Stelling: hardware synths zijn softsynths

bambamstudio

Certified MoogPro
Ik bedoel hiemee: een Supernova, access, nord etc ( dus niet de vintage of analoge synths ) zijn gewoon in een chip gebakken softsynth met een kast eromheen.

Ik heb het hier dus NIET mee eens!
HEt is weldegelijk meer van alleen een OS en wat digi filters.

( deze thread naar aanleiding van een discussie op een ander foprum, waar ze beweren dat dit zo is )
En ik me erg aan het opwinden ben.

ow ja GEEN discussie hardware/software aub

Ik geloof dat het qua geluid niet veel uitmaakt tussen een hardware synth en diezelfde synth in software. De userinterface is natuurlijk heel verschillend.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ik geloof dat het qua geluid niet veel uitmaakt tussen een hardware synth en diezelfde synth in software. De userinterface is natuurlijk heel verschillend.

dit is dus NIET de duscussie die ik wil.
Het gaat me niet om het geluid.

Het gaat me erom dat ze niet zomaar ff een stukie software maken ( softsynth dus ) en dat in een bak met toesten gooien

Volgens mij is het gewoon software wat meestal met een motorola cpu verwerkt word.
Ik denk dat het softsynths zijn zonder pentium/amd /ppc cpu.
En natuurlijk een ander besturingssyteem

Hoe denk jij dat ze een stuk geluid uit zo'n bak krijgen :confused: . Je schrijft software in de één of andere programmeertaal, bv C++, dan vertaal je dit via een compiler naar de een of andere DSP chip, bv. een motorola. die een DAC aanstuurt. Verder wordt er dan ook nog rekening gehouden met de knoppen en het display van de hardare variant. Voila en de synth is af

Origineel geplaatst door bambamstudio
Het gaat me erom dat ze niet zomaar ff een stukie software maken ( softsynth dus ) en dat in een bak met toesten gooien

Dat is een onderdeel van het hele proces van een synth maken;
Ik denk dat het hele proces er ongeveer zo uitziet:

-Marktonderzoek doen/ Strategie bepalen
-Algoritmes voor geluidsproductie maken/ software schijven
-Userinterface ontwerpen
-Synth prototype maken
-Testen
-Uitbrengen

Ziet niet veel verschil tussen een soft- of hardware versie denk ik.

Origineel geplaatst door Toon
Hoe denk jij dat ze een stuk geluid uit zo'n bak krijgen :confused: . Je schrijft software in de één of andere programmeertaal, bv C++, dan vertaal je dit via een compiler naar de een of andere DSP chip, bv. een motorola. die een DAC aanstuurt. Verder wordt er dan ook nog rekening gehouden met de knoppen en het display van de hardare variant. Voila en de synth is af

Ow, gaat het hierom.

Ja, dat klopt volgens mij wel.

Misschien een beetje vergelijkbaar met spelcomputers t.o.v. PC's.

Ook voor een Playstation kan je gewoon programmeren in C ofzo. Net zoals bij een PC.

Dit is het principe, of je dit nu wel of niet wil geloven. Het moeilijkste is een goede code schrijven die bv. je microprocessor niet te zwaar belast en die nog eens goed klinkt. Hierbij denk ik aan de Alesesis Ion en de Oddity, die gewoon een superieure code hebben, beter dan al het VA stuff ervoor.

Origineel geplaatst door Toon
Dit is het principe, of je dit nu wel of niet wil geloven. Het moeilijkste is een goede code schrijven die bv. je microprocessor niet te zwaar belast en die nog eens goed klinkt. Hierbij denk ik aan de Alesesis Ion en de Oddity, die gewoon een superieure code hebben, beter dan al het VA stuff ervoor.

ik geloof het wel, en weet het ook wel.
Maar waar het mij om gaat dat is dat het meer moet zijn dat dat alleen maar.

Een stuklkie c++

Het verschil tussen een Virus TDM en een Hardware bak is volgens mij zo goed als Nihil! Dat een hardware VA bv. vetter klinkt dan menig creamware synth geloof ik ook niet. Dat een NI Pro 53 minder vet klinkt kan ik inkomen.

Back