Kick uit airbase 99

krinkel

Stamgast
Ben van plan men 606 in te ruilen voor een airbase omdat ik hem toch nooit gebruik omdat ik hem toch niet in sync krijg met men spectralis en ik vroeg me af of ik dan ook ineens men mbase01 kan wegdoen (dacht ooit eens gelezen te hebben dat deze identiek zijn maar vind er niks meer over terug).

Met andere woorden: kan de kick uit een airbase 99 die uit een mbase01 vervangen?

Hij is schijnbaar toch ietsjes anders:

"All bass drum parameters and the sound production are 100% identical to the XBase09, XBASE999 and the AirBase99. But the value ranges and the sound are different. The decay can be turned to 2 seconds and makes it possible, in combination with split mode 2, to play real semitone basses. The pulse sounds sharper and has a noticeable klick in the beginning, and the eq also has a wider range for obtaining smoother 808 bass drums. The decay envelope isn't compressed as in the XB/X999/AB/JB, so that the decaying sound has a true exponential curve."

Kick uit een airbas/xbase/mbase1/mbase11 zijn allemaal anders...
Vervangen is altijd mogelijk, maar ze zijn niet hetzelfde.

Airbase kick is lekker lompig, Mbase11 kick is flexibeler en kan meer 808tig zijn dan een aibase die altijd wat 909-ig blijft. En het is beide geen 808/909, maar jomox....ik hou er wel van.

Betere vraag is of de hats uit een 606 door een airbase te doen zijn.....ik denk van niet.

Betere vraag is of de hats uit een 606 door een airbase te doen zijn.....ik denk van niet.

Wss niet, maar kan de 606 nu toch niet syncen zonder een din sync/midi converter bij te kopen. Ben ik al snel 80€ kwijt... Terwijl ik als ik de 606 en de mbase01 wegdoe en een airbase99 haal ik geld over heb.

(tr606 is ooit een impulsieve aankoop geweest van ong. 100€ omdat hij kapot was. Wist niet dat hij geen midi had)

Leuke bak hoor, die Airbase 99. Heb er ook jaren 1 gehad. Het klinkt wel altijd erg lomp en Jomox, maar hij beukt als een malle.

Hier ook nog een mbase en xbase gehad. De xbase vond ik het meest lijken op de 909 maar is tegelijk wel lomper.. De mbase klonk wat ronder maar is op zich een andere type soort kick. Heb ze beide weggedaan nu heb ik een 9090 clone.

Back