Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door bambamstudio
persoonlijk denk ik niet dat het zo simpel werkt....
Sorry hoor maar een K5000 loopt echt niet op 2,8 Ghz
Dus een goeie PC met zat RAM moet dat makkelijk aankunnen.
DSPs are optimized for a certain kind of math and usually coded very close to the machine level in assembler.
Native CPUs are general purpose, unprecise in math (simplified) and coded in high level languages resulting in huge amounts of slow code. The difference may vary, but 5 to 50 times more efficiency between C++ and assembler isn't uncommon .
As we all know Sharcs perform extremely well as parallel processors - Luna versus Pulsar two results in twice the voices.
Don't try this with a Pentium or even a PowerPC
Origineel geplaatst door King of Snake
PS. Albino is een voorbeeld, en over die Oddity werd ook al in SOS gezegd dat ze hem niet meer van echt konden onderscheiden.

Origineel geplaatst door mono-poly
Sorry ik kan het niet laten hoor, maar geloof nou is niet dat het zo is van die oddity
Want vaak is dat gewoon een kwestie van nieuw materiaal promoten
Net zoals de pro52 en de ppg vsti

Ik denk dat een voyager niet exact het zelfde klinkt als een mini
. Net zoals een 909 niet zo klinkt als een 909 and on and on.
. Wat ik wel weet is dat het aantal "harde" VA's dat direct is omgezet naar "softe" nog niet echt hemeltergend groot is. Ook zit iedereen met een andere D/A converter op z'n geluidskaart, om maar te zwijgen van de merken. Misschien kan daar nog iets verbeterd worden?Origineel geplaatst door quifster
:confused: natuurlijk loopt een k5000 niet op 2,8 ghz. Dat is ook niet mijn betoog. Het gaat er juist om dat die algoritmes van een k5000 specifiek op die hardware geschreven zijn waardoor die voor additative synthese beter kan presteren als de softsynths op dit moment die additative synthese ondersteunen. Ik heb hier zelf een 2,7 ghz met 1 gigabyte ram gaan. Geloof me nou maar, ik heb die software matige synths echt wel getest, en bij sommige patches vliegt mijn processor naar 80 procent cpu. En dan heb ik echt nog niet zulke patches erin geprogrammeerd als in mijn kawai.
Het gaat dus niet ! om een vergelijking van processor power maar om het effectief toeschrijven van algoritmes op een specifiek platform in mijn betoog.![]()

2 
Sorry ik kan het niet laten hoor, maar geloof nou is niet dat het zo is van die oddity
Want vaak is dat gewoon een kwestie van nieuw materiaal promoten
Net zoals de pro52 en de ppg vsti
Inderdaad, een grappige discussie. In de officiële classificatie van muziekinstrumenten is men daarover behoorlijk aan het bakkeleien. Is een 'echte' synthesizer, bv een Moog 35 systeem nu software of niet? De hardliners, zij die alleen snaren en vellen kennen, zullen het als een 'software' muziekinstrument betitelen: immers het ware geluid wat er uiteindelijk waargenomen wordt is dmv electrische spanningen gesimuleerd in de schakeling. Een ware computer deskundige zal een virtuele synthesizer als hardware bestemplen, want de data/geluiden zijn de software...
Origineel geplaatst door 6 trak
grappig eigenlijk die term "hardware synth"... de 'default' is volgens mij toch gewoon "synth"...![]()
Origineel geplaatst door bambamstudio
dat weer ik ook el, maar dat meekt het ff net iets duidelijker.....