The NAMM Show 2015 geruchten.

Dat van de presets browsen klopt Quifster. Is soms HELL! Maargoed, dat probleem heb ik niet meer dankzij een Nektar panorama.

Maar dat kan toch met iedere boerekool controller ook? Dan druk je toch gewoon op MIDI map/learn van je DAW....maar hier krijg je het ook op een apart beeldschermpje te zien op het ding :? nou vet hoooor ;p volgens mij begrijp ik het nog niet helemaal :koffie:

Klopt helemaal. Daarom zie ik de meerwaarde ook alleen buiten een DAW als bijvoorbeeld live oplossing. Al kun je nu wel presets browsen vanuit de controller. Dat is erg fijn, en dat kan zoals quifster al aangaf elke boerenkool controller zeker niet.

Dat van de presets browsen klopt Quifster. Is soms HELL! Maargoed, dat probleem heb ik niet meer dankzij een Nektar panorama.
Nektar panorama? dat klinkt interessant, wat is dat ?

Houd je me nu voor de gek!? :D
Anders Google eens..
Of hier een yt link die specifiek ingaat op vsti controle en preset browsen. Nektar Panorama -Plugins Control - Sonic LAB: http://youtu.be/jj2MqglLo_A

nee ik kende het echt niet, had net al even gegoogled en dit ziet er ook super uit zeg.

Waar haalt toch iedereen de tijd vandaan om al die controllers te leren en in te stellen, zo vraag ik me af.
Als ik muziek wil maken, wil ik me zo min mogelijk bezig houden met dit gedoe, maar ja misschien sta ik daar alleen in. :D

Helemaal gelijk ARV, terug naar de knoppen :D
harmonium.jpg

Waar haalt toch iedereen de tijd vandaan om al die controllers te leren en in te stellen, zo vraag ik me af.
Als ik muziek wil maken, wil ik me zo min mogelijk bezig houden met dit gedoe, maar ja misschien sta ik daar alleen in. :D

Als je het jezelf aanleert om elke synth die erbij komt gelijk te mappen, dan valt het wel mee.

Gewoon een bestaande openen, MIDI CCtjes veranderen rename naar nieuwe bak, save klaar

Je gaat toch bijna altijd dezelfde dingen erop zetten, ADSRtje, cutoff reso, env depth, porta shit ed. Die heeft elke synth en die wil je ook kunnen aanpassen dan.

Als je 40 bakken hebt staan die je ineens moet invoeren, ja dan is het wel een hoop gedoe ja.

het is precies wat septic zegt, als je er 1 in hebt gesteld dan zijn de volgende al een stuk sneller klaar. Toch is tegenwoordig de term controller een beetje een understatement. Als je bijvoorbeeld naar de push controller kijkt kun je eerder spreken van een volwaardig muziekinstrument dan van een midi controller (wat het in feite is). De complexiteit die daar bij kijken komt kost inderdaad wel een paar avonden aan studie (wat de meesten waarschijnlijk niet eens doen), maar als je het dan in je vingers hebt dan heb je wel een beest van een apparaat in je studio staan waar je razendsnel muziek mee kan maken (zowel via stepsequencers als via normaal recording. Je hebt er natuurlijk wel een computer bij nodig aangezien het een controller is.

En zo zijn er veel meer controllers op de markt die de tijd die je er in steekt 100 voudig weer teruggeven aan effectiviteit als je het eenmaal klaar hebt. Dus dan valt het weer reuze mee kwa tijdinspanning die je er ingestoken hebt. :)

Hier ben ik tog wel heel benieuwd naar

Makenoise:
Come to ‪#‎NAMM2015‬ Hall E Booth 1471 Make Noise/ Soundhack for a look at 5 new modules and a very exciting new SYSTEM. @NAMMShow @NAMM

Mijn lijstje voor NAMM 2015 wat ik graag zou willen zien.

- Access: Nieuwe Virus met wat analoogs erbij.
- Novation: 4 voice analog synth, Nieuwe SL serie.
- Arturia: Beatstep MKII.
- Nektar: MIDI controllers met hogere resolutie displays en meer gemak.
- Moog: 5U modules.
- Nord: Nord drum3.
- Teenage Engineering: Nieuwe bak ala OP-1 achtig, groter jasje, meer features, minder gepiel.
- Presonus: Studio One 3.0
- Apogee: Symphony Chassis MK2
- Strymon: 19" rack versies.

Ik zou graag een 'best off' van de fabrikanten willen zien.
Dus van Roland bijvoorbeeld een MKS-80, MKS-20, D-550, MKS-50 en MKS-70 in één bak: heb je alle jaren '80 klanken in handen. Natuurlijk heeft Roland die samples wel in synths gestopt, maar dat waren zeer slappe aftreksels van de originelen, of te overgeproduceerd. Met de software van de System-1, of van de Integra is vast wel iets te bedenken dat net zo goed klinkt als het origineel.en dat de broekspijpen wél laat wapperen.

Ik wil eigenlijk dat fabrikanten op NAMM 2015 alleen maar suffe gear laten zien. Dat is aanzienlijk beter voor mijn bankrekening namelijk. :P

Is de character sectie uit de Pro12/2 inderdaad, best wel een coole en zeer bryuikbare toevoeging aan de synths zelf dus ik zou verwachten ook aan een modular.

Heb een aantal modules waar je hetzelfde mee kan doen maar dit is een stereo vriendje, dus dat is wel strak. Wat wel een beetje jammer is, is dat de CV ins mono zijn.

Back