Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lach er maar mee, cordial bijvoorbeeld zijn ook vervelend: die hebben nl geheugen, als je ze oprolt en je legt een knoopje in de bundel zijn ze nooit meer recht rechtMisschien je kabels insmeren met olie of zeep?

NOG nuttiger, bij langere kabels: bind de einden aan elkaar, met een boterhamclipje of die dingen die je bij adapters en kabels (huh?) krijgt. Bij verlengkabels/snoeren plug de einden aan elkaar.Mijn audio-, MIDI-, voedings- en USB-kabels knopen ook niet zomaar bij gebruik in de studio, hoogstens dat ze allemaal door elkaar lopen en soms om elkaar draaien. Échte knopen krijg ik alleen maar als ik losse kabels, vooral dunne, allemaal bij elkaar in een krat flikker en regelmatig overhoop moet halen om er een uit te halen. Dan ontstaan er uiteindelijk van die knopen dat je soms echt lang bezig bent ze weer te ontwarren. Daarom doe ik tegenwoordig mijn kabels per type en, waar nuttig, lengte in zo'n afsluitbare plastic zak van de IKEA. Wat je meteen mee kunt nemen als meest nuttige tip uit dit topic.
Het materiaal van de kabels maakt wel verschil, maar of dit ook altijd te maken heeft met de prijs weet ik niet zo zeker.Wat is er met de goedkope kabels dat ze gemakkelijker in de knoop raken? Moeten ze vooral glad zijn, dus niet met een geweven buitenkant?
Kunnen patch kabels bij gebruik op je modular in de knoop raken, en zo ja hoe?