[Roland] Hoe lang zijn er nog 303s?

en reken maar dat er ook nog af & toe wat zal opduiken van een rommelzolder... het zijn maar kleine dingen die je makkelijk opbergt. Zo heb ik ooit een puntgave TR-606 gevonden die letterlijk 15 jaar lang ongebruikt op een zolder had gelegen, bovenop een stoffige MS-20 (die heb ik nog steeds).

whoops, gevoelige snaar geloof ik :P

maar alle gekkigheid.. mijn siel ex-80 wordt ondertussen wel vaak gebruikt, enige analoge in mijn studio vol met digi zooi..

Met zowat bedoel je de cpu ? of ook nog andere dingen ?

normaal gezien de CPU ja...

mettertijd zal daar ook wel een waardig alternatief voor komen (en zoniet, staat ergens onderaan op mijn ellenlange TODO lijst :koffie: )

Zolang er liefhebbers zijn, zullen er 303's zijn want alles kan gemaakt worden, de enige reden om het niet te doen is geld dan wel (het gebrek aan) kennis.
Ik denk dat de vergelijking met oude auto's / motoren wel op kan gaan. Zolang je weet wat de waardes, maten e.d. zijn wat wat je nodig hebt, kan je het zelf dan wel laten maken.
Ik heb het gezien bij een niet zo gangbare motor uit de jaren 40. De fabrieksdocumenten waren er nog, dus allerlei onderdelen werden dan op basis van specificaties uit die documentatie nagebouwd. Niet goedkoop, maar het werkt wel.

zou leuk zijn als er ergens een japanner op een eilandje niet wist dat de productie was afgelopen en ze nog maakte

zou leuk zijn als er ergens een japanner op een eilandje niet wist dat de productie was afgelopen en ze nog maakte

Af en toe als er weer een mint 303 opduikt met dito doos, handleiding, tasje etc. vraag ik me weleens af waar die vandaan komt, of hij heeft 25 jaar op een zolder gelegen (maar dat vind ik ook inmiddels zo'n ongeloofwaardig verhaal) of ze worden gewoon nog geproduceerd. :dj:

ik snap werkelijk niet waarom je 1000 e zou uitgeven aan een apparaat wat al zo goed gecloned is, (zoals phosycon bijv.)

ik snap werkelijk niet waarom je 1000 e zou uitgeven aan een apparaat wat al zo goed gecloned is, (zoals phosycon bijv.)

Je wijkt af van de hoofdvraag, nl.: Hoe lang zijn er nog 303s?

Je wijkt af van de hoofdvraag, nl.: Hoe lang zijn er nog 303s?

good point...hehe

heeeeeeeeeeeeel lang, er zijn er zo gruwelijk veel verkocht/wegegeven (bij duurdere synths) destijds, dat het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat er een tekort zal ontstaan.

jij hebt:

A) Nog nooit met een echte gespeelt
B) totaal geen intersse in Acidhouse
C) gewoon zin om te rellen in deze draad.

poe wat een stellige stelling zeg.

gast, ik heb een echte gehad !! waar heb je het over joh

wat een enorme suffe comment zeg.

ik kies voor antwoord a:
a:) je draagt je matje in een staartje

good point...hehe

heeeeeeeeeeeeel lang, er zijn er zo gruwelijk veel verkocht/wegegeven (bij duurdere synths) destijds, dat het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat er een tekort zal ontstaan.

Daar staat echter tegenover dat er maar 10.000 van zijn gemaakt.

dat lijkt me ENORM onwaarschijnlijk.
in de muziekwinkel hier van mn pa werden destijds ze weggegeven bij aankoop van grotere synths. 10,000 wereldwijd voor zo'n klein goedkoop roland product,
die heeft er hier al een hondertal door zn handen laten gaan

wellicht 10000 voor alleen japan ja.

10,000 wereldwijd voor zo'n klein goedkoop roland product
Ik weet niet wat hij destijds kostte maar hij was aan de straatstenen niet kwijt te krijgen waardoor men al gauw met de productie stopte. Toen gaf men ze maar gratis weg.

20000 exemplaren wereldwijd

en waarom elke topic over de 303 moet verdraaien omdat een betweter vind dat een clone even goed of beter is, weet ik ook niet.. *zucht*

Back