The NAMM Show 2015 geruchten.

Novation op hun Facebook:

"We have some big things planned this month. Like, seriously big. We'll spill some of the beans tomorrow, but for now: kick off your weekend with this incredible mash-up by Exige."

Ik word nu wel erg benieuwd...een Analoge Poly Synth b.v.?

Het is de veirung van 5 jaar Launchpad....toch jammer wat mij betreft :)

Een nieuwe ala Roland SH101 lijkt me ook wel weer leuk.

yamaha_vp1_frontview.jpg

Casio komt met hun nieuwste rekenmachine (het patent van Yamaha loopt af) en de rest kan daarom alleen nog maar echt analoog bouwen :D

Casio komt met hun nieuwste rekenmachine (het patent van Yamaha loopt af) en de rest kan daarom alleen nog maar echt analoog bouwen :D

Vèt man... Er zit blijkbaar zelfs een functie op om Floppy Drive Music te maken...!

maar met 2 octaven weer ideaal voor de pingelende monofone synthforum amateur ;p

Wat gebeurd daar allemaal op dat mysterieuze LCD scherm met die cirkel enzo?

Ze zouden toch niet weer eens een sampler gaan maken ofzo....komen ze weer met controller keyboard nummer 3949393 rare wereldvreemde mensen daar bij Akai hoor

:koffie:

ow wacht even had dat artikel eronder helemaal niet gelezen....dat is dus een stand alone VST host? Daar kan je iedere VST inzetten en dan zonder computer spelen? Dat is opzich wel weer leuk

Grappig dat Akai zichzelf tegenspreekt cq een slag om de arm houd:
" the Advance Keyboard series works with any VSTi virtual instrument"

om dan bij de specs te zeggen: "Plays virtually every VSTi-compatible plugin"

Ik zie ook niet in hoe bijvoorbeeld Massive op zo'n klein schermpje zou passen.

dat zie je in een filmpje ergens
volgens mij de 8 macro knoppen alleen
of mss dat je door de pages kan zappen zoals met maschine ook

Die Akai doet me denken aan Kore Meets Automap. (om maar eens 2 flops te noemen. :D) Op zich wel een leuke invalshoek deze controller maar dan volgens mij vooral voor de live toetsenist die een totaaloplossing zoekt. Binnen een DAW zie ik de meerwaarde niet. Eerder nadelen eigenlijk.. Maar ben benieuwd. Eea hangt erg af van hoe goed die VIP software is en wat het precies wel en niet kan.

Maar er staat standalone VST dinges maar je moet er nog wel een computer aan hangen dan?
dan is het toch niet stand alone

en maaaan wat een k*T muziek onder die akai film en wat een suf ding ga echt NOOIT meer iets van AKAI kopen

die akai 25 keys lijkt me echt wel een handig keyboardje om bij je daw computer te gebruiken, weinig ruimte nodig, en simpele integratie. Wel jammer dat je bij elke vsti je eigen mapping weer vooraf moet gaan zitten maken in een editor (tenminste zo lijkt dat op de video), dat hoeft tegenwoordig toch niet meer als je naar de concurrenten zoals push en machine kijkt. Die gooien gewoon parameters in banken waar je doorheen scrolled. Ik ga even de reviews afwachten hoe dit ding echt in de praktijk gaat werken.

Nee, juist geen simpele integratie in een DAW. Je moet dan je vsti laden in een vsti host (vip) in een vsti host (daw).. Vervolgens kun je een paar parameters aan de hardware controls toewijzen. Joepie. Dat noem ik eerder omslachtig dan simpel.

Nee, juist geen simpele integratie in een DAW. Je moet dan je vsti laden in een vsti host (vip) in een vsti host (daw).. Vervolgens kun je een paar parameters aan de hardware controls toewijzen. Joepie. Dat noem ik eerder omslachtig dan simpel.

dat vind ik juist wel weer handig, een vsti wrapper om je synth heen, ik vind het alleen jammer dat je handmatig die controls moet toewijzen, maar misschien kan dat ook automatisch. Die vsti wrapper is overigens handig voor met name preset management. Nu is het een behoorlijke opgave om normaal die presets te kunnen browsen in bijvoorbeeld de ableton push controller als je synths van native instruments of spectrasonics of een andere vsti met een eigen presetmanager gebruikt. Als zo'n vsti wrapper die ellende voor je oplost dan scheelt dat zeeen van tijd en een hoop workarounds minder. Dus vandaar dat ik dat een stuk simpeler vind dan de huidige oplossing.

Maar dat kan toch met iedere boerekool controller ook? Dan druk je toch gewoon op MIDI map/learn van je DAW....maar hier krijg je het ook op een apart beeldschermpje te zien op het ding :? nou vet hoooor ;p volgens mij begrijp ik het nog niet helemaal :koffie:

Back