Yamaha Rs7000

teknopaniek

Ingeburgerd
Hallo!
Ik ben op zoek naar winkels die de rs7000 hebben staan. Het liefst in de buurt van Nijmegen. Ik ben al bij Eigenhuysen muziek geweest maar die hadden de rs7000 niet staan. Wat ik echter wel van hun hoorde was dat er binnen 1 a 2 weken een nieuw soort op de markt komt. Moet lijken op de rs. Weet iemand hier iets van???

Re: Yamaha Rs7000

Origineel geplaatst door teknopaniek
Hallo!
Ik ben op zoek naar winkels die de rs7000 hebben staan. Het liefst in de buurt van Nijmegen. Ik ben al bij Eigenhuysen muziek geweest maar die hadden de rs7000 niet staan. Wat ik echter wel van hun hoorde was dat er binnen 1 a 2 weken een nieuw soort op de markt komt. Moet lijken op de rs. Weet iemand hier iets van???

ze zullen wel de nieuwe roland bedoelen....

Is al een tijdje uit dus lijkt me sterk! Zal Jacques van Eig ff bellen wat ze daarmee bedoelen.

gr. Mario

ik bedoelde meer die nieuwe roland MPC-clone

Maarrrrr....weet iemand waar ik die RS7000 kan vinden??? Niet bij Eigenhuysen iig. En bij Feedback hebben ze hem ook niet staan, net als Musik Produktiv in Duitsland.

feedback utrecht in ieder geval wel

Je moet ook niet hier in de buurt van nijmegen kijken omdat ze betrekkelijk weinig interessante muziekzaakjes hebben. Probeer anders eiland muziek in Arnhem eens ipv Feedback Utrecht, ligt iets meer in de richting. Hebben ook yamaha in hun assortiment. Zou wel eerst even bellen natuurlijk!

Suc6,

gr. Mario

En hoe zit het dan met het plaatsje net na Nijmegen in Duitsland, Cleve. Ik zou toch zweren dat daar een hele grote muziekzaak zit...

Klopt Sander, maar is toch weer een eindje Duitsland in als ik me niet vergis hoor.

Nou ben ik laatst bij MP geweest in duitsland, maar nu weet ik niet meer of ik daar de RS7000 heb gezien... Damn... klotegeheugen van me :(.

-C-

Ik kom haast elk weekend in Kleve 17 km over de grens bij nijmegen maar daar zit musik-produkiv niet,
musik produktiv zit in ibbenburen ongeveer 40 km over de grens van enschede.
of heb ik het vreselijk fout verbeter me dan.

wesley

sample laadtijden

sample laadtijden

hoe zit het eigenlijk met de laadtijden voor samples in te laden met die RS7000, want als er nu 1 nadeel is aan mijn A4000 dan is het toch wel dat !

weet iemand of dit verbeterd is ??

Re: sample laadtijden

Re: sample laadtijden

Origineel geplaatst door StiebZ
hoe zit het eigenlijk met de laadtijden voor samples in te laden met die RS7000, want als er nu 1 nadeel is aan mijn A4000 dan is het toch wel dat !

weet iemand of dit verbeterd is ??

traaaaaaggggg. (net ff snel getest, 12 sec. voor iets meer dan 1 MB)
Helaas.....
Ik heb van ellende een externe SCSI drive gekocht.
Nu is hij 2 x zo snel met laden maar nog steeds veel te traag.
Alleen al om die reden gebruik ik bijna geen samples.

Grtz. Ronald.

Re: Re: sample laadtijden

Re: Re: sample laadtijden

Origineel geplaatst door Roonan
traaaaaaggggg. (net ff snel getest, 12 sec. voor iets meer dan 1 MB)
Helaas.....
Ik heb van ellende een externe SCSI drive gekocht.
Nu is hij 2 x zo snel met laden maar nog steeds veel te traag.
Alleen al om die reden gebruik ik bijna geen samples.

Grtz. Ronald.

Vind het wel meevallen eigenlijk.. Ik gebruik vaak drumsamples en die zijn echt niet zo groot. Dus een paar seconden en de file is geladen. Ja, als je mega loops erin wilt knallen dan word het andere koek natuurlijk. Maja dan moet je maar Ableton Live gaan gebruiken, of Acid ofzo.. hehe :duivels:

Re: Re: Re: sample laadtijden

Origineel geplaatst door Arv
Vind het wel meevallen eigenlijk.. Ik gebruik vaak drumsamples en die zijn echt niet zo groot. Dus een paar seconden en de file is geladen. Ja, als je mega loops erin wilt knallen dan word het andere koek natuurlijk. Maja dan moet je maar Ableton Live gaan gebruiken, of Acid ofzo.. hehe :duivels:

Hoe zit dit dan met de SU700? Dat is een loop-bak.... lijkt me dezefde laadtijd hebben als de RS7k.

Re: Re: Re: Re: sample laadtijden

Origineel geplaatst door krz
Hoe zit dit dan met de SU700? Dat is een loop-bak.... lijkt me dezefde laadtijd hebben als de RS7k.

Ik heb zelf een su700 en een vriend zo`n rs7000 en de laadtijd is vrijwel hetzelfde.......

probeer anders mono samples te gebruiken......

Origineel geplaatst door Arv

Ben ik wel met je eens maar zoals de verkoop argumenten suggereren zou je audio en midi probleemloos naast elkaar moeten kunnen gebruiken. Zo is de mogelijkheid tot slicen en loop remixen een hele sterke feature. Kan ook wel maar werkt niet snel en dus niet handig.
Stel dat ie wel heel snel zou zijn met laden, slicen en saven, dan weet ik zeker dat ik er meer gebruik van zou maken.

Origineel geplaatst door Roonan
Zo is de mogelijkheid tot slicen en loop remixen een hele sterke feature. Kan ook wel maar werkt niet snel en dus niet handig.
Stel dat ie wel heel snel zou zijn met laden, slicen en saven, dan weet ik zeker dat ik er meer gebruik van zou maken.

Daarmee ben ik het helemaal met je eens!

Ik had ergens gelezen dat die trage interne samplehandling komt omdat hij relatief weinig geheugen heeft en met remixen/slice flink moet 'swappen' en dat is erg traag ofzoiets..

Back