gijs
.
Ik heb het idee om voor mezelf te beginnen, oa met het opnemen van bandjes en synth acts. Ik merk dat bandjes vaak een demo willen opnemen die ze kunnen gebruiken om bv aan kroegen en andere optreedmogelijkheden te geven, maar dat ze geen geld hebben of opzien tegen een officiële studio-opname.
Wat ik wil gaan doen is met een mobiele opnamesetup gaan werken, waarbij ik voor een scherpe prijs langs kom in de repetitieruimte van een band, alles opneem, en het voor ze afmix. Een laagdrempelige manier (in je eigen vertrouwde omgeving) om toch een fatsoenlijke opname van je band te realiseren!
Voor ik hiermee verder ga wil ik eens polsen of hier animo voor zou zijn. Zou dit iets zijn waar jullie bandjes of synth acts wat mee willen?
Alvast bedankt!
Wat ik wil gaan doen is met een mobiele opnamesetup gaan werken, waarbij ik voor een scherpe prijs langs kom in de repetitieruimte van een band, alles opneem, en het voor ze afmix. Een laagdrempelige manier (in je eigen vertrouwde omgeving) om toch een fatsoenlijke opname van je band te realiseren!
Voor ik hiermee verder ga wil ik eens polsen of hier animo voor zou zijn. Zou dit iets zijn waar jullie bandjes of synth acts wat mee willen?
Alvast bedankt!

Dit soort projectjes liepen voor mij eigenlijk altijd uit klauwen doordat ik er achteraf veeeeel meer tijd aan besteedde dan vooraf was bedoeld. En dat kwam dan vooral omdat dit soort opnames nooit helemaal te gek klinken dus wil je veel goedmaken in de mix etc. Is een serieuze valkuil. Verder gaat het er maar net om met welke arbeid-omzet-kosten ratio jij tevreden bent. Een markt is er zeker. Bandjes genoeg die niet zelf kunnen of willen recorden.