Eurorack patch kabels

electricman

Stamgast
Wat voor merk patch kabels gebruiken jullie?
Die van Doepfer of zijn er ook andere merken die misschien beter zijn?

ik heb verschillende soorten.
de glow in the dark kables van expert sleepers, (ben ik erg tevreden mee, en ze gloeien in het donker :)
doepfer kabels (die zijn wel wat dun, verder wel ok)
en gekleurde 'escape from noise' kabels, die vind ik zelf wel relaxt, lekker stug.

Hier gebruik ik Analogue Systems kabels. Fijn in het gebruik, best degelijk ook.

Paia, per kabel niet duur, maar shipping wel, jammer genoeg, op zich fijne kabels.
Verder el cheapo ones bij Dealextreme (www.dx.com), schijtkabels, maar goeiekoop
Toen de Muffwiggler store open ging heb ik nog een mud Ad Infinitum gekocht, mooie kabels.

Is inderdaad, raar genoeg waar. Maar ik heb wat stereo kabels gebruikt wat niet werkte helaas.
Ik gebruik zelf hier Doepfer ivm lekker makkelijk te verkrijgen. Echt top zijn ze niet, zoals eerder hier beschreven beetje stug, maar het werkt prima..

Net een PM gestuurd!

En stereokabels werken altijd goed (voor mono toepassingen), wellicht is er weirde shit te vinden op kabel of connector gebied, maar de 1/8" / 3.5mm standaard is gemaakt op reverse compatibiliteit (net als de 1/4" standaard).

Zo nu en dan bestel ik wat Erthenvar kabels. Ze hebben toevallig net een nieuwe collectie met nieuwe kleuren en ook haakse connectors; http://erthenvar.com/store/audio-cables.

hotlinx_1-785x523.jpg

(nondefuck, nu ik deze image plaats krijg ik meteen behoefte om er duizend te kopen!)

..maar de beste ervaringen heb ik met TipTop stack cables. Niet stuk te krijgen.

Wat is de lol van die haakse connectors? Ik heb een paar patchkabels die dat doen, en ze zitten eigenlijk vaker in de weg dan niet zo.

Back