Roland CSQ600 voor DR 55 maar dan ook met midi en din sync ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Ik wil van de analoge trigger uit van een Dr 55 naar midi EN din sync. Iemand een idee? Dus de DR55 als master.

Ik zit al een tijdje te kijken en het enige wat naar din gaat ( oude bak dan) is een msq600. De msq100 synct volgens mij niet door dus daar heb ik niets aan.

De dr 55 stuurt volgens mij een 1 pulse per step uit op de DBS uitgang. En dat zou dus 4 ppqn zijn als ik het goed begrijp.

Ik heb naar de sbx 10 gekeken maar die begint dacht ik pas bij 48 ppqn. Misschien 24 ppqn zoals din maar dan haal ik het dus niet met DR 55.

Geheid dat er goedkope oplossingen zijn maar ik loop achter. :D

Liefst iets waar ik niet bij hoeft te solderen. Maar als er leuke kitjes zijn met onderdelen wil ik best overwegen.

Ook vroeg ik mij af of het fijn is als de dr 55 master is. De ketting kan vrij lang gaan worden namelijk.

Zelf heb ik nog even gekeken naar de Sync-Gen IIPro. Wat eigenlijk een heel simpel systeem is. Zijn daar al kopieën van trouwens die goedkoper zijn? Maar ik vermoed dat die niks kan met die 4 ppqn. Heb wel een mailtje naar david gestuurd.

Als laatste optie denk ik aan de din in op de dr 55. Forum post hier laat zien dat dat niet heel moeilijk is. Enige wat mij nog tegenstaat is die jack socket die ik moet uitboren voor de din aansluiting. Al zsiet dat er wel netjes uit.

[ame="http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_sync"]http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_sync

De enige die volgens dit lijstje het kan is de KOMA Elektronik RH301

Maar die kan mij te veel voor wat ik wil. Eigenlijk wil ik gewoon zoals een Innerlock system DAW systeem 5 din uit en 5 midi.

Edit: maar ik ga die KOMA wel overwegen. 290 ex btw is toch best netjes.

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt mbt de MSQ100 maar ik heb jarenlang een MSQ100 als midi naar din sync gebruikt. Midi erin en via de din sync uit een 606 of 303 aanzwengelen.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt mbt de MSQ100 maar ik heb jarenlang een MSQ100 als midi naar din sync gebruikt. Midi erin en via de din sync uit een 606 of 303 aanzwengelen.

Ja sorry ik haal 2 type nummers door elkaar. Ik bedoelde de csq serie en niet de msq.

Heel slecht idee. Je wil net zoveel mogelijk ppqn als master clock. 4ppqn is heel weinig

Ja? Dus een dr 55 naar een csq 600 en dan dinsync er aan loopt niet strak? Kan mij niet voorstellen. Maar ik heb geen ervaring met deze opstelling. Echter zo heeft deze bak volgens mij wel jaren gewerkt.

En grotere resolutie is altijd fijner en vermoedelijk strakker dan van 4ppqn verdelen naar 24 ppqn. Maar toch als die oude machines het al deden kan ik mij niet voorstellen dat het niet zo lukken. Maar misschien denk ik te simpel.

In dat geval zal een din sync in op dr 55 wel het beste zijn dus. Dank voor je reactie :)

Volgens mij heb je nog geen CSQ600,

De chain die jij wilt maken is niet ideaal en werkt volgens mij niet eens, de CSQ kan geen trigger signaal omzetten naar DIN-SYNC. hij probeert het wel maar het loopt niet strak.
Als je de CSQ600 wilt gebruiken met DINsync dan moet je ook niet de gewone LOAD knop gebruiken maar de SYNC-LOAD ;)

Je kan wel heel makkelijk de ongemodde DR55 sync laten lopen met bijv. een TR-808 die je dan weer aanstuurt vanuit de CSQ.
Dat is ook hoe ik het doe. CSQ600 > SYNC > 808 > TRIG-AC > DR-55 FS

Dit loopt super strak alleen ben ik dan wel de ACC kwijt in de DR55. (of welke je ook wilt BD/SD/RS?)

Volgens mij heb je nog geen CSQ600,

De chain die jij wilt maken is niet ideaal en werkt volgens mij niet eens, de CSQ kan geen trigger signaal omzetten naar DIN-SYNC. hij probeert het wel maar het loopt niet strak.
Als je de CSQ600 wilt gebruiken met DINsync dan moet je ook niet de gewone LOAD knop gebruiken maar de SYNC-LOAD ;)

Je kan wel heel makkelijk de ongemodde DR55 sync laten lopen met bijv. een TR-808 die je dan weer aanstuurt vanuit de CSQ.
Dat is ook hoe ik het doe. CSQ600 > SYNC > 808 > TRIG-AC > DR-55 FS

Dit loopt super strak alleen ben ik dan wel de ACC kwijt in de DR55. (of welke je ook wilt BD/SD/RS?)
Ja klopt. Ik heb geen csq 600. Ik kijk alleen naar de specs etc. Maar dank voor de info. De csq 600 kan dus ook van het lijstje. :)

En die footswitch truuk heb ik gelezen. Ik heb een 909 en 606. Die sturen allebei een trigger uit. Dus dat zou dus moeten lukken neem ik aan.

Ding is dat ik niet mijn accent wil missen. Maar als ik je goed begrijp zet je hem dan in write mode en op het geluid of accent wat je wil 'opofferen'.

Dat is een tijdelijke oplossing die ik wel zie zitten. Ik wil namelijk die dr 55 origineel houden zover dat kan.

Net geprobeerd maar bij mij komt er alleen maar bagger uit. Met de 909 en 606. Als ik hem 1/8 noten voerde met 909/606. Het lijkt wel alsof ie 2 steps triggered en dan weer opnieuw begint. En dat lees ik ook vaak op het internet als het op FS truuk gaat. Ik vermoed dat jouw Dr 55 is gemod. Ik ga wel opzoek naar die sync24 mod. Dat lijkt mij het beste

Die van mij is niet gemod en stuur ik probleemloos aan met een 1/16th trigger.
Je moet hem wel in WRITE mode hebben staan en eigenlijk kan het alleen maar met de ACC. omdat je anders de hele tijd het geluid hoor wat je aan het programeren bent. De ACC heeft daar geen last van.

Ongemodde dr55 via de fs-1 aansluiting hier op de trigger out van 808 aangesloten, dr55 in de write modus gezet en gaan, werkt als de TamTam! Dank voor de uitleg, RSB!

Damn i love these analog sounds...

Die van mij is niet gemod en stuur ik probleemloos aan met een 1/16th trigger.
Je moet hem wel in WRITE mode hebben staan en eigenlijk kan het alleen maar met de ACC. omdat je anders de hele tijd het geluid hoor wat je aan het programeren bent. De ACC heeft daar geen last van.

Ik weet bijna zeker dat ik het zo heb gedaan. Volgens mij is de trigger van de 808/909/606 allemaal hetzelfde. Zo niet is dat het probleem. Maar ik ga het binnenkort weer effe checken.

Back