme-audio.de/en_support_techinfo.php?page=content/support/en_support_techinfo_cc_mode

Normaal kan ik op de RME AP (voor APPLE mac) selecteren maar nu staat die alleen op PC
En van dit heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij zou dat niet nodig moeten zijn, of doe je misschien wat verkeerd.
Waar zit die instelling precies?

Laatst gewijzigd:
Dat class compliant heb ik ook gehad met m'n Babyface, maar dan doet hij het wel maar met superlage output(wschijnlijk om batterijen van je ipad te sparen). Totalmix start dan ook niet op.

Kan jij wel op het RME-forum komen? Ik krijg al twee jaar een error, waar ik ook probeer in te loggen of te browsen...

probeer eens met firewire!

rechtstreeks vragen stelen kan ook , je wordt goed geholpen. AT jeff.petersen@synthax.com

je kan ook proberen op opslaan mix te drukken dan het nummer van opslag, daarna kan je zonder problemen op "total reset" drukken. gaat hij weer in de beginstand. mocht het dan niet zijn kan je weer terug naar je oude patroon door op het nummer te drukken waar je de set hebt opgeslagen.

Laatst gewijzigd:
Ben toch wel benieuwd naar die 'AP' of 'PC' instelling eigenlijk.

Back