CS-60

2500 euro is een koopje, direct doen zou ik zeggen.
Mijn CS-50 met servicebeurt (alle elco's vervangen, vco 's getuned en midi installatie) heeft zo'n kleine 3K gekost.

Voor mensen die in de markt zijn voor vintage top poly's lijkt het me maar realistisch dat je zo'n bedragen ervoor over hebt, anders gaat er niet veel te rapen vallen in dat marktsegment.

Moest er geen quasi unobtainium in zitten zou ik erover nadenken.

haha alsof het niks is, even 2500 euro ophoesten

Een halve CS-80 voor een kwart v/d de prijs, wat is dan duur :?
Sommige mensen denken dat alles voor weinig te koop is, allemaal geklaag.
Ik klaag ook nooit en werk gewoon harder en langer, vink sparen en het bedrag betalen wat jij denk wat het voor JOU waard is :eureka:

Een halve CS-80 voor een kwart v/d de prijs, wat is dan duur :?
Sommige mensen denken dat alles voor weinig te koop is, allemaal geklaag.
Ik klaag ook nooit en werk gewoon harder en langer, vink sparen en het bedrag betalen wat jij denk wat het voor JOU waard is :eureka:

vind je dat niet een beetje asociaal om zo te reageren??

1. ik klaag niet

2. ik constateer alleen maar dat ik het duur vind

3. ik realiseer me ook wel dat niet alles voor een prikkie te koop is

Impliceren dat ik niet hard en lang zou werken en daarom wat te zeuren heb?. En ondanks het harde werken kan ik me nog steeds niet dit soort prijzen veroorloven. Prijzen die alleen maar opgejut worden door z.g. vintage status

probleem ligt een beetje bij mensen zoals jij, die zich niet realiseren dat er ook mensen zijn die het niet zo breed hebben,

Vind je dat niet een beetje asociaal om zo te reageren?? NEE

1. ik klaag niet. DAT HEB IK OOK NIET GEZEGD

2. ik constateer alleen maar dat ik het duur vind. DAT MAG

3. ik realiseer me ook wel dat niet alles voor een prikkie te koop is. GELUKKIG MAAR

Impliceren dat ik niet hard en lang zou werken en daarom wat te zeuren heb?. En ondanks het harde werken kan ik me nog steeds niet dit soort prijzen veroorloven. Prijzen die alleen maar opgejut worden door z.g. vintage status
Probleem ligt een beetje bij mensen zoals jij, die zich niet realiseren dat er ook mensen zijn die het niet zo breed hebben,

Het was niet speciaal voor jou bedoelt hoor maar meer in ´t algemeen.
Dus trek ´t je niet teveel aan :halleluja

Veel fimpjes die ik van de CS-60 zie zijn ze zo vals als een natte piano, alsof de tuning stretched is. Is dat een bekend euvel met die dingen, of zijn er gewoon weinig goeie filmpjes?

Veel fimpjes die ik van de CS-60 zie zijn ze zo vals als een natte piano, alsof de tuning stretched is. Is dat een bekend euvel met die dingen, of zijn er gewoon weinig goeie filmpjes?

Zou 't echt niet weten, die CS-50 van mij was voordat Mark Cox hem heeft getuned voor mijn gehoor niet vals.
Uit voorzorg maar gedaan, ik blijf niet met dat ding slepen, blijft de komende 30 jaar op zijn plekkie staan, of gaat eerder weg als ik weer eens geld moet genereren voor een ander hebbedingetje.

Prima te stemmen hoor. Wel een gedoe met kleine trimmertjes maar met wat geduld krijg je het wel voorlelkaar.Daarna blijft de mijne maanden op stemming. Als je er veel mee gaat sjouwen is het een ander verhaal. Dat valse kan ook komen omdat modulatie bronnen niet helemaal dicht staan. Je kunt er makkelijk misselijkmakende geluiden mee maken.

Inderdaad. Een keer goed stemmen en daarna niet meer mee gaan lopen sjouwen.
Dan is het verder allemaal prima.
Het ding heeft geen auto-tune hè, en bij een polysynth valt dat nou eenmaal sneller op (natuurlijk vooral in combi met goed gestemde andere apparaten)
Maar veel mensen hebben ook geen functionerende oren aan hun hoofd, is me wel eens opgevallen... :D

Bij mij duurt het meestal 15-20 minuten voordat ie helemaal 'lekker' klinkt. Maar dat is puur opwarmen, voor de rest is en blijft hij prima in tune. Scheelt denk ik ook wel als je m altijd op 1 plek laat staan of ermee gaat leuren.

Back