Uitbreiding masterkeyboard vraagje

Mr Tube

Ingeburgerd
Voor een simpel master keyboard op basis van een E510 ben ik op zoek naar een mogelijkheid om zaken als pitchbender en aftertouch toe te voegen.
Ik denk dan aan een module met midi in en uit waarop deze functies zitten, ik ben op internet diverse controllers tegen gekomen maar het is mij niet duidelijk of deze geschikt zijn voor deze functies.

Misschien is dit een optie?

http://www.doepfer.nl/oemdiy/wheelelectronic.php

Laatst gewijzigd:
En wat is een E510 en moet de aftertouch en pitchbender fysiek aan het masterkeyboard toegevoegd worden, of heeft het dit al en wil je een module die ze van MIDI naar CV omzet? Algemeen: wat moet het masterkeyboard gaan uitspuwen/aansturen?

DE E510 is een chip die in de jaren 80 veel is gebruikt als keyboardscanner, daar komt MIDI uit en in mijn uitvoering kent deze 4 verschillende velocity curves (alternatief met PIC controller).

Hier wil ik een ptchbender en aftertouch aan toevoegen, in de meeste masterkeyboards zoals de Doepfer LMK2/3 wordt de pitchbender enzo geregeld in een aparte processor die de Midi data uit de E510 merged met de bender en andere functies zoals program changes.

Ik gebruik het masterkeyboard in de studio in combinatie met PC (Cubase) en 16 sporen recorder, er moet MIDI uitkomen.

En wat is dan je huidige hardware setup? Wat ik me afvraag is wat voor masterkeyboard je momenteel dan hebt dat fysiek wel aftertouch en pitchbender heeft, maar deze niet uit zichzelf al via MIDI OUT verstuurt.

Ik bedoel, zelfs de goedkopere masterkeyboards zoals een Novation Impulse 61 doen dat.

Het betreft een zelfbouw project met een 88 toetsen klavier. Ik gebruik nu een Roland P200 masterkeyboard waar het allemaal opzit maar die is langzaam aan het overlijden.... vind hem ook niet lekker spelen en dat doet dat grote klavier wel.

Het betreft een zelfbouw project met een 88 toetsen klavier. Ik gebruik nu een Roland P200 masterkeyboard waar het allemaal opzit maar die is langzaam aan het overlijden.... vind hem ook niet lekker spelen en dat doet dat grote klavier wel.

Op dit moment heb ik alleen een keyboard scanner (oud project) met een 5 octaafs klavier, het 88 toetsen klavier haal ik morgen op en dar zit geen electronica bij. Voor de keyboardscanner komt een nieuwe print en omdat de interfacing net even anders is.

Je kan natuurlijk iets als een arduino gebruiken om wieltjes uit te lezen en serial uit te sturen. Misschien een beetje overkill, maar ook niet mega-duur.

Back