Samples(voices) door effecten apparaat halen

omc

boem
Ik werk veel met samples en bewerk die in Cool edit. Er zitten genoeg mogelijkheden in Cool edit om het geluid op alle mogelijke manieren te veranderen alleen vind ik het niet handig dat er dan eerst gerenderd moet worden. Ik wil graag aan knopjes draaien / klikken en snel resultaat horen. Daarom zit ik eraan te denken een effecten apparaat te kopen met de mogelijkheden van Cooledit (flanger,pitch etc..). Na een zoek tocht kwam ik uit op de behringer site en daar staan nogal wat apparaten.

VIRTUALIZER PRO DSP2024P
dsp2024p_medium1.jpg

Deze lijkt me geschikt voor wat ik wil. Ik wil bv iets inspreken en dan bv een flanger eroverheen gooien of bv een bepaalde bassdrum er doorheen halen en een eind raak klikken en wie weet wat voor resultaat je krijgt. :)
Ik zou ook mijn AN200 eraan willen hangen zodat ik ook die geluiden nog verder kan vervormen/veranderen.

Iemand ervaring met dit apparaat / soort gelijk apparaat? Werkt het inderdaad lekker snel, met enkele drukken op de knop heb je weer een totaal andere sound? Is de Behringer een goede keus(de prijs is erg prettig!) of kan ik beter voor een 2dehands apparaat gaan rondkijken van een beter merk?

Weinig reactie's. Niemand hier haalt samples door een effecten apparaat?

Ik kom ook veel Zoom studio apparaten tegen. Ziet er ook goed uit moet ik zeggen maar ook weer vrij veel verschillende types. Als iemand daar nog een tip over heeft hoor ik het graag.

Voorbeeld van Zoom advertentie

preamp en compressie maar er zijn zoveel bakkies voor omc! focusrite, mindpirnt, tc electronics etc.... etc.... etc....

Tnx voor reactie's. Zijn er enkele aanraders die ik zeker moet checken? Een bepaald merk dat veel gebruikt wordt? De 'je van het' van de effecten? Zoals bv bijna iedereen een JP8000 aanraad aan iemand die Trance wil maken of een Virus C die bij velen in de studio staat. Die Behringer ziet er wel ok uit, draaiknopjes en enkele drukknoppen. Ik zie alleen wel vrij vaak negatieve reactie's over Behringer materiaal.

Ik gebruik geen samples, maar die behringer heb ik wel. Er zitten heel veel bruikbare effecten in, je kan het geluid van fine tunen tot finaal verkrachten bewerken. Waar je wel op moet letten is dat je normaal gesproken maar 1 effect tegelijk kan gebruiken. Er zijn wel een paar duo effecten bijv chorus/reverb maar dan worden de edit mogelijkheden beperkt.

Goede tip Blinx! Tnx.
Zijn er effecten bakken waarbij je wel gewoon meerdere effecten door elkaar kunt gooien?

Ja, volgens mij kan de digitech studio quad dit. En er zij als ik het goed heb ook lexicon apparaten die dit kunnen maar dat durf ik je niet met 100% zekerheid te zeggen

Zat efx-bakjes! Behringer is volgens mij goed zat: prijs/kwaliteit= goed.
Tuurlijk zijn er (veel) betere merken, maar uiteraard (veel) duurder! 't Is maar net hoeveel je wilt spenderen.
KORG's Kaosspad(2!) is zeker de moeite op te checken: HOOG fun-gehalte en veel efx!
ZOOM's RFX1000 heb ik hier staan: grappig dingetje opzich, en is/was niet zo duur.

De behringer heeft 2 ingangen 2 uitgangen. Of te wel 1 stereo in en uitgang. Je kan een van de ingangen uitschakelen voor als je hem op een aux send heb aangesloten, dan komt er gewoon een stereo geluid terug.

Er zijn 100 presets en 100 user presets. De user presets zijn standaard gevuld met voorbeeld effecten

De Behringer komt op de 'snel kopen' lijst.

Als gitarist heb ik vrij veel ervaring met diverse multiFX. Mijn ervaring is dat kwaliteit en prijs redelijk overeenkomen, ongeacht het merk, dus hoe duurder, hoe beter de effecten, hoe beter de mogelijkheden, hoe meer parameters etc. De Behringer is lekker goedkoop, maar het feit dat je maar een effect tegelijkertijd kunt gebruiken maakt hem eigenlijk niet zo'n beste keus. Hoe lekker klinkt een delay met een beetje chorus niet en galm hoort in bijna elke patch thuis, liefst met zoveel mogelijk parameters.

Mijn advies is dan ook: spaar even door en koop een multi waarbij je in elk geval meerdere effecten kunt samenvoegen, Zoom is dan volgens mij de goedkoopste optie, al klinken de meeste Zoom's wel erg Amerikaans, erg gelikt, weinig opwindend.

Je kunt toch de inputs van je geluidskaart gebruiken, het door een VST host heen trekken en dan de vele honderden gratis plugins los laten op je stem?

Bert --> Je maakt me weer aan het twijfelen nu. :D Ik zal ook de 2dehands markt eens goed in de gaten houden want het is inderdaad wel prettiger als je meerdere effecten tegelijk eroverheen kunt gooien.

Bikkel --> Ik draai liever aan knopjes. Het werkt in mijn geval een stuk sneller als ik opzoek ben naar de juiste sound.Via de muis aan knoppen draaien is niet helemaal mijn ding.

Misschien is een MIDI-controller dan wat voor je, kan je via knoppen de parameters van allerlei software tweaken, dus effecten plugins, softsynths etc...

(Hint: ik heb nog een Phatboy te koop) :)

Ik heb op mijn midi keyboard ook een X aantal draaiknoppen zitten maar ook dit vind ik niet echt een lekkere oplossing. Je moet per knop instellen waar het voor is en dat moet ik na elke reset weer opnieuw doen (misschien doe ik het verkeerd...) Overigens laat mijn CPU me ook nogal eens in de steek met plugins dus ik wil echt voor een hardware bak gaan. Als ik 3 effecten over elkaar gooi en het begint weer te kraken aan alle kanten .. daar ben ik echt helemaal klaar mee. :)

Back